"Resterne af en perron"

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

"Resterne af en perron"

Indlæg af stig-b »

"Resterne af en perron" Det sidste nummer er ved at tage form, til vinyl udgivelsen "Bon Voyage"
Struktur og tekst er klar.. - Her den i en version, uden vokal, og med que-spor
Det færdige nummer bliver med: (Tescha Sophia Quist: Vokal - Helle Marstrand: Kontrabas - Thomas Maintz: Guitar)
Senest rettet af stig-b tirs 7. feb 2023 11:33, rettet i alt 21 gange.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Cool jazz. God komposion og veludført. :thumbup:

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Kimex skrev: søn 22. jan 2023 22:40 Cool jazz. God komposion og veludført. :thumbup:
Tak for de fine ord :)

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Arbejdstitlen er skiftet ud med den blivende titel "Départ Gare du Nord"
Indspilning af vokal, bas og guitar bliver i Feb-Marts. - Progress..

Senest rettet af stig-b søn 12. feb 2023 12:07, rettet i alt 28 gange.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Det er spændende at følge - glæder mit til du er færdig..
--
Robert

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Pastorius skrev: tors 2. feb 2023 12:42 Det er spændende at følge - glæder mit til du er færdig..
Tak for at du følger med - det er rart at fornemme :)
d. 16 feb, tager jeg til Århus og mødes med Tescha Quist for at lave melodistemmen færdig, inden vi skal i Sweet Silence og lave vokal - og den 21 feb mødes Helle Marstrand og jeg hos Interplay music på Islandsbrygge i Kbh for at indspille hendes bas - Helle´s kontra er en sag fra 1800 tallet og har den mest vidunderlige "sang" i træet, og det sammen med helle´s spilleteknik giver den fedeste lyd :)
Tescha og jeg snakker om hvorvidt hun skal indsynge samtidig med Thomas Maintz indspiller guitar for, at udnytte den dynamik det giver at de laver det sammen..
Så det går fremad :)
Senest rettet af stig-b lør 25. feb 2023 07:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Efter en dag i Kbh., med indspilning af kontrabas, er jeg igang med at lægge den på plads i mixet..
Konstruktiv feedback er mere end velkommen :)
Stig


Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Så har Thomas Maintz lagt guitar på - og det er ved at være klar til Tescha Quist, der skal lave vokalen. :)
Senest rettet af stig-b tirs 21. mar 2023 12:03, rettet i alt 15 gange.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som altid er det en utrolig lækker stemning i dine numre.

Jeg føler måske lidt at det sejler et par steder, om det er trommerne eller keys der er off nogle gange ved jeg ikke, men det lyder lidt for "live"

Virkelig lækkert guitar du fik på, meget passende.

Hvor skriver man sig op til pladen? 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Hald skrev: tirs 14. mar 2023 14:54 Som altid er det en utrolig lækker stemning i dine numre.

Jeg føler måske lidt at det sejler et par steder, om det er trommerne eller keys der er off nogle gange ved jeg ikke, men det lyder lidt for "live"

Virkelig lækkert guitar du fik på, meget passende.

Hvor skriver man sig op til pladen? 😊
Tak skal du ha´ Søren...Ja Thomas´ guitar gør underværker :)
Jeg kan af gode grunde ikke gøre det færdigt før end Tescha har lavet vokalen ;)
jeg tror godt jeg har en ide om hvor og hvad der bliver lidt for "live"agtigt - som du beskriver det.
Hvor man kan skrives op til en plade - Der er jeg sørme ikke nået til endnu :-D Men tak for din imteresse, den er værdsat :)

Vh. Stig.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

stig-b skrev: tirs 14. mar 2023 15:04
Hald skrev: tirs 14. mar 2023 14:54 Som altid er det en utrolig lækker stemning i dine numre.

Jeg føler måske lidt at det sejler et par steder, om det er trommerne eller keys der er off nogle gange ved jeg ikke, men det lyder lidt for "live"

Virkelig lækkert guitar du fik på, meget passende.

Hvor skriver man sig op til pladen? 😊
Tak skal du ha´ Søren...Ja Thomas´ guitar gør underværker :)
Jeg kan af gode grunde ikke gøre det færdigt før end Tescha har lavet vokalen ;)
jeg tror godt jeg har en ide om hvor og hvad der bliver lidt for "live"agtigt - som du beskriver det.
Hvor man kan skrives op til en plade - Der er jeg sørme ikke nået til endnu :-D Men tak for din imteresse, den er værdsat :)

Vh. Stig.
Jeg besluttede mig egentlig til at undlade - eller vente med - at kommentere det, og det kommer sikkert på plads (det er det gjort med de andre numre du har delt), men jeg er enig med Hald i at der er noget der ikke hænger helt sammen. Det bliver idt fragmenteret. Har svært ved at sætte en finger på nøjagtig hvad. Det kan sagtens være det kommer på plads med vokal, mix og master.

...og ja, jeg har skrevet mig på to eksemplarer :)
--
Robert

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

[/quote]

Jeg besluttede mig egentlig til at undlade - eller vente med - at kommentere det, og det kommer sikkert på plads (det er det gjort med de andre numre du har delt), men jeg er enig med Hald i at der er noget der ikke hænger helt sammen. Det bliver idt fragmenteret. Har svært ved at sætte en finger på nøjagtig hvad. Det kan sagtens være det kommer på plads med vokal, mix og master.

...og ja, jeg har skrevet mig på to eksemplarer :)
[/quote]

Tak Pastorius :-D

Netop, det du skriver venter jeg også på... Tescha´s vokal binder forhåbentligt ting sammen (det forestiller jeg mig i alle fald inde i hovedet), musikken ligger jo neden under hende som et tæppe hun skal stå på :) - Så jeg må se om ikke det holder stik :) - Ellers er det et godt forum herinde, hvor der altid er gode råd at hente :) .. - Det er noteret med 2 eksemplarer. :-D

Vh. Stig.

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

FinlandStudio Århus d 3 April, for at lave vokal med Tescha Sophia Quist.
Progress...

Medlemsavatar
stig-b
Forum Donator
Indlæg: 494
Sted: Fyn

Indlæg af stig-b »

Départ Gare du Nord
- Mere end 4 1/2 års arbejde med at komponere/indspille/mix af numrene til "Bon Voyage" er færdigt. - What a Ride :clap:

Nyt svar