PSP Flare compressor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

PSP Flare compressor

Indlæg af Christoffer I. N. »

[Overskrift rettet, da de har givet den et nyt navn grundet trademark bøvl. Oprindelige navn var PSP Flow]

Er I glar?!
A NEW KIND OF PSYCHO-ACOUSTIC COMPRESSOR

Navnene involveret på produktsiden gav mig ikke lyst til at glo dybere...
Link:
https://www.pspaudioware.com/products/psp-flare

Billede

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den er grim og har ingen specielle controls.

Med andre ord ligner og virker den på overfladen til at være en plug-in compressor fra 1998.

Så det må jo betyde at der vitterligt er et eller andet interessant bag overfladen, ellers gad PSP vel ikke udgive ham italienerens idé.

Det hele står og falder vist med "unique probability", som jeg ikke ved hvad dækker over og lyder fluffy.

Demoen i videoen lyder umiddelbart lovende på vox, men elendigt på masteren (muligvis dårlig demo).

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Holger skrev: ons 8. maj 2024 08:53 Den er grim og har ingen specielle controls.

Med andre ord ligner og virker den på overfladen til at være en plug-in compressor fra 1998.

Så det må jo betyde at der vitterligt er et eller andet interessant bag overfladen, ellers gad PSP vel ikke udgive ham italienerens idé.

Det hele står og falder vist med "unique probability", som jeg ikke ved hvad dækker over og lyder fluffy.

Demoen i videoen lyder umiddelbart lovende på vox, men elendigt på masteren (muligvis dårlig demo).
Jeg er ret enig i den betragtning Holger, De skriver : While it was specifically designed for film and TV/video post-production jeg tror ikke bare det er demoen desværre men måske årsagen til at den lyder lovende på Vox?
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev: ons 8. maj 2024 04:12 Er I glar?!
A NEW KIND OF PSYCHO-ACOUSTIC COMPRESSOR

Navnene involveret på produktsiden gav mig ikke lyst til at glo dybere...
Link:
https://www.pspaudioware.com/products/psp-flow

Billede

Jeg lavede en tråd til PSP netop for at samle trådene et sted, så det er overskueligt, er vi gået fra det igen Christoffer?

viewtopic.php?t=86108
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mine "specifikke" tråde ignoreres også, det er helt ok

Man kan ikke styre hvad andre vælger eller sætte dem i rette

Her er main-subject compressor-teknik

Det gir mening at spørge bredt, til alle comp-freaks

Også dem der ikke gider scanne en specifikt PSP-tråd
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

stralner skrev: ons 8. maj 2024 12:27 Jeg er ret enig i den betragtning Holger, De skriver : While it was specifically designed for film and TV/video post-production jeg tror ikke bare det er demoen desværre men måske årsagen til at den lyder lovende på Vox?
Ja, mærkeligt valg af masteringdemo. Noget rockhalløj den pumper og distorter på.

På vox lød den både mere jævn og mindre distortet end den alm. comp setting - men det siger ikke så meget uden man ved hvordan tingene er indstillet.

Det må komme an på en egen demo :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

stralner skrev: ons 8. maj 2024 12:29 Jeg lavede en tråd til PSP netop for at samle trådene et sted, så det er overskueligt, er vi gået fra det igen Christoffer?

viewtopic.php?t=86108
Hey sorry, jo, det kan vi sagtens fortsætte med. Jeg tænkte nok at Holger ville bide på, nu jeg quotede det her "NEW KIND"... Det virkede jo. :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

bid.png
bid.png (166.91 KiB) Vist 312 gange

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev: ons 8. maj 2024 16:10
stralner skrev: ons 8. maj 2024 12:29 Jeg lavede en tråd til PSP netop for at samle trådene et sted, så det er overskueligt, er vi gået fra det igen Christoffer?

viewtopic.php?t=86108
Hey sorry, jo, det kan vi sagtens fortsætte med. Jeg tænkte nok at Holger ville bide på, nu jeg quotede det her "NEW KIND"... Det virkede jo. :-D
Ja det gjorde det :lol:
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Normalt ikke noget jeg ville lave en post om, men der er lidt mere forklaring, som godt kunne være nyttig.
Fra mail:
1) Name changed from PSP Flow to PSP Flare*.
2) Fixed improper measurements of Input and Output peak meters.
3) New presets.

* Due to an unforeseen trademark conflict with an unreleased product, we have decided to change the name of our newest compressor to PSP Flare. We put a lot of effort into making this transition smooth and painless. This name change should not impact backward compatibility in any way. Enjoy!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Christoffer I. N. skrev: søn 19. maj 2024 04:49 ...
....
* Due to an unforeseen trademark conflict with an unreleased product, we have decided to change the name of our newest compressor to PSP Flare. We put a lot of effort into making this transition smooth and painless. This name change should not impact backward compatibility in any way. Enjoy!
Gik lige op for mig, at det må være Softube Flow der var det på det tidspunkt u-udgivne konkurrende produkt.

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev: tors 6. jun 2024 23:30
Christoffer I. N. skrev: søn 19. maj 2024 04:49 ...
....
Gik lige op for mig, at det må være Softube Flow der var det på det tidspunkt u-udgivne konkurrende produkt.
Ja selvfølgelig :doh:
Cubase 13 pro

Nyt svar