Copy - Paste (bug?) I LPX 11?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Sted: Hørsholm

Copy - Paste (bug?) I LPX 11?

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg oplever en underlig ting med Logic Pro X 11, - som ellers ser ud til at fungere ret godt.

Når jeg vil kopiere en lille sektion (lad os sige 3-4 track med trommer i audio), så danner Logic et total bounce mix (af alle track!) som sidste track. Jeg holder OPTION key nede, mens jeg trækker den sektion jeg ønsker kopi af - enten mod venstre eller højre. Det har aldrig været et issue før, og det sjove er, at det ikke sker hver gang ... :)

Andre LPX 11 brugere der også overlever det fænomen?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Prøv at teste om det har noget at gøre med hvornår du holder Option nede.

Dvs. om Option er holdt nede før du vælger og flytter - eller om du først vælger og flytter og så trykker Option nede fx lige inden du slipper.

Det første kan fx resultere i time stretching eller måske noget andet, afhængig af hvor du hiver.

Kan også være noget andet kontekstuelt, dvs. afhængig af hvor du hiver, når du flytter.

Eller en bug :-)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: tors 16. maj 2024 13:02 Prøv at teste om det har noget at gøre med hvornår du holder Option nede.

Dvs. om Option er holdt nede før du vælger og flytter - eller om du først vælger og flytter og så trykker Option nede fx lige inden du slipper.

Det første kan fx resultere i time stretching eller måske noget andet, afhængig af hvor du hiver.

Kan også være noget andet kontekstuelt, dvs. afhængig af hvor du hiver, når du flytter.

Eller en bug :-)
Tak for de gode bud, men jeg har (synes jeg) prøvet lidt af hver. For lidt tid siden poppede en advarsel op i LPX, med noget key-conflict - måske koen ligger begravet der? 😊 (Konflikterne har dog intet med OPTION eller kopi at gøre ...)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg plejer at resette alt ved major opdatering af Logic Pro, inkl. key commands. Eller reset og re-import af key commands.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev: tors 16. maj 2024 14:01 Jeg plejer at resette alt ved major opdatering af Logic Pro, inkl. key commands. Eller reset og re-import af key commands.
Jeg har lige slettet 3 key konflikter (nogle jeg ikke benytter ..), og indtil videre ser det ud til at have løst problemet - håber jeg. :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Den er altså helt galt hos mig - igen! Jeg kan sidde og copy -> paste i flere timer mens jeg arbejder på et større projekt, og lige pludselig begynder Logic Pro X 11 at lave et mix-down audio track nederst. Det er så hvad det er, men nu sletter LPX også en bus med reverb settings på, og fjerner en software synth på et track. Regions er stadig tilstede med notes, men selve synth-plugin (bass) bliver fjernet ... træls!!

Jeg sidder lige nu og bander & svovler mig selv op til solen, - og jeg har selvfølgelig slettet backup af den tidligere LPX 10 app ... :thumbup:

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

En lille update: Jeg har i længere tid brugt app'en "Pure Paste" (https://sindresorhus.com/pure-paste), som egentlig har fungeret super - og har kørt i baggrunden ved hver opstart af OS X. Jeg har derfor spekuleret om det kan være det lille program der laver al den ballade? Nu har jeg slettet app'en, og så må vi se om det har løst problemet.

Selvom LPX 11 er relativ ny, og der er en del registrerede bugs, - så har jeg ikke stødt på nogen der oplever samme issue som mig.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hvis du får brug for det, har jeg en 10.8 backup liggende
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

bluefonia skrev: ons 22. maj 2024 09:36 Hvis du får brug for det, har jeg en 10.8 backup liggende
Det tilbud vil jeg faktisk (meget) gerne tage i mod! Tusinde tak for din hjælp! :thumbup:

(Tænker, at det er lettest du skriver en PM til mig her på Lydmaskinen)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

PM sendt
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg vil gerne lige officielt takke bluefonia for at træde til - så hurtigt - og sende mig LPX 10.8.1. (Jeg er oppe og kører igen, og LPX 11 bliver lige lagt på is ...)

Så dejligt, at der findes personer som ham - respekt! :thumbup:

Nyt svar