Dansk producer anholdt i USA for pædofili

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Dansk producer anholdt i USA for pædofili

Indlæg af ALTF4 »

Lavede naturligvis børnemusik ... :puke:

https://www.justice.gov/usao-edca/pr/tw ... y-minors-0
According to court documents, in January 2023, Claus Svelmøe Marcuslund contacted an undercover agent who had created the profile of a mother with a seven-year-old daughter, on a dark web website dedicated to persons interested in pedophilia. Claus Svelmøe Marcuslund told the agent that “I’m Scandinavian, professional music producer/songwriter and lyricist and yeah, I’m also a pedophile.” He also stated that “I’m divorced and now searching [for] a nice woman/mom to get to know better, hopefully with the potential of getting together in real life one day. Obviously, she must be 100% supportive of pedophilia and incest.” During the next several months Claus Svelmøe Marcuslund sent messages to the agent through the website’s messaging feature, as well as the fully encrypted Telegram application, that explained in graphic detail the sexual acts in which he hoped to engage with the mother and child. As part of those communications, he sent images of adults sexually abusing young children. He also discussed having another child with the mother and molesting the newborn.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvordan med det her navn der fremgår af din tekst, med potentielt navneforbud, eller virker det på en anden måde når det er i USA?
Jeg er ikke ude på at forsvare nogen, men det ville også være træls hvis forummet blev lukket pga. (mulig) lovovetrædelse.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

På opfordring fra Rune har jeg, eventuelt midlertidigt, censureret navnet i din post. Det kan være det kan ændres igen, men indtil vi ved om det må postes her på forummet så undlad at poste navnet, tak.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Hvis man er pædofil er USA da det helt rigtige sted at dyrke sin interesse

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har genindsat navnet, da der ikke umiddelbart er navneforbud i DK i denne sag (endnu). Jeg hører lige officielt panserbasserne mandag, når stationen åbner igen.

Men ellers er det altid en god idé ikke at skrive navne i verserende sager pga. de kæmpe bøder det kan medføre (mig forummet aka mig), selvom en anden skriver det, da jeg er "ansvarshavende" i et vist omfang.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har lagt mærke til at det først er ulovligt når personen er sigtet eller tiltat, så der kan sagtens gå noget tid imellem anholdelse og egentligt navneforbud. I det tidsrum er det ikke ulovligt.

Resten er journalistisk konduite i Danmark, i USA er der fuld skrald på billed og navn på personen. Desværre gør det osse at bliver man frikendt har man allerede haft sit billede og navn i avisen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

True. Min kone er kommunikationsansvarlig for Fyns Politi, og kommer til at sidde med hans eventuelle sag på den front.

Med til historien her hører dog, at manden ikke (endnu) er sigtet i DK, dvs. der kan muligvis gå væsentligt længere tid før et navneforbud træder i kraft, hvis overhovedet.

Men mon ikke han bliver shippet hjem til DK for at få et rap over nallerne i stedet for at afsone 15 år i USA.

Anyway, tråden får lov til at blive indtil videre, men selvom emnet ikke lækkert, så hold tråden pæn tak. Så brancherelevant er det måske heller ikke.

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Sorry, jeg tænkte at det var ok med navnet, når det stod i artiklen. I styrer bare om indlægget skal slettes.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

No worries, du gjorde intet galt, men tak for omtanken. Vi har nogle ret strikse navneforbudsregler i Danmark, hvor man heller ikke må skrive navnet selvom det optræder i udlandske artikler fx. Prøv fx at finde navnet på Fields-skyderen i DK, og endda selvom han er dømt (pga. sindssyge er der stadig navneforbud resten af livet).

Men altså intet navneforbud endnu i sagen her tror jeg.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg håber både ham og Torben Kjærhus, (Kjærhus Audio), vil forblive buret inde for livstid

Folk der som Rune Ravn, klamt og ansvarsløst, argumenterer for at det "ikke hjælper at spære dem inde" har helt misset pointen

Heldigvis blev dommen skærpet til forvaring senere

http://www.bt.dk/krimi/sexmonsteret-lev ... familiefar

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-05-18 ... il-bagmand
/Dub

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Godt. Håber aldrig han kommer ud igen.

