D16 group tråden - NY Nithonat 2 Drum machine

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: D16 group tråden - NY Sigmund 2

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev: ons 13. mar 2024 00:05 Atenens lille drama :smash:

Jeg har et par produkter i forvejen, og får så et crossgrade "tilbud" på 49€ istedet for intro tilbud på 59€

SUPER ,.. man tænker: "måske" ,.. "de virker venlige" ,. osv ,.. og man skubber glasset med GAS-piller lidt væk

Dagens kurs er 7.46 så gange med 49€ skulle det blive 365.54 kr ,.. fint nok

MEN NEJ ,..

Sådan regner de ikke hos Shareit/My-comerce/Digital River GmbH ,. eller hva Fück de kalder det ,. de vil rulle mig for 408.96 kr :shock:

(dertil komme evt yderligere kort-gebyrer, for det går stadig gennem kort også)

Såvidt jeg lige kan regne ud, en overkurs på næsten 12 pct

Jeg troede aldrig jeg ville finde størrer platenslagere end Paypal men det er sgu lykkedes nu tror jeg

Det styrker ikke mit forhold til d16 at de møder mig i form af en Platugle som hedder Parasit til efternavn ,..

(hvis jeg skal handle direkte i deres biks)

Jeg har snildt råd, ja, kunne tømme deres butik, men gider ikke spille med i en dårlig respektløs vittighed

De skulle virkelig overveje normal visa/master kortbetaling ,.. som de fleste andre steder

En god ting ved d16 ,.. der kommer altid bedre tilbud senere ,.. hos tredie-part ,.. incl gratis plugs ,.. deluxe-bucks ,.. osv

Så kommer der i det mindste kun normalt kortgebyr ,.. eller der kan bruges Revolut

:lol: :luny:

Off topic:
Sådan kan man selvfølgelig også se på det. Jeg ser på det sådan her:
Jeg betaler altid med Paypal. Så må det koste det ekstra det nu gør. Så er mine info forhåbentligt samlet så få steder som muligt..
Juno Download har endda et gebyr for Paypal. Jeg er ligeglad. Jeg køber når de giver mig en 20 eller endnu hellere 30% rabatkode, så kommer wav-filer ned omkring 12 kroner stykket..
Du burde kunne betale med Paypal hos D16, det har jeg gjort i Oktober 2022, og før.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: ons 13. mar 2024 00:35 Off topic:
Sådan kan man selvfølgelig også se på det. Jeg ser på det sådan her:
Jeg betaler altid med Paypal. Så må det koste det ekstra det nu gør. Så er mine info forhåbentligt samlet så få steder som muligt..
Juno Download har endda et gebyr for Paypal. Jeg er ligeglad. Jeg køber når de giver mig en 20 eller endnu hellere 30% rabatkode, så kommer wav-filer ned omkring 12 kroner stykket..
Du burde kunne betale med Paypal hos D16, det har jeg gjort i Oktober 2022, og før.
Vi er alle forskellige :)

Måske emnet fortjener sin egen tråd ,.. men gider ikke gøre mere ud af det nu

Selv Paypal går via Sharit også ,... og ender op næsten lige så tosset:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Jeg har tilladt mig at slette din vedhæftning, da sløringen var en smule transparent.

Forstår fint at folk synes man bliver røvrendt med ekstra-beløb på online handel. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: ons 13. mar 2024 00:53 Forstår fint at folk synes man bliver røvrendt med ekstra-beløb på online handel. :)
Yep, 0.1% ville jeg æde, men 10-12 pct er uanstændigt, forestil dig den samlede mængde blod de suger, og hvem der feder sig

(bare for en alm hårdt arbejdende familie på årsbasis, der nethandler uhensigtsmæssigt) Sorry for off-topic, back on tracks :)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: ons 13. mar 2024 00:05 Aftenens lille drama :smash:

Jeg har et par produkter i forvejen, og får så et crossgrade "tilbud" på 49€ istedet for intro tilbud på 59€

SUPER ,.. man tænker: "måske" ,.. "de virker venlige" ,. osv ,.. og man skubber glasset med GAS-piller lidt væk

Dagens kurs er 7.46 så gange med 49€ skulle det blive 365.54 kr ,.. fint nok

MEN NEJ ,..

Sådan regner de ikke hos Shareit/My-comerce/Digital River GmbH ,. eller hva Fück de kalder det ,. de vil rulle mig for 408.96 kr :shock:

(dertil komme evt yderligere kort-gebyrer, for det går stadig gennem kort også)

Såvidt jeg lige kan regne ud, en overkurs på næsten 12 pct

Jeg troede aldrig jeg ville finde størrer platenslagere end Paypal men det er sgu lykkedes nu tror jeg

Det styrker ikke mit forhold til d16 at de møder mig i form af en Platugle som hedder Parasit til efternavn ,..

