Advarsel: snart blaster din mobiltelefon max lydstyrke sirene

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Advarsel: snart blaster din mobiltelefon max lydstyrke sirene

Indlæg af Hald »

Der er huse vi har kigget på som lå for tæt på de klokketårne og som derfor blev droppet. Jeg tror at de virker omvendt i dag, folk kommer i hvertfald ikke rendende når de ringer mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg er stadig i tvivl. Er det en joke, misinformation eller en misforståelse. Forestil jer , i bussen, i storcentret , i midtbyen i myldretiden, til grøn concert. Og ydermere hacker man sig ind i telefonen, som må betegnes som privatliv. og må kræve dommerkendelse. Og er det en plausibel måde at advare f.eks. nogle tusinde mennesker , mod et forestående angreb via telefonopkald. Hvad siger telefonen.- Der er udbrudt brand i concertsalen.

Er de blevet sindsyge. ? Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Og jeg var til under Cubakrisen i 1962, da atommisilerne stod klar i ramperne fra øst. parat til at blive affyret mod Danmark. Og den kolde krig årerne derefter.
jeg tror ikke der en eneste gang, i Danmark ,siden WW2 har været iværksat sådan en aktion.
Sirenerne hylede hver onsdag kl. 12.00. For at sikre at de virkede.

hvad skal vi så gøre, hvis der udbryder krig.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kimex skrev: lør 11. mar 2023 00:13 Er de blevet sindsyge. ? Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Og jeg var til under Cubakrisen i 1962, da atommisilerne stod klar i ramperne fra øst. ...

... hvad skal vi så gøre, hvis der udbryder krig. ...

I tilfælde af en "rigtig" krig... tjaaa... så vil der ske det, at vha. NEMP - det betyder nuclear elektromagnetisk pulse - på dansk: et atomvåben sprængt i nogle hudrede (OBS: nøje velkalkulerede) kilometers højde - så sættes en stor del af elektrisk og elektronisk udstyr formentlig - (dvs. så vidt vi almindelige dødelige umiddelbart har vidensadgang til) - på et splitsekund ud af drift... ja - også alt dit dyre lort i dit hjemmestudie og i mit - det er så vidt vides for os ikke specielt indviede just facts. Der kan naturligvis være militærhemmeligheder i det, som vi dødelige ikke indvies i, men så vidt vi umiddelbart ved... Ja sorry... kl er nu over 01 fredag aften, så munden løber her... jeg kan måske prøve at forklare mere clean en gang i løbet af lørdag eller søndag :lol:

Jeg skal gerne citere mere konkret fra fagbøger, hvis det har interesse.... men i forhold til krig, så har de imo. et par minutter til at sende et eller andet pjat ud på min telefon... hmmmm det sætter jeg nu nok ikke mine penge og slet ikke mit liv og overhovedet ikke mine allerkærestes liv på. Så de 140 millioner de ifølge DR-artiklen har brugt på det so far, kunne de for min skyld have brugt bedre.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: lør 11. mar 2023 01:09
Kimex skrev: lør 11. mar 2023 00:13 Er de blevet sindsyge. ? Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Og jeg var til under Cubakrisen i 1962, da atommisilerne stod klar i ramperne fra øst. ...

... hvad skal vi så gøre, hvis der udbryder krig. ...

I tilfælde af en "rigtig" krig...

Altsååå... for at gøre en lang historie kort: "Beredskabsforvirringen" bør nu nok se sig om efter en hånddrevet sirene, den dag det virkelig gælder.

Det andet er kun til at spame os med, hver gang nogen i nabolaget har slået en lille Corona-prut.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: lør 11. mar 2023 01:09
Kimex skrev: lør 11. mar 2023 00:13 Er de blevet sindsyge. ? Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Og jeg var til under Cubakrisen i 1962, da atommisilerne stod klar i ramperne fra øst. ...

... hvad skal vi så gøre, hvis der udbryder krig. ...

