MSI X299, 10940X og 128GB DDR4 3000MHz

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: MSI X299, 10940X og 128GB DDR4 3000MHz

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: ons 12. apr 2023 22:47
Hald skrev: ons 12. apr 2023 22:19 Men det bliver en vild PC!
Ja, og med en M2 ville jeg også være fremmedgjort fra at være chef i maskin-rummet, samt rep/mod osv. Jeg er ikke til Mac.

Der bliver en masse video-halløj, f.eks. opscallering af Insta360 til 4K i Topaz video AI, osv, osv, det tager timevis,..

Den anden maskine, 9900K, er fuldt ud fit for DAW og kan så dedikeres til dette

Har selvfølgelig checket div benchmarks, det kan godt være lidt skuffende hvad de 14 cores giver IRL til video, ift. 9900K

Men så har man da gjort hvadf man kunne, og er på forkant de steder hvor koden er/bliver optimeret i multicore-scenario
Perfekt! Jeg har allerede dedikeret en anden pc som hjemme-server, og den her er overkill til det formål men specs passer jo rigtig godt på video redigering/rendering osv. CPU'en gør det åbenbart også rigtig godt i after effects. Godt at høre den vil kunne gøre gavn :thumbup:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tors 13. apr 2023 10:57 Godt at høre den vil kunne gøre gavn :thumbup:
Og jeg er glad for muligheden :thumbup: :)
/Dub

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

...og jeg så ikke en skid i går. Oh well. Håber det spiller, Dub.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ALTF4 skrev: tors 13. apr 2023 15:57 Håber det spiller, Dub.
Takker ,... gruer lidt for elregningen :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev: tors 13. apr 2023 22:54 Takker ,... gruer lidt for elregningen :lol:
Pjat den skal da bare med i campingvognen, den varmer både op og det er vel de færreste campingpladser der måler kwh pr vogn. :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tors 13. apr 2023 23:50
DUBTEMPLE skrev: tors 13. apr 2023 22:54 Takker ,... gruer lidt for elregningen :lol:
Pjat den skal da bare med i campingvognen, den varmer både op og det er vel de færreste campingpladser der måler kwh pr vogn. :-D
Haha, ja, og 43" monitoren, min kones væv, og et bornholmer-ur :lol:

Ballum hvor vi lige har været udleverer en lille måler i receptionen, den sættes så i standeren, (vi brugte 12 KW på 4 dage), måske 20 pct af stederne har dette

Planen er iøvrigt 2 store Lithium akkumolatorer
samt nogle solceller, der vil kunne holde os kørende incl 2 bærbare pc, et par dage, både wildcamp, samt på en plads, hvis, som ofte, prisen for strøm er skamløs

Anyway, den CPU er en varm fætter, især hvis den spændes op til lir, (OC),..
/Dub

Nyt svar