(hvis jeg skal handle direkte i deres biks)

Jeg har snildt råd, ja, kunne tømme deres butik, men gider ikke spille med i en dårlig respektløs vittighed

De skulle virkelig overveje normal visa/master kortbetaling ,.. som de fleste andre steder

En god ting ved d16 ,.. der kommer altid bedre tilbud senere ,.. hos tredie-part ,.. incl gratis plugs ,.. deluxe-bucks ,.. osv

Så kommer der i det mindste kun normalt kortgebyr ,.. eller der kan bruges Revolut

:lol: :luny:
Ved du hvad, det der kikker jeg lige på og får en kommentar til fra en eller anden, det skal vi have styret af sådan noget. Venter tilbage!
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev: ons 13. mar 2024 20:57 Ved du hvad, det der kikker jeg lige på og får en kommentar til fra en eller anden, det skal vi have styret af sådan noget. Venter tilbage!
Pænt af dig :thumbup: men det blir nok op ad bakke, at skamme sig kræver jo man har skam i livet, og i så fald var det her aldrig sket

Den slags sker jo ikke ved en fejl, men er et resultat af helt bevidste valg, der IMHO er langt over stregen, og ikke kan undskyldes

Men fedt hvis du gider sende en bredside afsted, eller noget, jeg orker det ikke :)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: ons 13. mar 2024 22:31
stralner skrev: ons 13. mar 2024 20:57 Ved du hvad, det der kikker jeg lige på og får en kommentar til fra en eller anden, det skal vi have styret af sådan noget. Venter tilbage!
Pænt af dig :thumbup: men det blir nok op ad bakke, at skamme sig kræver jo man har skam i livet, og i så fald var det her aldrig sket

Den slags sker jo ikke ved en fejl, men er et resultat af helt bevidste valg, der IMHO er langt over stregen, og ikke kan undskyldes

Men fedt hvis du gider sende en bredside afsted, eller noget, jeg orker det ikke :)
Nå så fik vi svar fra dem, det lyder som følgende:

Hi Michael,

I'm so sorry, but I don't think we have a solution for that, the
exchange rates are entirely up to MyCommerce and we cannot provide any
alternative method of payment. I'm not sure if would be better to change
the currency.

IF DKK price is too high, than change it to EUR and the exchange rate
will be applied by the bank (card issuer), not MyCommerce. I think
that's the only solution we can suggest.

Kind regards,
Sebastian

Jeg har derfor heller ikke en forklaring på hvorfor det er så meget dyre at handle i Dkk, men jeg har testet i euro og her passer prisen med de 99 euro minus din cuponkode som så bliver 59 euro for Sigmund 2. Derfor Betal i Euro
Cubase 13 pro

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Er det ikke standard, lige som når man er ude og rejse og skal hæve lokalvaluta, at så skal man altid vælge at lade ens egen bank stå for "vekslingen" for at undgå at betale overpris?

I øvrigt kan jeg se, at man kan købe den hos AudioDeluxe nu, hvis folk foretrækker at gå den vej.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak, mener nu også jeg valgte Euro, og kun fik det endelige resulterende resultat i DKR, never mind,..

Tror de vælger deres system, Shareit/My-comerce/Digital River GmbH, som altenrnativ til rigtig Visa/Master opkobling

Dette gør de for at spare penge i deres egen shop, men tørrer istedet et uprobertionelt størrer tab af på deres kunder

Dette ved de såmænd godt, resten er snak,.. de nævner jo heller ikke undervejs at den reele pris er +12 pct

Ja, fås til 59, + div, det ka alle, men udgangspunktet var at jeg fik et tilbud på 49 som fair bonus for at være kunde allerede

Naturligvis napper jeg den hos Audiodeluxe på et senere tilbud, til samme 49 bucks, minus deluxe bucks, uden moms, og på
et tidspunkt hvor de bundler et godt gratis-program,... så vil mit alm kortgebyr nok blive omkring de 2-3 pct istedet for 12 pct

Måske har jeg fået Revolut oprettet når vi når så langt hvilket muliggør yderligere fairness

(eller dropper dem helt)

Er sikker på at de ville have tjent mere, eller lige så meget, på mig, ved ved at være mere reele nu og her, samt i deres shop

De ville i hvert fald have haft en mere tilfreds kunde :wink:

d16.jpg
d16.jpg (106.15 KiB) Vist 799 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 15. mar 2024 23:17, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lige for perspektivets skyld:

Alle firmaer, incl d16, kan vælge muligheden for konto-overførsler ,.. alle har en konto ,.. har tit købt varer i f.eks. Tyskland sådan

På alm gratis konto hos Revolut kan kunden så betale valuta-transaktioner for op til 7500 kr pr mdr GRATIS ,.. herefter kun 1 pct

https://help.revolut.com/da-DK/help/car ... -payments/

Bemærk at enhver yderligere omkostning vil være noget modtageren af penge har sat op på eget initiativ !!!