I tilfælde af en "rigtig" krig... tjaaa... så vil der ske det, at vha. NEMP - det betyder nuclear elektromagnetisk pulse - på dansk: et atomvåben sprængt i nogle hudrede (OBS: nøje velkalkulerede) kilometers højde - så sættes en stor del af elektrisk og elektronisk udstyr formentlig - (dvs. så vidt vi almindelige dødelige umiddelbart har vidensadgang til) - på et splitsekund ud af drift... ja - også alt dit dyre lort i dit hjemmestudie og i mit - det er så vidt vides for os ikke specielt indviede just facts.

Den dag det virkelig gælder, der vil det her ske på meeeeeget kort varsel... alle dem i buraukratiet, der lige skal tygge deres tyggegummi færdig og ha` pillet fingeren ud, før der bliver realiseret noget, der i sidste ende kan udmønte sig som en slags øredøvende og for nogle potentielt karrieregendrivende telefonbrøl... glem det :lol:

Bare min lille stille ydmyge mening :wink:


EDIT: Rettet en enkelt tastefejl
Senest rettet af Mr. Soundman lør 11. mar 2023 07:01, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Nu læser I det som om at sirenerne er erstattet af telefonalarmer?

Hvordan kom I frem til det?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Morten Bjørn skrev: lør 11. mar 2023 06:52 Nu læser I det som om at sirenerne er erstattet af telefonalarmer?

Hvordan kom I frem til det?

For min del der var min pointe, at i tilfælde af krig, så kan såvel vores mobiltelefoner som det gammeldags sirenesystem (formentlig) blive sat ud af spil på nogle få minutter. Det var bare det, jeg prøvede at sige.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Mr. Soundman skrev: fre 10. mar 2023 14:52 Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan det overhovedet rent teknisk kan lade sig gøre, hvis ikke telefonen er designet til det - (eller en speciel app er installeret) :?

Altså som jeg forstår det her er vi angivelgit ude i noget, hvor man udelukkende vha. radiobølger får Fru Jensens mobiltelefon til pludselig at sige bestemte lyde for fuld udblæsning, uden at telefonen er ”taget” og uden at man har åbnet en net-browser, og selvom der er skruet ned for apparatets lydstyrke. Det betyder i princippet, at den som foretager opkaldet by-passer ”tag-røret-funktionen” på telefonen der ringes til samt går ind og ændrer volumen-indstillinger remotely. Det lyder i mine ører som hokus pokus :?

Er I sikre på, det ikke bare er en aprilsnar, som er lidt tidligt ude??

Eller der er noget, jeg har misforstået... Det er ikke sådan, at telefonen først ringer på almindelig vis, og så høres varslingen når/hvis man tager telefonen...??

Ellers skal jeg da til at opbevare min mobil i en lukket metalbeholder! :shock:
Det virker måske bare som "Find iPhone"?

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Heldigvis for alle lydliberalisterne, er Mutter Vermund snart på banen igen, hun skal nok få stoppet det overformynderi.

...men nu snakkes der om, at TikTok muligvis skal forbydes.. hvad gør Daddy Van der Opschlag and friends så?

Sirenesang, TikTok død og alskens armod - jeg sætter over til popcorn!

I øvrigt, synes jeg selv at, det er en lokalt set, bulletproof idé, især da jeg selv har det lidt svært med, at tolke audiosirenen, om det er et nukleart angreb, giftgas eller ren gylle 😶
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Morten Bjørn skrev: lør 11. mar 2023 06:52 Nu læser I det som om at sirenerne er erstattet af telefonalarmer?

Hvordan kom I frem til det?
Ja. Er det ikke det der er tilfældet ? Så vidt jeg ved har vi ikke brugt sirene allarmer i flere år.

