Alalbek Daleelek - Feedback søges inden release

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
kalen
Medlem
Sted: København NV

Alalbek Daleelek - Feedback søges inden release

Indlæg af kalen »

Hej, jeg håber i vil lytte og komme med lidt feedback, inden jeg trykker på release knappen.
genren er (organic?) house ish.
Tak på forhånd

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Hej Keen, fedt! (Kender nogen på Ibiza, der sikkert vil synes det her er et go ..)

Generelt synes jeg at dit mix og mastering lyder rigtig godt, og det eneste jeg personligt synes stikker en bid for meget ud - er din Bassdrum. Vi snakker om at skrue den 0,5 - 1db ned. Det er nok en smagssag ...

Keep it up!, Rosenfeldt

Medlemsavatar
kalen
Medlem

Indlæg af kalen »

Tusind tak for feedback. Jeg er glad for du nævner det med kicket. Jeg producerer og laver mix og mastering på mine hovedtelefoner og jeg har altid udfordringer med at balancere trommerne med resten. Kicket får lige et nøk ned.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

kalen skrev: lør 18. maj 2024 13:05 Tusind tak for feedback. Jeg er glad for du nævner det med kicket. Jeg producerer og laver mix og mastering på mine hovedtelefoner og jeg har altid udfordringer med at balancere trommerne med resten. Kicket får lige et nøk ned.
Velbekomme! 😊 En af mine egne problemer (i mange år) var, at jeg altid - uden udtagelse - havde givet Bassdrum for meget volume. En ting er toppen i et mix (og mellemtoner selvfølgelig), men bunden er tit hvor det ender galt. Hvis ikke fundamentet Bassdrum + Bass sidder godt i mixet, - så ødelægger det ret hurtig resten. Men, igen er det selvfølgelig et spørgsmål hvilket type genrer man laver osv.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lyder godt. Enig med Rosenfeldt i kicket. Det kan dog også delvist fixes i masteringen ved at multibånd compe visse dele af kicket (fx beholde subben, men nappe lidt af klonket i stedet) eller bare bredbåndscompe hele mixet lidt til kicket.

Når du nu selv har produceret/mixet, så er det selvfølgelig nærliggende at fixe det tidligere i processen.

Medlemsavatar
kalen
Medlem

Indlæg af kalen »

Mange tak begge to, det er en stor hjælp. Jeg får det rettet, så det kan blive udgivet.

Medlemsavatar
kalen
Medlem

Indlæg af kalen »

Nu når jeg vil udgive sangen, skal det så først meldes til koda og gramex, inden jeg udgiver det via distrokid? Er der andre ting jeg skal gøre/er godt at gøre, inden jeg trykker upload?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det lyder godt, Deep House i den originale sound, før genren blev ødelagt af alt muligt ligegyldigt :-)
www.k76.dk | soundcloud.com/k76 |

itunes: http://apple.co/1KPrzRW | spotify: http://spoti.fi/1QzBYbJ

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er virkeligt et behageligt track. Har kun tjekket det på min mix cube aka morgenhøjttaler indtil videre, men er glad for det der strejf af arabien der er over både den lange voice sample og den bøjede synth senere i nummeret. Det fortjener at blive udgivet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
kalen
Medlem

Indlæg af kalen »

Fedt, mange tak, jeg er glad for i kan lide det!
Jeg poster når den kommer ud.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, fedt nummer! Især glad for grund-groovet, og der sker nok til at groovet stadig lyder lækkert til slut.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Nyt svar