UAD ,.. det rabler nu ,.. Octa PCIe til 3300 kr

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

UAD ,.. det rabler nu ,.. Octa PCIe til 3300 kr

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der har været forskellige mindre reduktioner

Men det er langt under selv de brugt-priser jeg har set nogensinde :shock:

https://www.thomann.de/dk/universal_aud ... 2_octo.htm

Cyberfarm tager stadig 9600 kr ,.. og kan til gengæld ikke levere straks :lol:

https://cyberfarm.dk/uad-2-octo-core-pcie/

Det er sgu lige før jeg overvejer at supplere mit lille duo-kort

Selv om det dybest set er noget forældet lort

Er kommet til at købe en del af deres plugs :lol:
/Dub

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem

Indlæg af AdamSampler »

Mon ikke at de fleste af deres plugs bliver sluppet løs som uadx snart

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

DUBTEMPLE skrev: man 3. jun 2024 08:01 Der har været forskellige mindre reduktioner

Der er også en anden mulighed - og det er ren spekulation det her - som er, at de udfaser PCIe udgaverne. Thunderbolt og USB Satellite udgaver står stadigvæk til 7,399 så måske skal de af med nogle ting og sager. Der er jo ikke så mange PCIe maskiner på OSX siden længere, så måske er det en dårlig forretning ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De er jo også begyndt at lancere rent native plugins. Så det peger vel mest i retning af at udfase DSP. Udover at de (vel?!) skal bruge DSP i lydkortene, for at få ordentlig latency på Unison plugins? Mange spekulationer eller ubekendte, så jeg stopper her.

Men fed deling! 8x DSP for 3.3k :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev: man 3. jun 2024 14:03
DUBTEMPLE skrev: man 3. jun 2024 08:01 Der har været forskellige mindre reduktioner

Der er også en anden mulighed - og det er ren spekulation det her - som er, at de udfaser PCIe udgaverne. Thunderbolt og USB Satellite udgaver står stadigvæk til 7,399 så måske skal de af med nogle ting og sager. Der er jo ikke så mange PCIe maskiner på OSX siden længere, så måske er det en dårlig forretning ..
Det må være en del af forklaringen,.. ja

Men for os på Win ligger tilbudet til højrebenet IMHO

PCIe vil være på nye superfine bundkort længe endu

Hardware prisen gir nu mening, for hvad den er,..

Pris på plugs også nede hvor de hører hjemme nu

Nogle af de helt fede er ikke native , og blir nok ikke

Acceleration vil altid være fedt, uanset, og gi luft
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja jeg mangler stadig bx20 og ocean Way. Har ingen af deres plugins længere. Men ville gerne ha de to. De er begge pt kun dsp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er der sådan et Octa PCIe kort på vej

Ved ikke om det giver mening at beholde mit Duo

4 kort muligt, men ET Octa, er vist nok for mig :)

Der er en interessant liste over plugs forbrug her:

https://help.uaudio.com/hc/en-us/articl ... -DSP-Chart

Der kan man også få overblikket over hvilke der duer

For min part sys jeg det er fedt netop PCIe "dumpes"

PCIe må være den bedste variant teknisk og teoretisk
/Dub

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg har købt mine 3 kort (2*Quad og 1*Duo) brugte og til en pris, der heldigvis ikke gør mig irriteret over at UAD nu dumper priserne på PCIe. Jeg har 10 kerner og har vist kun en enkelt gang ramt loftet. Nogle af deres plugins sluger næsten en kerne per instance, så man kan godt presse system tør for juice, hvis man vil køre UAD på alle kanaler.

Jeg kan heller ikke helt gennemskue hvor mange af deres plugins, der bliver native, da en del af dem har andre udviklere (Softube, Plugin Alliance..) og de har jo hver især deres egne native versioner tilgængelige, - som man så desværre bare ikke kan crossgrade til, i hvert fald ikke som tingene ser ud endnu.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: tirs 4. jun 2024 12:56 ...
Der er en interessant liste over plugs forbrug her:

https://help.uaudio.com/hc/en-us/articl ... -DSP-Chart
...
Den liste, og den tidligere udgave, har jeg brugt alle årene. Ja, meget informativ.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvordan er UAD's Lexicon 480L versus andre ?

(Den vil nok kunne fås på tilbud til 30-50$ , hvorimod
Relab versionen koster 200$ på tilbud)
/Dub

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

the19thbear skrev: man 3. jun 2024 18:55 Ja jeg mangler stadig bx20 og ocean Way. Har ingen af deres plugins længere. Men ville gerne ha de to. De er begge pt kun dsp
Jeg er stor fan af Sound City, den er native

Kan osse anbefale at prøve Rum af Klevgrand.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

DUBTEMPLE skrev: tirs 4. jun 2024 17:15 Hvordan er UAD's Lexicon 480L versus andre ?

