Sony Music fjerner 75.000 deepfakes

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Sony Music fjerner 75.000 deepfakes

Indlæg af Hald »

Tænker at nogle af jer finder det interessant:

https://securityboulevard.com/2025/03/s ... g-problem/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 16 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
keen
Medlem
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Hvilke online platforme har Sony Music overhovedet?
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ordet "deepfakes" lyder for mig som om man udgiver sig for at være noget andet end det er.

Er de sange efterlininger af specifikke kunstnere? (Det ville være temmeligt dårlig stil.)
– Eller er det bare fordi de ikke har angivet at det er AI genereret?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

"Deepfakes er billeder, videoer eller lyd, som er redigeret eller genereret ved hjælp af kunstig intelligensværktøjer, og som kan afbilde virkelige eller ikke-eksisterende mennesker."

Jeg tror, at vi er på vej ind i en tidsalder hvor det bliver helt naturligt at lave kunstige billeder til f.eks reklamer - og hermed mister mange fotografere, modeller m.fl. et arbejde. Ligeledes kommer det til at ske for video- og lydproduktion, som bliver så godt, at selv garvede personer i branchen ikke vil kunne se / høre forskel på noget der er menneskeskabt, eller genereret af kunstig intelligens.

Det er muligt, at den her tid skræmmer rigtig mange - formentlig også en del af os lydfolk her på maskinen!? Men, hvis vi kigger tilbage i tiden hvor der ikke fandtes computere og robotter, der måtte mennesket selv udfører alle beregninger og manuelt monteringer ...

"Penge er noget fanden har skabt!" Dem der har mange af dem, vil have flere - det er en naturlov. Derfor er det også naturligt, at f.eks filmselskaber, musiklabels, reklamebureauer m.fl. ønsker at tjene flere penge til dem selv og deres aktionærer.

Hvis forbrugeren er ligeglad, så falder salget jo ikke, og her tænker jeg lidt på det her ordsprog: "hvad man ikke ved, har man ikke ondt af".

Nyt svar