Default avatar
Simongain
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Danmark

Indlæg af Simongain »

Hej alle
Har lige været i snak med beredskabsstyrelsen:
---------------------------------
Stillede spørgsmålet og min utilfredshed overfor situationen og en person derinde gav et svar tilbage:
"Advarsler fra S!RENEN vil udelukkende blive sendt i forbindelse med det nationale test én gang årligt, eller hvis du befinder dig i et område, hvor du er i fare. Sandsynligheden taler for, at du aldrig vil får en advarsel fra S!RENEN udover den nationale test.
Det er ikke mulig at ændre på lydstyrken – og det er heller ikke muligt at slå lyden fra, fordi pointen med at advare jo så forsvinder. "
---------------------------------
Dertil skal tilføjes at jeg så stillede følgende spørgsmål:

1. Vil det påvirke hvis vi løber/går tur med hovedtelefoner og så denne meddelelse kommer? Dette er nemlig direkte høreskade for livet/forsikringssag hvis det sker.

Svaret fra dem:
"Jeg kan ikke huske, hvor meget volumen er skruet ned, når alarmen lyder i hovedtelefoner – men jeg mener, at det er 30% af det normale. Det er en del af standarden fra EU."


2. Hvis vores Ipad er forbundet på samme appleid (ikke cellular ipad udgave), vil den også skabe en sirene lyd? Ligesom opkaldende registreres på ipad’en, når telefonen ringer.

Svaret fra dem:
"Hvis din iPad aldrig har haft et simkort i, så får den formentlig ikke advarslen. "


3. Hvor høj en decibel tone generer denne sirene? Er vi nødt til at vide! Det står nemlig ikke nogle steder.

Svaret fra dem:
"Vi prøver at finde ud af, hvor mange decibel, den kommer ud med. Det opdaterer vi på mandag på sirenen.dk"
---------------------------------
Ja jeg har prøvet bare at få lidt ud af dem, så vi kunne tage vores forbehold, men for mig lyder det som om, det stadig er i opbygningfasen/Last state, da info'en ikke er 100 % færdiggjort endnu og medarbejdere ikke har fået al info endnu heller. Dog gjorde ham jeg snakkede med alt for at svare venligt på min ellers meget bekymrende mail.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Super opdatering @Simongain
Tak! 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Nu medbringer jeg sjældent telefon når jeg går ud. Og hvis jeg gør ligger den i tasken så enten hører jeg den ikke, eller jeg gider ikke tage den.

Jeg kan forstå at det foregår via sim kortet. - Vi har ikke fået svar på. Er det muligt at overvåge med den teknologi ?

Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Det er fuldstændig idiotisk, man ikke laver en trinvis stigende alarm.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Kimex skrev: søn 12. mar 2023 17:50Jeg kan forstå at det foregår via sim kortet. - Vi har ikke fået svar på. Er det muligt at overvåge med den teknologi ?
Jeg tror vist roligt man som udgangspunkt altid kan svare "ja" til muligheden for overvågning af smartphones. Spørgsmålet er mere hvem der har adgang til dataene.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Joachip skrev: man 13. mar 2023 09:49
Kimex skrev: søn 12. mar 2023 17:50Jeg kan forstå at det foregår via sim kortet. - Vi har ikke fået svar på. Er det muligt at overvåge med den teknologi ?
Jeg tror vist roligt man som udgangspunkt altid kan svare "ja" til muligheden for overvågning af smartphones. Spørgsmålet er mere hvem der har adgang til dataene.
Det er ikke anderledes end hidtil. Det er teledata, så det har teleselskaberne.

Jeg tænker ikke de har adgang til data på telefonen, men at fabrikanterne har åbnet for at de kan pushe alarmer vi telenettet.

https://gorrissenfederspiel.com/nye-reg ... -teledata/
--
Robert

Default avatar
teach_me
Medlem
Indlæg: 76
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Funktionen bruges i dag i USA til at gøre borgere opmærksomme på mulig bortførsel af børn og har ført til en del redninger der kunne have endt i mord

Den hedder Amber Alert og er opkaldt efter en pige der blev bortført og dræbt. Hendes mor fik med tiden oprettet denne alarm

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amber_alert

Man kan høre historien i podcasten Mørkeland

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg tror vist roligt man som udgangspunkt altid kan svare "ja" til muligheden for overvågning af smartphones. Spørgsmålet er mere hvem der har adgang til dataene.
Ja. Og jeg foretrækker alt andet frem for statsovervågning.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://www.computerworld.dk/art/259964 ... -situation

