Jeg har talt!

Dato fre 20. jun 2025 12:10
Indlæg af Briannielsen79 »
Jeg tror faktisk lidt at det er den bevægelse folk laver når de skifter til Jazz..Briannielsen79 skrev: man 22. apr 2024 09:43 Jeg kunne godt drømme lidt om - i stil med vinylens comeback - at AI bliver så dominerende, at det til sidst skaber en stor kontrabevægelse hen mod den “nærværende” musik: analogt musik udført live; dette via en opmærksomhed rettet imod dét, at man aldrig rigtig kan vide, om det er menneskeskabt eller ej. Magien forsvinder simpelthen. Så ryger vi lige 3-4 årtier tilbage og begynder at dyrke det uperfekte igen. Jeg undskylder overfor alle jer, der dyrker det elektroniske univers. Men Sorry….I må bare følge med tiden og lære at spille et instrument rigtigt![]()
Jeg har talt!![]()
Jeg fik læst forkert, og troede der stod noget med "tredie hånd", og det er den mest AI-agtige ting jeg har hørt længe!LarsRøv skrev: tirs 23. apr 2024 15:13Med hensyn til AI i musik bliver det fedt endelig at kunne sige til bassen - tredje bånd...
Hvis AI var ordenligt oplært, ville de svare. Whaaat. Ingen tommerfinger?Joachip skrev: ons 24. apr 2024 09:15Jeg fik læst forkert, og troede der stod noget med "tredie hånd", og det er den mest AI-agtige ting jeg har hørt længe!LarsRøv skrev: tirs 23. apr 2024 15:13Med hensyn til AI i musik bliver det fedt endelig at kunne sige til bassen - tredje bånd...
Det der med at lade en AI lave en prompt til en anden AI har jeg prøvet mange gange, og det er de overraskende dårlige til. Det er faktisk et godt eksempel på noget mennesker gør bedre. Sikkert fordi det udvasker / udvisker ens ønske, når det skal gennem et ekstra "led".
Jeg tror nærmere, at dét med at betjene en AI vil blive til en skill som nogen har mere end andre. F.eks. tror jeg grafikere vil gå hen og blive dem som er bedst til at betjene grafiske AIs, og musikere vil nok være de bedste til at betjene musikkens ditto.
Indlæg af Briannielsen79 »
Hald skrev: man 22. apr 2024 13:20
Jeg tror faktisk lidt at det er den bevægelse folk laver når de skifter til Jazz..![]()
Indlæg af Rosenfeldt »
Helt enige. Jeg tænker, at dem der får det sværest indenfor de kommende år, er måske studieteknikere - altså dem der normalt kan leve af at lave mix (tænker ikke live-indspilninger ..). Med den tilgang af "smarte" plugin pt., så bliver det væsentlig lettere at sidde i hjemmestudiet, og komme rigtig langt mix-wise. Der hvor (jeg tror) der formentlig går længere tid, er på masteringsiden. Ingen tvivl om, at der findes nogle rigtig gode værkstøjer (plugin) til at smide på masterkæden, men igen - vil jeg personligt vælge af få lavet mastering eksternt (ikke via en AI ..) hos f.eks dig!Holger skrev: lør 18. maj 2024 12:46 Skræmmende og desværre småt en realitet for nogle i branchen. Hvornår vi andre bliver erstattet (først på tekniksiden, der går lidt længere på den rent kreative side) må tiden vise, men mit bud var 10-15 år før det er helt game over.
Jeg tror (håber) aldrig det bliver helt game over. I sidste ende handler det hele jo om mennesker, og vi vælger selv hvad vi vil høre, og frastødes jo automatisk af ting der går imod vores værdier.Holger skrev: lør 18. maj 2024 12:46 Skræmmende og desværre småt en realitet for nogle i branchen. Hvornår vi andre bliver erstattet (først på tekniksiden, der går lidt længere på den rent kreative side) må tiden vise, men mit bud var 10-15 år før det er helt game over.
Indlæg af Rosenfeldt »
Rigtig gode point’er Mike!Mike-air skrev: lør 18. maj 2024 13:22Jeg tror (håber) aldrig det bliver helt game over. I sidste ende handler det hele jo om mennesker, og vi vælger selv hvad vi vil høre, og frastødes jo automatisk af ting der går imod vores værdier.Holger skrev: lør 18. maj 2024 12:46 Skræmmende og desværre småt en realitet for nogle i branchen. Hvornår vi andre bliver erstattet (først på tekniksiden, der går lidt længere på den rent kreative side) må tiden vise, men mit bud var 10-15 år før det er helt game over.
Det føles for mig lidt hjernedødt, at som lytter vil skulle tage til takke med AI musik. Musik har for mig altid handlet om mennesker, følelser og fællesskab (lidt kumbaya det ved jeg godt, men det er altså tilfældet). Jeg tror folk lærer at se igennem det kunstige (imiterende - for det er alt hvad der sker), og vil værdsætte det menneskelige, på tværs af alle mulige områder i det moderne samfund.
Men jeg er samtidig supporter af redskaber som kan gøre det lettere og sjovere for mennesker at lave musik, da det vil sætte baren højere.
Indlæg af Morten Bjørn »
Indlæg af mediumaevum »
Indlæg af mediumaevum »
Indlæg af mediumaevum »
Ang. det kommercielle du er inde på:DUBTEMPLE skrev: tors 26. dec 2024 21:16 For dem af os der ikke har noget at miste ,.. men tværtimod har "penge med hjemmefra" i forvejen ,.. kan det fint være en gave fra oven :--)
Vi kan pludselig for små midler nå meget længere hjemme i vores studie, eller arbejds-krog,..
Mine middelmådige foto og video-kameraer kan jeg løfte til et passende niveau med Topaz. Tale og kor-stemmer kan jeg generere, osv,..
Med branchen tales der om den kommercielle del, som må dreje nøglen om, hvis der ikke er sorte tal på bundlinjen, der vil det gøre nas