Output fra lydkort for lavt

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Output fra lydkort for lavt

Indlæg af gasolin »

Jeg har et musik anlæg med aktive studio monitors og b.la en M-track solo lydkort

Jeg bruger b.la en lille kompakt rør forforstærker og sammen med M-track soloen kan jeg simpelthen ikke få nok output når jeg spiller musik, når output er 8 og det jeg affpiller fra, f.eks radio paradise (gratis) er på næsten max så kan jeg ikke få fuldt niveau fra højtaleren selv hvis jeg skruer helt op for min rør forforstærker, at skrue helt op på lydkortet og fra sourcen gør kun en lille forskel da der ikke er meget ekstra gain,niveau fra det som den står på og så til max

Specs siger max gain er 54 db og har sat den til usb istedet for direct (lidt mere niveau) bruger den til min pc som køre med fuldt niveau via et usb kabel

Når jeg kigger på noget usb interface kan jeg når det ikke skal være for dyrt, få noget ifi power uno og forskellig lydkort til indspilning fra f.eks focusrite og presonus som ikke koster det vilde.

Hvad skal jeg overveje at køb eller gøre for at mere gain,niveau til min højtaler

Højtalerne kan jeg skrue lidt højere op for,men har oplevet nok gain,niveau da jeg brugte et andet lydkort,dac
Senest rettet af gasolin fre 10. mar 2023 14:14, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Er der noget db-justering bag på monitors der står for lavt?

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Hvis dit lydkort har en ekstern strøm forsyning ville det muligvis hjælpe at tilslutte den.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Der ikke nogen justeringer der er anderledes, jeg skiftede til m-track lydkortet og gain.output level til min rørforforstærker er blevet lavere, det lydkortet der ikke kan levere gain, niveau nok.

Der er ikke nogen strømforsyning til lydkortet, det køre via usb

https://img.kytary.com/eshop_ie/velky_v ... k-solo.jpg

https://cdn.inmusicbrands.com/m-audio/p ... -Front.png

Min plan var at skulle opgradere eller bare prøve noget andet, focusrite,presonus, ifi audio,noget img stageline MX1IO, midiplus studio m,ESI U24 XL og så videre noget til under ca 700kr + fragt

Der altid nogen der skriver negativt,1 stjerne om mange at de lydkort audio interface som thomann.de har til salg og kan derfor være svært at vælge et at købe, Presonus AudioBox USB 96 25th Anniv Ed skulle være godt og Focusrite iTrack Solo kan jeg få til kun 598kr hos thomann.de hvor det andre steder koster op til det bobbelte 1221kr (gear4music)

Selv om lydkortet,audio interfacen fra m-audio er med indgange til mikrofon guitar, så lyder der faktisk helt ok, men som sagt der bare ikke nok niveau til at max mine højtaler helt ud, med mindre jeg høre djskoge på twitch som altid spiller så højt som muligt at det næsten overstyre.

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 312
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Hvor holder du til i verden?

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

fyn

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 312
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Kan du ikke låne et lydkort af en eller anden lokal?

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

jeg har andet, problemet er at lydkortet jeg pt bruger ikke har så høj udgangs signal, gain out

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 312
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Kan du skrive din fulde signalvej, og hvad du kan gå med til at udskifte, hvis der ikke er en softwareløsning/hack

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

usb kabel m-track lydkort,audio interface,passive audio source selector, rør forforstærker (opgraderet tubes), aktive studio monitors

anlog kabler da intet source kan køre balanceret

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvorfor ikke bare balanceret direkte fra lydkort til aktive monitors?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Hald skrev: fre 10. mar 2023 23:23 Hvorfor ikke bare balanceret direkte fra lydkort til aktive monitors?
Jeg skrev jeg har en m-track solo og linker til den

Billede

Hvordan skal jeg så skrue op og ned for lyden fra min pladespiller eller f.eks cdafspiller

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ahh, sorry kendte ikke det lydkort
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 312
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Det er som du selv tænker nok bare lydkortet der ikke har nok krudt i outputtet. Det er svært at vide hvor meget et andet lydkort kan give, med mindre at du kender en der har sådan et som du overvejer at købe, som du så kan låne og teste. Du kan jo også bare købe et, og så sende det retur hvis det ikke virker.

Der er jo som du siger ikke andre steder du kan pille ved volume indstillingerne. Det virker som om at du bruger windows standart audio driver til at afspille, fremfor f.eks en ASIO driver som typisk bruges i DAW programmer. Der findes en del små programmer som kan "forbedre" lyden af windows standart audio. De har typisk noget eq, bass boost eller loudness effekt. Men mange af dem kan også gaine lyden betydeligt. Når jeg googler "increase volume in windows 10" er dette det første link der kommer op: https://softwarekeep.com/blog/increase- ... -5-methods

Det kan være det er værd at rode med, hvis du ikke er meget for at købe noget nyt? Hvis du finder noget der ser godt ud, og er til at betale, eller som er gratis, kan du jo lige prøve at se om du kan finde en anmeldelse eller to af programmet. Bare for at sikre dig at der virker, og ikke er fyldt med spyware og reklamer

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Installerede Sound Booster men den koster 20 dollars ca 140kr og det er for dyrt synes jeg

Prøvede de 2 andre 2 og 3, indtil videre prøver jeg nr 3 da jeg kun skal bruge gain muligheden

Lidt sjovere når gain kan hæves så meget at lyden maxes ud før klokken 17 på min rør forstærker

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Equalizer APO virker fint og lader ikke til at koste noget

Skal jeg skifte til et bedre lydkort hvad det så være ? 600-700kr

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Hvis problemet kan fixes i software lyder det jo som om det ikke er lydkortet der ikke kan spille højt nok? Er du 100% sikker på der ikke er et eller andet program i din computer hvor der er skruet ned? Alternativt prøv at opdatere driverne.

Eller måske prøv lydkortet i en anden pc.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Det er lydkortet kan ikke spille højt nok, jeg kan bruge et andet lydkort og lydstyrken er bedre

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Det er ikke ensbetydende med at lydkortet ikke kan spille højt nok.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Ville du kunne prøve med dit interne lydkort i computeren, altså hooke det til højtaler via minijack udgang?
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Kan jeg vel nok, men det lidt svært at samligne da mit m-track lydkort har gain kan man ikke sætte til fixed volumen eller u unity eller universal som der er på nogen mixer,lydkort

Har købt en ifi zen signature v1 da den koster det samme som den nyere zen air v2 (næste mindste desktop dac, signature er modellen over),den komme ikke bare med den billige ipower strømforsyning til 400-500kr med den bedre,dyrer ipower x der koster i løs salg ca 900kr, zen air v2 trods samme pris kommer kun med kabel

Nyt svar