Ellers kan bruges kort direkte til/fra alm bank, her vil prisen typisk være 0 til 2 pct ,... ikke de 12 pct man ender med hos d16

https://xn--pbelbet-exa8o.dk/

Alt andet er grådighed og bevidst bedrag
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 16. mar 2024 01:44, rettet i alt 3 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har iøvrigt pløjet manualen lidt igennem nu ,..

Syntes ikke jeg kan finde detaljerede oplysninger om selve de enkelte fitre, f.eks. stejlhed , i form af Q , db/oct ,.. eller poler

Tror heller ikke der er adgang til maskinrummet til at ændre noget som helst avanceret i selve filtrene, kun lidt udefineret typeskift

Man ved reelt ikke præcist hvad det er man bruger

Når det har været nævnt at der kan arbejdes med wovels, og wah, ville også være rart hvis man dykkede dybt ned i dette

Overordnet routing er rimeligt godt beskrevet ,.. men folk der køber sådan noget her ønsker antageligt at tweake detaljerne
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

DUBTEMPLE skrev: lør 16. mar 2024 00:18 Har iøvrigt pløjet manualen lidt igennem nu ,..

Syntes ikke jeg kan finde detaljerede oplysninger om selve de enkelte fitre, f.eks. stejlhed , i form af Q , db/oct ,.. eller poler

Tror heller ikke der er adgang til maskinrummet til at ændre noget som helst avanceret i selve filtrene, kun lidt udefineret typeskift

Man ved reelt ikke præcist hvad det er man bruger

Når det har været nævnt at der kan arbejdes med wovels, og wah, ville også være rart hvis man dykkede dybt ned i dette

Overordnet routing er rimeligt godt beskrevet ,.. men folk der køber sådan noget her ønsker antageligt at tweake detaljerne
Alternativt så prop Godfazor ind i feedback loopet i Late Replies/clean delay lavet med Connector. Jeg garanterer at det kommer til at lyde lækkert. Og dér har du ihvertfald rigeligt med filter-valgmuligheder.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: lør 16. mar 2024 01:42
Alternativt så prop Godfazor ind i feedback loopet i Late Replies/clean delay lavet med Connector. Jeg garanterer at det kommer til at lyde lækkert. Og dér har du ihvertfald rigeligt med filter-valgmuligheder.
Godfazor har jeg ikke, og d16 er sådan lidt på vej i
skammekrogen efter seneste oplevelser, samt deres
udenoms-snak når de konfronteres med emnet

Der lader til de ikke oprigtigt ønsker mig som kunde :)

Jeg kommer nok ikke uden om at bruge en Matrix
på et tidspunkt, filtrenes begrænsning i et relativt avanceret
og rodet interface som Sigmund 2 er vel
et godt eksempel på at man måske lige så godt kan
tage skridtet videre til det ormehul og tidsrøver som en matrix er.

Jeg har kastet Sigmund 2 op på KVR for at få en
lidt bredere respons, hvilket jeg syntes er lykkes:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=608035

Om man kan kalde den unik til noget er nok tvivlsomt

Den blir måske købt, men først om lang tid, hvis der
kommer et super-tilbud, hos AD som beskrevet,
der er så også dejlig god tid til at vurdere om den
er kvalificeret, eller bare kluntet samt
over-kompliceret, for hvad den reelt er, jeg er i tvivl

Hvis jeg køber d16 fremover, blir det ikke direkte

For nu er købt lidt legetøj fra Rob Papen istedet :)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: søn 17. mar 2024 13:45
Christoffer I. N. skrev: lør 16. mar 2024 01:42
Godfazor har jeg ikke, og d16 er sådan lidt på vej i
skammekrogen efter seneste oplevelser, samt deres
udenoms-snak når de konfronteres med emnet

Der lader til de ikke oprigtigt ønsker mig som kunde :)

Jeg kommer nok ikke uden om at bruge en Matrix
på et tidspunkt, filtrenes begrænsning i et relativt avanceret
og rodet interface som Sigmund 2 er vel
et godt eksempel på at man måske lige så godt kan
tage skridtet videre til det ormehul og tidsrøver som en matrix er.

