Hvordan udbreder I kendskabet til jeres værker?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Hvordan udbreder I kendskabet til jeres værker?

Indlæg af mediumaevum »

For 3 år siden begyndte jeg at bruge facebook til at udbrede mine værker.
Det virkede fint, meget respons osv.

Men inden for det sidste halve til halvandet års tid oplever jeg en drastisk nedgang i aktiviteten.
Ikke kun på mine egne ting, men sådan generelt over hele linjen i de grupper jeg er medlem af på facebook.

Aktiviteten er enten stort set ophørt, eller reduceret til ligegyldige joke-opslag (hvilket gør at jeg ikke har lyst til at poste i den slags grupper).

Så faldt jeg over denne artikel for et stykke tid siden:
At danskerne vender facebook ryggen.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk ... og-netflix

Og det forklarer jo en del.

Men nu hvor Facebook er ved at være udtømt, og det samme gør sig gældende for mange andre sociale medier - hvad gør I så for at udbrede kendskabet til jeres værker?

Man kan jo ikke bare nøjes med at lægge op på youtube.
Det drukner i mængden.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Der er stadigvæk seriøse grupper på FB, der er blot langt imellem og som du selv beskriver er der mange med ligegyldige opslag.
Jeg vil dog mening at hvis du poster både på FB, Instagram, YT og gør det målrettet så kan du stadigvæk få fat i en del.
Mange siger TikTok/Twitter(X) men det gælder nok ikke lige din genre?!

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - Bitwig 5 - macOS Sonoma 14.5 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

danstanley skrev: lør 2. mar 2024 19:16 Der er stadigvæk seriøse grupper på FB, der er blot langt imellem og som du selv beskriver er der mange med ligegyldige opslag.
Jeg vil dog mening at hvis du poster både på FB, Instagram, YT og gør det målrettet så kan du stadigvæk få fat i en del.
Mange siger TikTok/Twitter(X) men det gælder nok ikke lige din genre?!

/Dan
Jeg gider ikke Twitter. Synes det er et underligt koncept.
Og TikTok endnu mindre. Den er helt udelukket, fordi den er kinesisk.
Jeg vil ikke støtte Kina.

Jeg forsøger i forvejen at målrette mine videoer, men det er stadig op ad bakke.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: lør 2. mar 2024 22:10 Og TikTok endnu mindre. Den er helt udelukket, fordi den er kinesisk.
Jeg vil ikke støtte Kina.
Enig

Fedt at der stadig findes mennesker med en smule samvittighed :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
danstanley
Medlem

Indlæg af danstanley »

Jeg benytter heller ikke Twitter eller TikTok selv bla. af samme grunde som dig.
FBhar jeg også begrænset meget.
Jeg bryder mig ikke om konceptet og det bagvedliggende setup.

Tror mange benytter Instagram.

Udgangspunktet er vel at have en hjemmeside og dertil knyttet social medier.
Lave regelmæssige releases og deltage i diverse forum/aktiviteter der er med til at promovere dit brand.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - Bitwig 5 - macOS Sonoma 14.5 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem

Indlæg af danstanley »

Har du en hjemmeside?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

danstanley skrev: søn 3. mar 2024 11:51 Har du en hjemmeside?
Nej, og det skyldes at jeg ved at have et domænenavn skal have offentlige adresseoplysninger, tlf. nr. osv.

Jeg gider ikke sælgere og andet spam.

Alternativet er at få adressebeskyttelse inden oprettelsen, men så kommer jeg til at bøvle alt for meget med noget andet, med kommunikation med det offentlige osv.

Jeg tænker min youtubekanal og fb side fungerer fint uden et toplevel-domæne/hjemmeside?

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

mediumaevum skrev: søn 3. mar 2024 14:46
danstanley skrev: søn 3. mar 2024 11:51 Har du en hjemmeside?
Nej, og det skyldes at jeg ved at have et domænenavn skal have offentlige adresseoplysninger, tlf. nr. osv.

Jeg gider ikke sælgere og andet spam.
Dørsalgsloven fungerer fint. De får kæmpe bøde, hvis de kontakter dig.

Ellers køb et .com domæne i stedet for .dk og bed om det er privacy protected ved bestillingen, hvis du vil bære hemmelig. Vil du så heller ikke have navn og kontaktinfo på din side?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

ALTF4 skrev: søn 3. mar 2024 15:10 Vil du så heller ikke have navn og kontaktinfo på din side?
Ja og nej.
Som det fungerer nu, skal folk kontakte mig på facebook på Messenger.

Hvis det er et museum el.lign. så tjekker jeg om deres kontaktoplysninger stemmer overens med det, der står på museet.
Derefter kontakter jeg dem.

Har fungeret fint indtil videre.

Jeg har navn offentligt.

Nyt svar