Noiseash Audio tools tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Noiseash Audio tools tråden

Indlæg af stralner »

Som alle i andre, når jeg skal have min nysgerrighed styret, så svæver jeg rund på nettet for a se hvad der ellers er af gode sager og jeg er kommet forbi firmaet NoiseAsh som har, må man sige imponeret mig dybt med kvaliteten af deres plugins. Det er ikke et firma der bare sprøjter plugins ud til højre og venstre, det er et firma der helt tydeligt tænker sig om og gør det ordentligt. Bla. ved at leverer gode og let tilgængelige manualer som man kan tilgå via GUI og ved at ramme orginalen så godt som lige i øjet.

De plugins fra dem jeg nu selv har prøvet er:

Prestige racks
Motone Pro bundle
Backs pro bundle
Need preamp and Eq collection som består af:
Need 533
Need 84 console eq
Need 81 console eq
Need 73 concole eq
Need 31102 console eq
Need preamps som består af need 31102 preamp og Need pre trilogi

Fælles for dem alle er at man faktisk føler at man sider og piller i et stykke hardware hvad lyd angår. Alt hvad man bruger her lyder simpelthen bare godt og GUI er vildt lækkert hvis man spørger mig, men smag er forskellig, så det er kun min egen personlige mening. Disse preamps lyder vildt godt i mine øre. Jeg tester altid på akustiske instrumenter hvor det hurtigt afsløres hvilken kvalitet det er man arbejder med, men selv på Vst synths gør de en stor forskel hvilket jeg er meget tilpas med.

Need 533 har især ramt mine smagsløg, jeg er vild med den eq som simpelthen bare lyder lækker på alt også selvom man ikke er garvet i at bruge eq. Need 533 syntes jeg har et lækkert GUI og tilbyder 8X oversamling uden at stresse din cpu unødigt. De 5 bånd er super smooth og der er både mulighed for Mid/side og filter. så på min egen top 10 mest brugte plugins af denne type er den helt i top. Med stereo spredning indbygget skal du heller ikke lede efter nye redskaber til at lave indstillinger for dette. Jeg vil klart anbefale denne eq til enhver uanset hvad man måtte have i forvejen ag gode produkter i denne kategori. Need 533 er verdensklasse.

Need 84 - 81 - 73 - 31102 console Eq´erne er værktøjer af højeste kvalitet/øverste skuffe og alt efter hvad du laver og bruger eq til er de fremragende hver for sig. Fælles for dem er at de alle har en preamp sektion, en filtersektion, en eq sektion, og en Mid/side sektion og mulighed for at justerer stereo spredning.
8x oversampling og et GUI der er skide flot at se på. 31102 har både mid/side og Mono/sum indstillinger.

De er virkelig flot arbejde disse plugins og de er virkelig respektfuldt lavet over for det hardware de efterligner, det er redskaber der giver en lækker lyd og et lækkert workflow. Herunder kan I se lidt om disse Consoler som måske også kan noget for dig! Alle har Noiseash nuance deviation som efterligner de forskelle der er i originalens 20 kanaler.

Noiseash need 31102 console eq er lidt anderledes og giver en super god efterligning af orginalen, men Kunne godt bruge lidt af den samme lækre GUI kvalitet som de øvrige. Måske er det smag og behag, fortæl hvad syntes du?
31102 har både mid/side og Mono/sum indstillinger.

Motone pro bundle er en usædvanlig vellydende 7 band eq, det er en fixed band inductor-based, proportional Q graphic equalizer også med 20 kanaler, tonen er klar og umiddelbar, et super godt værktøj til alle Akustiske instrumenter, mix og master og et lækkert GUI. Igen lavet med stor respekt for den orginale hardvare. Mid/side, stereospredning, filter with er en selvfølge.

Backs pro bundle er i samme stil med de øverige men med en lækker, lækker preamp sektion, høre hjemme i din mix bus sektion og tilbyder både mid/side, stereo with, filter og nuance deviation på 20 kanaler. Dette er en usædvanlig god eq med muligheder for både mix og mastering.

https://noiseash.com/backs-pro-bundle/

Sidst, men ikke mindst Prestige racks, dette rack består af amplifier - channelstrip- gate- compressor - deesser - eq - delay - reverb og en Opto compressor. Jeg tror dette plugin vil kunne opfylde 70-80% af de behov mange har herinde. Det er særdeles vellydende, flot at se på og tilbyder både filter og stereo with, et hav af presets og en manual der er til at forstå. Men tilbyder ikke 8x oversampling. Prestige rack er absolut blandt de bedste i sin gruppe af Rack plugins. Du får ducking på både delay og reverb så her er der også tænkt i workflow.

Du kan besøge NoiseAsh her under som lige p.t har gode tilbud, jeg ved ikke skal det siges, om disse tilbud er mere eller mindre permanente som de ofte er i markedet. Men jeg syntes de er lave nok til at jeg syntes man gør en overordentlig god handel og firmaet er både seriøst og troværdigt i mine øjne.

https://noiseash.com/product-category/plugins/
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Søger man lækker lyd, så er Backs pro bundle bestemt værd at se efter, kvaliteten er helt i top og GUI er da for lækkert at se på.

https://noiseash.com/backs-pro-bundle/#video-section

Cubase 13 pro

Nyt svar