dansk Melodi Grand Prix 2025
Re: dansk Melodi Grand Prix 2025
Tak, men ikke live-delen!
Jeg tror helt sikkert at showet er en væsentlig del af Melodunse og dermed også om en bestemt vinder eller ej.
Og udseendet på en performer er jo heller ikke ligegyldig (ofte i hvert fald), men jeg har svært ved at se at en dårlig sang går videre alene fordi performeren ser ud på den ene eller anden måde.
Mener du at vinderen gik videre med den dårligere sang end nr. 2 fx og hun vandt pga. udseendet? Altså nærmest et politisk statement eller lign.?
Også værd at bemærke: andenpladsen "vandt" på en måde –– hvis altså det er TV-seerne, man spørger.
Jeg synes ikke nogen af sangene rigtig fangede mig i år. Proud er for mig lidt bedre. Jeg bliver omkvæds-skuffet, allerede første gang, jeg hørte Hallucination. Der er Proud dog mere straight opbygget. Men ingen af dem er rigtig fede.
Alle de deltagende sange er mere såd'n "bare okay". Jeg synes det er sært, at man fra DR's side ikke (også) vælger nogle sange, der lissom har det dér bundtræk ud på dansegulvet. Hvor der er noget øh, funky groovey som nærmest hiver og lokker selv stive voksne til at vrikke med hoften og vippe med foden.
Det er jo ikke fordi, der ikke bliver skrevet den slags tracks i Danmark. Bare sådan en sang som Mumle's Det Modsatte –– skrevet af Frederik Carstens og Mumle selv ... eller Andreas Odbjerg's Benny –– skrevet af Daniel Thorup, Rune Borup, og Jonas Ladegaard foruden Odbjerg selv.
Det er bare to nyere tracks lavet i Danmark, jeg umiddelbart tænker på. Og der er mange flere.
Jeg synes det er sært, at den slags bevægelses-groovey sange ikke selekteres til at deltage i MGP.
Jeg synes ikke nogen af sangene rigtig fangede mig i år. Proud er for mig lidt bedre. Jeg bliver omkvæds-skuffet, allerede første gang, jeg hørte Hallucination. Der er Proud dog mere straight opbygget. Men ingen af dem er rigtig fede.
Alle de deltagende sange er mere såd'n "bare okay". Jeg synes det er sært, at man fra DR's side ikke (også) vælger nogle sange, der lissom har det dér bundtræk ud på dansegulvet. Hvor der er noget øh, funky groovey som nærmest hiver og lokker selv stive voksne til at vrikke med hoften og vippe med foden.
Det er jo ikke fordi, der ikke bliver skrevet den slags tracks i Danmark. Bare sådan en sang som Mumle's Det Modsatte –– skrevet af Frederik Carstens og Mumle selv ... eller Andreas Odbjerg's Benny –– skrevet af Daniel Thorup, Rune Borup, og Jonas Ladegaard foruden Odbjerg selv.
Det er bare to nyere tracks lavet i Danmark, jeg umiddelbart tænker på. Og der er mange flere.
Jeg synes det er sært, at den slags bevægelses-groovey sange ikke selekteres til at deltage i MGP.
Det var min pointe, ja. Det var ikke for at fatshame - syntes bare, at det virkede til at andre ting spillede ind - som f.eks. at det næsten er umuligt i 2025 at gøre andet end at klappe i hænderne, når en overvægtig person tager for lidt tøj på og stiller sig på en scene - i hvert fald uden at få kastet stråmandsargumenter i hovedet ifa manglende accept og forståelse (ikke møntet på nogen herinde - samfundet generelt).Holger skrev: man 3. mar 2025 08:16Jeg tror helt sikkert at showet er en væsentlig del af Melodunse og dermed også om en bestemt vinder eller ej.
Og udseendet på en performer er jo heller ikke ligegyldig (ofte i hvert fald), men jeg har svært ved at se at en dårlig sang går videre alene fordi performeren ser ud på den ene eller anden måde.
Mener du at vinderen gik videre med den dårligere sang end nr. 2 fx og hun vandt pga. udseendet? Altså nærmest et politisk statement eller lign.?
Det er ok at moderere mit indlæg, hvis jeg bruger forbudte ord igen.
Alright, jeg forstår din pointe. Det kan hurtigt blive woke eller musikken går tabt i dagsordner o.a.
Jeg hverken tror eller synes det var tilfældet her, personligt.
Jeg hverken tror eller synes det var tilfældet her, personligt.
-
- Medlem
Off topic…beklager. Stort tillykke med verdens mest irriterende profilbillede. Jeg troede sgu, at der rendte en bananflue rundt på min mobils skærm

Mit problem er nu det sædvanlige og et dårligt tegn. Sidst jeg hørte melodierne var på selve MGP aftenen, og nu husker jeg ikke en eneste af dem, inklusiv vinderen. En melodi skal alle kunne li´, om de vil eller ej, med kroppen fornemme og ej forglemme efter en lur i sofaen derhjemme. Man kan så kun håbe på det gælder konkurrenternes også, så niveauet passer til vi slipper gennem nåleøjet til storfesten.
Tribe Of Hǫfuð https://soundcloud.com/user-228690154
- Bedre Growl
- Medlem
Jeg har ikke rigtig nogen holdning til de deltagende men vi er enige om at Birthe Kjær satte dem alle til vægs på alle parametre, ikke?
Birthe Kjær er dronningen, har været fan siden jeg så hende hos min mormors TV i 1989
Jeg har selv haft fornøjelsen af at arbejde med hende.
Jeg har selv haft fornøjelsen af at arbejde med hende.
Så dansk og dejligt. Kodeord for Birthe er autenticitet. Hun er så overbevisende, at man bare vil trække i festtøjet og overmale hele byen med hende til den tidlige morgen.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Sted: Hørsholm
Jowjow.Holger skrev: søn 2. mar 2025 11:49 .................. selvom det er en solid nok DK vinder, så tror jeg mere på noget lidt crazy som fx KAJ -Bada Bada Bastu fra Sverige, som jeg i øvrigt også har masteret og ligger nr. 1 i Sverige og Finland.
https://eurovisionworld.com/esc/sweden- ... bada-bastu
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.
-
Hørte jeg dem lige synge “sving din bara røv” i omkvædetChristoffer I. N. skrev: søn 9. mar 2025 01:35 https://eurovisionworld.com/esc/sweden- ... bada-bastu

- NoSonicLimits
- Medlem
- Sted: København
Sorry 'bout that.Briannielsen79 skrev: tirs 4. mar 2025 11:57 Off topic…beklager. Stort tillykke med verdens mest irriterende profilbillede. Jeg troede sgu, at der rendte en bananflue rundt på min mobils skærm. Måtte lige scrolle op og ned engang. You got me, you bastard
![]()

Jeg har set en del Sissal reactions på youtube. Og jeg må indrømme, at Sissals stemme er
fantastisk. Det dybe klæder hende virkelig.. som Adele. Så nummeret er virkelig vokset syntes jeg.
Folk er ved at falde på røven over hendes stemme
Jeg håber sq, at nummeret kommer op blandt en top 10.
SLL
fantastisk. Det dybe klæder hende virkelig.. som Adele. Så nummeret er virkelig vokset syntes jeg.
Folk er ved at falde på røven over hendes stemme

Jeg håber sq, at nummeret kommer op blandt en top 10.
SLL
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Sted: Hørsholm
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
-