dansk Melodi Grand Prix 2025

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

ALTF4 skrev: søn 2. mar 2025 21:40
Hippo skrev: søn 2. mar 2025 17:41 @ALTF4 - jeg har slettet din kommentar angående vægten på deltageren. Det er en beslutning som er afstemt med lydmaskine-bossen.

/Rune/
Fair nok. Vi leger, at det er musikken, hun kom videre på.
Jeg tror helt sikkert at showet er en væsentlig del af Melodunse og dermed også om en bestemt vinder eller ej.

Og udseendet på en performer er jo heller ikke ligegyldig (ofte i hvert fald), men jeg har svært ved at se at en dårlig sang går videre alene fordi performeren ser ud på den ene eller anden måde.

Mener du at vinderen gik videre med den dårligere sang end nr. 2 fx og hun vandt pga. udseendet? Altså nærmest et politisk statement eller lign.?

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Også værd at bemærke: andenpladsen "vandt" på en måde –– hvis altså det er TV-seerne, man spørger.

Jeg synes ikke nogen af sangene rigtig fangede mig i år. Proud er for mig lidt bedre. Jeg bliver omkvæds-skuffet, allerede første gang, jeg hørte Hallucination. Der er Proud dog mere straight opbygget. Men ingen af dem er rigtig fede.

Alle de deltagende sange er mere såd'n "bare okay". Jeg synes det er sært, at man fra DR's side ikke (også) vælger nogle sange, der lissom har det dér bundtræk ud på dansegulvet. Hvor der er noget øh, funky groovey som nærmest hiver og lokker selv stive voksne til at vrikke med hoften og vippe med foden.

Det er jo ikke fordi, der ikke bliver skrevet den slags tracks i Danmark. Bare sådan en sang som Mumle's Det Modsatte –– skrevet af Frederik Carstens og Mumle selv ... eller Andreas Odbjerg's Benny –– skrevet af Daniel Thorup, Rune Borup, og Jonas Ladegaard foruden Odbjerg selv.

Det er bare to nyere tracks lavet i Danmark, jeg umiddelbart tænker på. Og der er mange flere.
Jeg synes det er sært, at den slags bevægelses-groovey sange ikke selekteres til at deltage i MGP.

(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Holger skrev: man 3. mar 2025 08:16
ALTF4 skrev: søn 2. mar 2025 21:40
Hippo skrev: søn 2. mar 2025 17:41 @ALTF4 - jeg har slettet din kommentar angående vægten på deltageren. Det er en beslutning som er afstemt med lydmaskine-bossen.

/Rune/
Fair nok. Vi leger, at det er musikken, hun kom videre på.
Jeg tror helt sikkert at showet er en væsentlig del af Melodunse og dermed også om en bestemt vinder eller ej.

Og udseendet på en performer er jo heller ikke ligegyldig (ofte i hvert fald), men jeg har svært ved at se at en dårlig sang går videre alene fordi performeren ser ud på den ene eller anden måde.

Mener du at vinderen gik videre med den dårligere sang end nr. 2 fx og hun vandt pga. udseendet? Altså nærmest et politisk statement eller lign.?
Det var min pointe, ja. Det var ikke for at fatshame - syntes bare, at det virkede til at andre ting spillede ind - som f.eks. at det næsten er umuligt i 2025 at gøre andet end at klappe i hænderne, når en overvægtig person tager for lidt tøj på og stiller sig på en scene - i hvert fald uden at få kastet stråmandsargumenter i hovedet ifa manglende accept og forståelse (ikke møntet på nogen herinde - samfundet generelt).

Det er ok at moderere mit indlæg, hvis jeg bruger forbudte ord igen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Alright, jeg forstår din pointe. Det kan hurtigt blive woke eller musikken går tabt i dagsordner o.a.

Jeg hverken tror eller synes det var tilfældet her, personligt.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem

Indlæg af Briannielsen79 »

NoSonicLimits skrev: søn 2. mar 2025 20:45
Off topic…beklager. Stort tillykke med verdens mest irriterende profilbillede. Jeg troede sgu, at der rendte en bananflue rundt på min mobils skærm :lol: . Måtte lige scrolle op og ned engang. You got me, you bastard :lol:

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Mit problem er nu det sædvanlige og et dårligt tegn. Sidst jeg hørte melodierne var på selve MGP aftenen, og nu husker jeg ikke en eneste af dem, inklusiv vinderen. En melodi skal alle kunne li´, om de vil eller ej, med kroppen fornemme og ej forglemme efter en lur i sofaen derhjemme. Man kan så kun håbe på det gælder konkurrenternes også, så niveauet passer til vi slipper gennem nåleøjet til storfesten.

Medlemsavatar
Bedre Growl
Medlem

Indlæg af Bedre Growl »

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til de deltagende men vi er enige om at Birthe Kjær satte dem alle til vægs på alle parametre, ikke?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Birthe Kjær er dronningen, har været fan siden jeg så hende hos min mormors TV i 1989

Jeg har selv haft fornøjelsen af at arbejde med hende.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Så dansk og dejligt. Kodeord for Birthe er autenticitet. Hun er så overbevisende, at man bare vil trække i festtøjet og overmale hele byen med hende til den tidlige morgen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev: søn 2. mar 2025 11:49 .................. selvom det er en solid nok DK vinder, så tror jeg mere på noget lidt crazy som fx KAJ -Bada Bada Bastu fra Sverige, som jeg i øvrigt også har masteret og ligger nr. 1 i Sverige og Finland.
Jowjow.
https://eurovisionworld.com/esc/sweden- ... bada-bastu
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Hørte jeg dem lige synge “sving din bara røv” i omkvædet :lol:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Bonus info om EuroVision –– skægt gammelt billede
Screenshot 2025-03-19 at 08.04.23.png
Screenshot 2025-03-19 at 08.04.23.png (1.02 MiB) Vist 211 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sonoma 14.5. Logic 11.0.1
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Sted: København

Indlæg af NoSonicLimits »

Briannielsen79 skrev: tirs 4. mar 2025 11:57 Off topic…beklager. Stort tillykke med verdens mest irriterende profilbillede. Jeg troede sgu, at der rendte en bananflue rundt på min mobils skærm :lol: . Måtte lige scrolle op og ned engang. You got me, you bastard :lol:
Sorry 'bout that. :wink: En tekniker i DR skrev til mig for nogle år siden, da det var mit interne profilbillede, at de havde stået fem mand omkring hans computer og undret sig over, hvordan den flue var kommet ind bag skærmen på hans laptop. :-D

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg har set en del Sissal reactions på youtube. Og jeg må indrømme, at Sissals stemme er
fantastisk. Det dybe klæder hende virkelig.. som Adele. Så nummeret er virkelig vokset syntes jeg.
Folk er ved at falde på røven over hendes stemme :-)

Jeg håber sq, at nummeret kommer op blandt en top 10.

SLL

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Nyt svar