Optage trompet uden DAW

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
OhhMy
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Mavebase Alfa

Optage trompet uden DAW

Indlæg af OhhMy »

Hej hej :-)

Jeg leder efter en måde at få optaget noget trompet. Jeg har en iPhone, og ved ikke om der findes mikrofoner man kan slutte til den og få optagelser i nogenlunde kvalitet? Budget helst under 1000 kr. Jeg søger noget der er en klar forbedring i.f.t. bare at optage med "memoer" på iOS med den indbyggede mikrofon.

Hvis der er en anden måde - uden telefon - hvor optagelsen bliver bedre/pr krone givet ud, er jeg også åben for det. Men man skal kunne overføre optagelserne til en computer/telefon rimelig smertefrit.

Medlemsavatar
OhhMy
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Mavebase Alfa

Indlæg af OhhMy »

.... jeg har selvfølgelig tjekket nettet, og der er en masse forskellige muligheder, men for mig er det lidt en jungle hvad der er godt og skidt på markedet. Søger derfor jeres erfaringer :-)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Yes yes, Røde mics har lavet en xy mic der ville være rigtig fin
går ihvertfald på lightning stik, om de osse går på usbc ved jeg ikk

ellers kan du kiggge efter forskellige zoom optagere, på de fleste af dem kan man tilkøbe forskellige mikrofoner ud over den xy-mic der følger med
- vist generelt shotgun og mid side mic for ca 7-800,-

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænkte også Zoom optagere
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ja kom osse lige i tanke om at de fleste af dem osse har xlr-trs kombi indgange, så du kan bruge en almindelig mikrofon til, eks. en sm57

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bare før du helt afskriver memo-appen: den har fået en indstilling til at optage lossless, og det forbedrer faktisk kvaliteten temmelig meget. De indbyggede mics i iPhones er naturligvis hverken Shure eller AKG, men de er heller ikke helt tossede.
Hvis du allerede har sat den på lossless, og stadig leder efter forbedringsmuligheder, så bakker jeg helt op om de andre råd her i tråden.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
OhhMy
Medlem
Indlæg: 6
Sted: Mavebase Alfa

Indlæg af OhhMy »

Hej alle sammen,

Tak for jeres input - det er værdsat! :-)

Jeg blev nysgerrig på Rødes produkter og endte med at finde en brugt NT-USB (ikke mini, den "store") mikrofon til 300 kr på den blå avis (pruttede lidt om prisen), købte en uoriginal camera adapter til 138 kr for at kunne slutte mikrofonen til min iPhone (og kan lade telefonen op samtidig!) og er super glad for det setup - kan klart anbefales!
"Alle" på nettet anbefalede at købe den originale "Apple Lighting to USB 3 Camera Adapter", men den meget billigere (138 vs 379 kr) fungerer glimrende indtil videre.

Nyt svar