Har begge men vælger altid Relabs. Ikke fordi jeg ved hvordan en rigtig 480L nødvendigvis skal lyde, men fordi interfacet lige er en tand bedre og nemmere at bruge, efter min mening. Men de er begge pisse fede reverbs.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

metal skrev: tirs 4. jun 2024 19:37
DUBTEMPLE skrev: tirs 4. jun 2024 17:15 Hvordan er UAD's Lexicon 480L versus andre ?

Har begge men vælger altid Relabs. Ikke fordi jeg ved hvordan en rigtig 480L nødvendigvis skal lyde, men fordi interfacet lige er en tand bedre og nemmere at bruge, efter min mening. Men de er begge pisse fede reverbs.
Tak for svaret ,.. ingen tvivl om at Relab og UAD nok er cremen når det kommer til 480L plugs ,.. godt at begge er en option :thumbup:

Bedre betjening hos Relab er en god grund, hvis mer-prisen ikke tæller ,.. så omvendt nogen nævne UADs har flere gode presets
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev: tirs 4. jun 2024 23:58
metal skrev: tirs 4. jun 2024 19:37

Tak for svaret ,.. ingen tvivl om at Relab og UAD nok er cremen når det kommer til 480L plugs ,.. godt at begge er en option :thumbup:

Bedre betjening hos Relab er en god grund, hvis mer-prisen ikke tæller ,.. så omvendt nogen nævne UADs har flere gode presets
Det blev UAD da samlet pris på 3 sidste halvdyre hardware-accelererede plugs tilbage på ønskelisten så endte på 37€ stk just nu

Relabs er trods alt 200 bucks på tilbud ,.. blot for 480L ,.. og jeg har en licens liggende til deres Essentials som trøst :)

Så nu blir det nye dsp-hardware ligesom også fejret.

Det blev muligt ved at sammensætte 2 via Custom 76 bundlen ,.. samt tredie seperat nedsat ,.. og så juni Coupon kode

Umiddelbart efter kom der så endu en reward Coupon på 25€,. til brug også på allerede discountede produkter

Ret fordelagtigt i forhold til før IMHO ,.. så hermed nævnt

Priserne er omsider nede hvor de hører hjemme både for DSP og Software

octa2.jpg
octa2.jpg (98.02 KiB) Vist 602 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 8. jun 2024 00:38, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: fre 7. jun 2024 23:35 .... juni Coupon kode...
Fedt, så kom den rabatkode jeg forudså.. :) Så må jeg da hellere til at overveje tingene.
Moog filteret du har købt er jeg ganske glad for! Lyder meget anderledes end det Arturia gav gratis for nogle/mange jule siden. I mine ører bedre, men det handler nok mest om smag og at jeg bruger det 100 gange oftere end Arturia'en.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: lør 8. jun 2024 00:25
DUBTEMPLE skrev: fre 7. jun 2024 23:35 .... juni Coupon kode...
Fedt, så kom den rabatkode jeg forudså.. :) Så må jeg da hellere til at overveje tingene.
Moog filteret du har købt er jeg ganske glad for! Lyder meget anderledes end det Arturia gav gratis for nogle/mange jule siden. I mine ører bedre, men det handler nok mest om smag og at jeg bruger det 100 gange oftere end Arturia'en.

Yep, lidt uventet, og uvist på hvilke kriterier, kom der som nævnt endu en 25€ "takke-coupon" lige efter købet

Denne var der IKKE noget minimums-spend ,.. eller andre begrænsninger på

Så jeg snuppede SDD-3000 ,.. nedsat til 53€ ,.. for 28€ ,.. var ikke VILDT interesseret ,.. men pengene passede nu

Der ER sgu et eller andet charmerende ved dens lyd ,.. måske bl.a. gr. de 13-bits

Det eneste jeg stadig er interesseret i er den der 8-bits ting ,.. men den ligger stadig for højt i pris

Der er i skrivende stund ikke kommet yderligere ekstra takke-coupons :lol: :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: lør 8. jun 2024 01:08 ...
Det eneste jeg stadig er interesseret i er den der 8-bits ting ,.. men den ligger stadig for højt i pris
...
Den her?
https://www.softube.com/oto

Regner ikke med nogen god pris, nu det er et Softube plugin.
Ligesom med Plugin Alliance/Brainworx, Antares, Sonnox....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: lør 8. jun 2024 02:16
DUBTEMPLE skrev: lør 8. jun 2024 01:08 ...
...
Den her?
https://www.softube.com/oto

Regner ikke med nogen god pris, nu det er et Softube plugin.
Ligesom med Plugin Alliance/Brainworx, Antares, Sonnox....
Ja, den jeg tænkte på, bare UAD dsp-udgaven,

Men den koster 108€ hos UAD lige nu, vil kun give omkring 20-30€ for den, ligesom jeg lige gav for Korg Delay'en