Som jeg ser det, handler der om overvågning i disse mere g mere fascistoide europæiske styreformer.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kernen i problemet er vel, at man ikke kan købe (eller for den sags skyld få) noget teknisk idag – og slet ikke noget vigtigt – uden at man skal klikke ”OK” og ”ACCEPT” på alle mulige og umulige kilometerlange formularer som ingen raske mennesker nogensinde kan finde på at tygge sig igennem – ej heller at betale en jurist til... Og hvis man forsøgte, ville man ikke forstå den fulde betydning alligevel. Og klikker man ikke ”Accept” på hele lortet, jamen så kan man sidde der alene langt ude på en sidelinje og ligne en alien der lige er faldet ned fra Månen og være koblet fuldstændig af fra resten af det civilicerede samfund.

Når Fister Minister nu har en knap hun kan trykke på hver gang hun vil skrige os lige ind i øret, så henholder hun sig vel bare til noget, som vi selv ”frivilligt” og på et såkaldt ”oplyst grundlag” har ”skrevet under på” en eller anden gang.

I dag skal man betale med sin sjæl, for at være en integreret del af verden omkring sig. Vi sælger dog sjælen billigt. Og inderst inde ved vi godt, at det er sådan det foregår idag. Og vi finder os i det.

Simongain skrev: lør 11. mar 2023 10:44 Hej alle
Har lige været i snak med beredskabsstyrelsen:
---------------------------------
... en person derinde gav et svar tilbage:

"Advarsler fra S!RENEN vil udelukkende blive sendt i forbindelse med det nationale test én gang årligt, eller hvis du befinder dig i et område, hvor du er i fare. Sandsynligheden taler for, at du aldrig vil får en advarsel fra S!RENEN udover den nationale test. ..."
---------------------------------

Personligt er jeg så en af dem, der godt kan se et glidebane-scenarie for mig. Når først de har den der knap, så er der snart nogen, der synes det er sjovt at trykke på den...

Default avatar
teach_me
Medlem
Indlæg: 76
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Som en ser arbejder med såkaldt “overvågning” kan jeg berolige jer med at Danmark slet ikke har kapaciteterne til at masse overvåge. Vi magter knap nok at overvåge vitale offentlige institutioner og jeg HAR haft berøvelse med den “mørke side” og nej, der findes ikke nogen hemmelig database eller overvågning af danskerne.

Vi kan ikke engang finde ud af at dele / samle informationer mellem institutioner eller for den sags skyld beskytte offentlig hjemmesider med Cloudflare fordi det kan stride imod GDPR.

Sov bare godt og roligt

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
teach_me
Medlem
Indlæg: 76
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Det er slet ikke den form logning og heller ej den skala man skulle tro.

Vagthundene er vigtige men de går efter alt, for at retfærdiggøre deres eksistens (som så mange andre frivillige foreninger) og sagen der er i småtingsafdelingen

At monitorere 3000 arbejdscomputere + netværksudstyr kræver et peta-byte (inkl backup) og her snakker vi bare logs

Gæt hvad det ville kræve af plads og processorkraft at samle og gemme data på hver borger

Default avatar
teach_me
Medlem
Indlæg: 76
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Kan måske / måske ikke fortælle at de meget “hemmelige” data der pludselig blev fundet vedr. Tibetsagen var databånd der skulle have været destrueret men grundet inkompetence og manglende procedure var de blevet smidt i en kasse, der ved en fejl var røget ind et andet rum (uden lås) og ligget der… indtil man, ved et tilfælde, stødte ind i dem.

Vi er håbløse i Danmark. Hvis I vil være bange for noget, så er det vores manglende evner til at overvåge 😂

Default avatar
teach_me
Medlem
Indlæg: 76
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Min oplevelse er nærmere dette: https://www.dr.dk/nyheder/indland/overb ... -cpr-numre

Inkompetence er hvad vi skal frygte

Nyt svar