Kan godt huske sagen med Kjaerhus Audio også.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Hvad er det for en sag?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: ons 28. feb 2024 10:04 Hvad er det for en sag?
Undrer mig du ikke husker sagen, alle var rystede i musik-miljøet, og hans plugs meget udbredte, først som betalt, siden gratis

Jeg kan huske at han selv var til stede på et forum, og besvarede nogle af mine spørgsmål vedr disse plugs, flink juvial type :(

Kan ikke lige finde officielle domsudskrifter, men her er lidt mere

https://www.tv2ostjylland.dk/randers/ho ... -forvaring

Masser af tråde om disse plugs på alle størrer boards hvis man søger

Her ses nogle af hans plugs:

https://en.audiofanzine.com/kjaerhus-audio/

Firma oplysninger:

https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/kjaerhu ... n/27145981
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 28. feb 2024 10:20, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Der er også på lidt på gearspace - og gearsluts svjh. Her er en tråd, der nævner sagen
https://gearspace.com/board/music-compu ... -a-13.html
Mikael B skrev:[OFF-TOPIC]
This is not the reason stated in the article. It says that Torben Kjærhus Larsen and business partner Rune Ravn (unconnected to the crimes of Torben as far as the article says) parted ways in 2008 due to "disagreements over the business". I think it's likely they had their own companies as Kjaerhus Audio was "Sole Proprietorship" when it was terminated. But I don't know the structure before 2008 of course.

The article further says Torben Kjærhus Larsen committed 4 assaults, for which he was later convicted, after this split and having moved.

So either the business was terminated at that point in 2008, or it was continuing without Torben Kjærhus Larsen or without Rune Ravn for some time after that, possibly under another name.

Updated:

Listed on the LinkedIn page of Rune Ravn are a position for R&D at Kjaerhus Audio from 2004 to 2010 and adds the title of CEO in June 2008 to March 2010. That's a strong indication then that Torben Kjærhus Larsen left the company in June of 2008 and this was continued by Rune Ravn until 2010.

I think the arrest of Torben Kjærhus Larsen comes later, so would seem unlikely the business stopped because of his crimes. It seems Rune Ravn had other positions. Maybe these simply asked more time of him?
[/OFF-TOPIC]

OK, back to the subject of best/worst music software companies.
Kan huske alle (ikke danskere) udtalte det "Kdjaaerhaus"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Okay, den kendte jeg ikke. Men Kjærhus Audio var rimelig kendt rundt om i verden på et tidspunkt.

Går ud fra der er tale om:
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-25 ... nsk-politi

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev: ons 28. feb 2024 10:27
Går ud fra der er tale om:
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-25 ... nsk-politi
Kun delvist, australieren har vist bare fået rabat på sin egen straf i 2018, for at have hjulpet dansk politi tidligere, i TK sagen der var omkring 2006-7 ,.. hans egen sag vist nok 2015 ,.. så forstår ikke umiddelbart at en rabat tildeles så mange år senere. Måske noget appel eller jura-teknisk

Der er et eller andet underligt med datoerne, men han drev et andet netværk end TK's, som dog havde en vis forbindelse, derudover stod han for fysiske overgreb, sikkert spredt på flere netværk, deriblandt som en del af TK's, men to forskellige sager. Udover at han altså hjalp politiet
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 28. feb 2024 11:53, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg mente: der er tale om den person.

Der stod bare "assault" hvilket jo normalt er lige med (alm.) overfald.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Artiklen handler primært om Shannon McCooles, hvis egen sag, og eget netværk, samt misbrug, blot har nogle tråde til sagen mod Torben Kjærhus, som jeg forstår det. Derfor nævnt i et dansk medie.

Nevermind ,. triste typer
/Dub

Nyt svar