Bedste bud er de 65€ som softtube lige nu tager for egen version ,.. men den kan undværes ,.. uden problemer :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Nu kom jeg lige til at glo lidt på tingene.
AKG BX 20 lyder ret spændende, selv for sådan en gut der ikke rigtig er spring verb fan. Dejligt mørk i Tank A, Tank B lidt mere neutral, i det mindste iforhold til A.
Lyder som noget der kunne passe godt ind i den klang jeg har kørende for tiden med Eventide Ultrareverb Soft Guitar Hall og Lexicon PCM Random Hall Large RHall 2/3/4. Nok oftest 2'eren der bliver valgt her.
Fælles for både PCM RHall & Ultrareverb er, at decay/reverb time skrues op nogle sekunder. De passer super sammen. AKG'en lyder umiddelbart som om den kunne passe ind i det, udover at 3 verb sends bliver noget mere at holde styr på.
Normalt sender jeg alle spor til begge verbs, Ultrareverb klinger lidt længere ud og er noget tyndere i lav mellemtone, PCM RHall er lidt mere fyldig i "200-1000 hz" og varer knap så længe. Jeg har en for nogle nok meget stejl stak low cuts på før reverbs, 12dB ca. 150 hz, 24 db lidt længere nede, ofte også 48 db men igen længere nede. Kick og Bass sender alligevel meget begrænset mængde til verbs. Mangler jeg fornemmelse af verb på bass'en, så giver jeg bass'ens verb send noget saturation/distortion, jeg har beskrevet det andetsteds også.
Der er intet realistisk over min reverb præference, men det at blande 2 gør vildt meget for, øh ja, så ikke realismen, men at det ikke bare lyder som om man har dasket en 6-7 sekunders rumklang på.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

BX20 er unik, en "civiliseret fjeder", fik desværre aldrig erfaring med de plugs jeg købte oprindeligt, men den var grunden til køb
af duo-kortet. Hippo herinde fra har udtrykt stor glæde ved BX20 som jeg husker det. Selv kan jeg lide fjederklang og plate på
det meste, men generelt er fjeder specielt charmerende på stacate tromme og pecussionlyde, såsom kantrejfe-slag, og wodden
block, osv,... IMHO

Dytronics Cyclosonic Panner syntes jeg også er spændende, nu efter nærmere lyt, og en af de meget få ting tilbage som jeg
MÅSKE stadig er interesseret i fra UAD, ku måske være noget for dig, sammen med Korg Delayen, og BX20, hvis du bygger en
bundle. Hvis jeg husker rigtigt så er du generelt ret vild med modulations-effekter.

Modsat OTO BISCUIT 8‑bit så lader det til at Panneren IKKE får hos Softube, som ellers har skrevet koden
/Dub

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

DUBTEMPLE skrev: tors 13. jun 2024 06:43 BX20 er unik, en "civiliseret fjeder", fik desværre aldrig erfaring med de plugs jeg købte oprindeligt, men den var grunden til køb
af duo-kortet. Hippo herinde fra har udtrykt stor glæde ved BX20 som jeg husker det. Selv kan jeg lide fjederklang og plate på
det meste, men generelt er fjeder specielt charmerende på stacate tromme og pecussionlyde, såsom kantrejfe-slag, og wodden
block, osv,... IMHO
Det er lang tid siden jeg har brugt det plugin; har en BX10 i studiet nuher - men - den lyder uden tvivl rigtig godt! Eneste minus er, at selv den hurtigste decay-tid er ret lang, så den napper en del plads (og tid!) i mixet .. men man kan jo altid demo'e den og se om man finder den brugbar :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Har den ikke selv men har læst nogen ikke var så tilfreds med den specifikt på vokal

Men ja der er
14 dages demo

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

BX20 UAD version er helt fantastisk til den der Lana del rey og portishead lyd etc.
Jeg savner den. Men vil ikke købe et uad kort for at få den (endnu... hvem ved om jeg falder i en dag).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev: fre 14. jun 2024 08:08 BX20 UAD version er helt fantastisk til den der Lana del rey og portishead lyd etc.
Jeg savner den. Men vil ikke købe et uad kort for at få den (endnu... hvem ved om jeg falder i en dag).
Mener jeg Gav 2400 kr for det DUO-kort på eBay for
nogle år siden, netop for at kunne køre BX20,

(men gik så desværre i stå da jeg har haft længere periode kun med bærbar)

Hvis 3300 kr for Octa er det nye niveau, og ikke bare
Thomann der rydder sit lager, så må et brugt DUO-kort vel snart ku fås til 500-1000 kr. Det gir vel mening hvis man bare har 1 eller 2 favorit-plugs, som nu også er kommet ned omkring de 50 bucks på udsalg, og de ikke fås native andre steder

De oprindelige priser var det glade gallopperende
vandvid, de sidste 10 år har de f.eks. ikke været ene om at have en vellydende plate, men nu gir niveauet måske lidt mening,.. for visse liebhavere

Ved dog ikke om det kun er Thomann der sælger ud

Anyway, på PC vil det nok kunne holdes kørende i
mange mange år endu, selv om det blir udfaset
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Screenshot_2024-06-14-09-01-01-791_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2024-06-14-09-01-01-791_com.android.chrome.jpg (539.85 KiB) Vist 134 gange
/Dub

Nyt svar