Jeg har kastet Sigmund 2 op på KVR for at få en
lidt bredere respons, hvilket jeg syntes er lykkes:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=608035

Om man kan kalde den unik til noget er nok tvivlsomt

Den blir måske købt, men først om lang tid, hvis der
kommer et super-tilbud, hos AD som beskrevet,
der er så også dejlig god tid til at vurdere om den
er kvalificeret, eller bare kluntet samt
over-kompliceret, for hvad den reelt er, jeg er i tvivl

Hvis jeg køber d16 fremover, blir det ikke direkte

For nu er købt lidt legetøj fra Rob Papen istedet :)
Hvilket legetøj bare for at være nysgerrig? :-D
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev: man 18. mar 2024 14:00 Hvilket legetøj bare for at være nysgerrig? :-D
DelSane, umiddelbar fun-factor, og fedt tænkt, IMHO

Har ikke fået installeret,..

Den står på video-nørderi istedet Ind til videre 🙂

https://www.robpapen.com/DelSane.html

https://www.soundonsound.com/reviews/rob-papen-delsane

/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: man 18. mar 2024 14:23
stralner skrev: man 18. mar 2024 14:00 Hvilket legetøj bare for at være nysgerrig? :-D
DelSane, umiddelbar fun-factor, og fedt tænkt, IMHO

Har ikke fået installeret,..

Den står på video-nørderi istedet Ind til videre 🙂

https://www.robpapen.com/DelSane.html

Jeps fed nok, har selv hele pakken fra Rob, der er lidt til enhver smag :wink:
Cubase 13 pro

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hold øje med din mail hvis du er D16 kunde, har lige fået tilbudt Sigmund 2 til 19€. Det kunne jeg ikke sige nej til.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev: tirs 2. apr 2024 10:54 Hold øje med din mail hvis du er D16 kunde, har lige fået tilbudt Sigmund 2 til 19€. Det kunne jeg ikke sige nej til.
Ingen mail her,

Men har "kun": Repeter, Toraverb 2, Drumazon 2, Frontier,..

Så du er sikkert en bedre kunde, eller har version 1 😉
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DUBTEMPLE skrev: tirs 2. apr 2024 11:08
Morten B skrev: tirs 2. apr 2024 10:54 Hold øje med din mail hvis du er D16 kunde, har lige fået tilbudt Sigmund 2 til 19€. Det kunne jeg ikke sige nej til.
Ingen mail her,

Men har "kun": Repeter, Toraverb 2, Drumazon 2, Frontier,..

Så du er sikkert en bedre kunde, eller har version 1 😉
Så er det nok fordi jeg har version 1, det stod bare ikke specifikt i mailen.

Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Sted: København

Indlæg af NoSonicLimits »

Jeg har heller ikke modtaget en mail, men der var en fin lille €19 kupon kode til mig, da jeg loggede ind på min konto.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

NoSonicLimits skrev: tirs 2. apr 2024 14:16 Jeg har heller ikke modtaget en mail, men der var en fin lille €19 kupon kode til mig, da jeg loggede ind på min konto.
Den har jeg heller ikke fået ,.. har lige dobbelt-checket

Kun den tidligere-nævnte cupon til 49 Euro istedet for 59

(plus de shady skjulte ekstra-gebyrer på 12 pct før der er handlet selvfølgelig, beskrevet tidligere)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Mit bud er at man skal ha' 1'eren for at få den til 19€. Jeg har logget ind, og har koden til 49€.
Deres tilbud fra v1 til v2 plejer også at være gode.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev: tirs 2. apr 2024 16:51 Mit bud er at man skal ha' 1'eren for at få den til 19€. Jeg har logget ind, og har koden til 49€.
Deres tilbud fra v1 til v2 plejer også at være gode.
Ja, der er tale om en opgradering .. 👍🏼

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

D16 Group

Nithonat 2 Drum machine er lige kommet op til intro 69 euro ellers 119 euro. Se evt. din konto om der skulle være en kuponkode på -10 Euro det var der på min.

https://d16.pl/nithonat2

Super lækker ved først håndsindtryk men ikke overraskende, jeg personligt er vild med deres moduler, denne er en TR606 med et ton af muligheder. Jeg hygger med den i øjeblikket så skal nok lige smide et par ekstra kommentar når jeg kommer mere igennem den.

Cubase 13 pro

Nyt svar