Ekstern SSD til Macbook - anbefalinger?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Ekstern SSD til Macbook - anbefalinger?

Indlæg af metal »

Jeg har besluttet at skifte til en Macbook M3 Max i løbet af de næste par måneder, og er ved at få lidt styr på hvad jeg skal bruge af peripherals for at få den bedste ydelse for den investering det nu engang er at gå all-in på en Mac.. og turen er kommet til de eksterne drev, for det interne drev skal vist ikke bruges til andet end programmer og plugins, så alle samples og track data skal på eksterne drev.

Jeg har kig på NVME i en enclosure, for at få hurtig læse og skrive hastighed, men måske er en standard ekstern SSD med overførsel på 2000mb/s rigeligt?

Nogen inputs?

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Lige en tilføjelse. Jeg har en Macbook Air M1. Der er for få porte på alle de nye M MacBooks. Der er utrolig meget skrammel på markedet. Har afprøvet flere Hubs, der ikke duer. Jeg har fundet denne: https://www.amazon.de/dp/B0C3GDT9XN/ref=pe_27091401_487027711_TE_SCE_dp_1?th=1
Det skal være Pro modellen. Den udmærker sig ved at have løst tilslutningskabel og virker fortrinligt. Der er så ingen USB C port. Den der er, er beregnet til at føde strøm. Men der er C porte på M modellerne. Har set 3 i brug og de fungerer bare. Klar anbefaling herfra og held og lykke med købet.
Mvh
Steen

Nyt svar