Reagere ikke på automation

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Reagere ikke på automation

Indlæg af pede »

Hjælp!

Har problemer med et guitar spor, som ikke reagere på automation.

Har prøvet at kopier et andet guitar spor som virker, og det virker også i kort tid.

Har delete com.apple.logic10.plist. hjælper ikke.
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og mode for sporet står til "Read" og er aktiv (lyser grøn og ikke bare hvid READ)?

Er det track automation eller region based automation?

Test med et standard parameter som volume eller pan eller noget helt tredje.

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Ja den read er grøn.
Det er på track automation.
Og ligeså snart jeg sætter en ny markering på den, virker det. Men hvis du så stopper den og starter igen, er det samme problem.
Jeg har indspillet i cycle, så der er rigtig mange tracks, men det burde ikke betyder noget
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Weird. Du skal være velkommen til at pakke projektfilen (minus lydfiler o.a., skal bare bruge det rå arrangement) så jeg kan jeg checke for fejlen.
https://onlinemastering.wetransfer.com/

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Ja meget weird
Har slettet sporet og startet forfra, selvom jeg har brugt rigtige tid på indstillinger etc.

Tusind tak for tilbuddet - god stil:-)
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Velbekomme.

Der er løsninger til en anden gang. Fx at kopiere automation frem og tilbage på andet spor.

Eller konvertere automation til en anden type (fx volume til comp threshold og så tilbage igen).

Men det burde aldrig ske uden en god grund.

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Hej Holger

Har først din besked nu, troede man vil notifikationer på mailen, når det var slået til?

Havde prøvet det du foreslår, hjælp heller ikke.

Slettet sporet og startet forfra, og det virker indtil videre:-)
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Nyt svar