Driver til gammel MICROBOOK II

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
PeterEllermann
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Valby

Driver til gammel MICROBOOK II

Indlæg af PeterEllermann »

Kære alle.

Jeg er ny på dette Board.
Jeg har en "gammel" Microbook II fra MOTU som jeg vil til at bruge noget mere.
Nu ser jeg, at driveren ikke længere bliver supportet til det Mac OS jeg bruger (10.15.7) - den går kun op til 10.14 her https://motu.com/en-us/download/#category=1&product=279 og er senest opdateret 2013.

(der står "Note: macOS 11+ drivers support Apple silicon and Intel-based Macs" på siden - det aner jeg ikke, hvad betyder, og det burde jo ikke gælde for mig, eller hvad?)

Jeg er lidt nervøs, da min Mac crashede efter jeg 'vækkede' den. Havde haft Logic åbent og Microbook sat i USB, og den var gået i Sleepfunktion og havde stået sådan noget tid. Den har kun lige gjort det en enkelt gang, men alligevel...

Så:
- er det ikke noget, så længe jeg husker at gemme i Logic og tager lydkortet ud når jeg er færdig?
- Skal jeg ud at se på et nyt lydkort?
- Eller er der en måde jeg kan sikre, at min Mac og Logic kan understøtte mit arbejde med Microbook? Overser jeg en driver et sted eller noget?

På forhånd tak for svar.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

hvis du nu klikker på "view all downloads" på den side, dit link henviser til, så kan du finde den driver, du skal bruge....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar