Triangle v.4

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Triangle v.4

Indlæg af FlowBite »



Så er der nyt igen igen :) man skal lige høre den et par gange før man falder for den, og kan følge rytmen sammen med Melodien da den går lidt skævt Heh :-D
Men ta en lytter og vurder´ det :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fede lyde! Jeg kunne måske godt tænke mig at trommerne kom lidt op i mixet.

Og så virker opbygningen lidt tilfældig for mig. Prøv at sørge for at der sker store ting for f.eks. hver 32. takt. Og små ting efter hver 16. eller hver 8. takt. Det hjælper på strukturen. Specielt i starten virker det lidt kaotisk at tingene ikke følger nogen struktur.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

Joachip skrev: man 16. jan 2023 17:32 Fede lyde! Jeg kunne måske godt tænke mig at trommerne kom lidt op i mixet.

Og så virker opbygningen lidt tilfældig for mig. Prøv at sørge for at der sker store ting for f.eks. hver 32. takt. Og små ting efter hver 16. eller hver 8. takt. Det hjælper på strukturen. Specielt i starten virker det lidt kaotisk at tingene ikke følger nogen struktur.
først og fremmest Tak for feedback,
det kan du have fuldstændig ret i, introen er heller ikke helt på plads endnu,. og det gør meget for at fange optakten, delvis er der nogle steder det skal cuttes og mixes så det ikke er så´rodet at høre på. men det er faktis introen der driller . den eneste stuktur der er i den , er at den kører 8takt som blir kopieret igen og igen .. men vil lige sætte mig ned og tage dine råd uptodate når det skal redigeres :-D
ang. trommerne ? mener at der kommer mere spark på igennem det ?` :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Bare skru trommerne op i forhold til resten. Mere skal der ikke til. Så bliver det bedre at danse til.

Det med opbygningen: Start med at der er rigtigt få ting tændt. Prøv at få ting til at blive tændt én af gangen - et nyt instrument for hver gang der er gået 4 takter.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

Joachip skrev: man 16. jan 2023 19:12 Bare skru trommerne op i forhold til resten. Mere skal der ikke til. Så bliver det bedre at danse til.

Det med opbygningen: Start med at der er rigtigt få ting tændt. Prøv at få ting til at blive tændt én af gangen - et nyt instrument for hver gang der er gået 4 takter.
Ja okay er helt med på hvad du mener , lidt mere space :) prøver jeg at ramme til næste update ,, Min nabo blir så glad iaften når lyden skal testes af :-D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ha ha
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

Joachip skrev: man 16. jan 2023 19:59Ha ha
:lol: :-D

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Har MEGET lidt forstand på genren, men det lyder som om du har rimelig fat i grundelementerne, men skal arbejde lidt med arrangement og melodierne som lige bliver en smule for vilde og random til min smag :)

Et godt tip kan være at finde et nummer i genren som du synes er fedt og så at kopiere strukturen i din DAW (intro, build up, drop, ..) og så arrangere dit track rundt om det.

...og fed outro :p

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

JesperS skrev: ons 18. jan 2023 15:52 Har MEGET lidt forstand på genren, men det lyder som om du har rimelig fat i grundelementerne, men skal arbejde lidt med arrangement og melodierne som lige bliver en smule for vilde og random til min smag :)

Et godt tip kan være at finde et nummer i genren som du synes er fedt og så at kopiere strukturen i din DAW (intro, build up, drop, ..) og så arrangere dit track rundt om det.

...og fed outro :p
Hey tak for feedbacken Jesper ,. Altså i forhold til det jeg plejer at lave er der slet ikke lavet en fast melodi til "triangle" ved ikke om du har hørt noget af det andet jeg har lagt op gennem tiden, prøver at bevæge mig lidt væk fra de faste melodier som bestemmer strukturen over tracket, . prøv hør. " invasion of technology" som jeg har lagt op fornylig :)
men ellers har du helt ret i . at det blir rodet sammen. egentlig er det også lavet som en skitse "triangle v.4" . er ved at forbedre den og lave space mellem lydene . så de ikke bare kommer på 1 gang med det samme :) :)
Men ellers ved jeg heller ikke selv hvad genré det er . tror mest på det er min egen stil . men læner mig op af "techno"psychedelic"Trance" osv. inden for det elektroniske .. har arbejdet meget med at lave mine egne melodier gennem tiden. men er så begyndt på så småt at bygge anerledes , men stadig det samme på en måde som før :) men ved ikke hvad man kalder min genre helt præcis :-D
men fedt du kan lide det lidt 8-) :dollargrin:

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

FlowBite skrev: ons 18. jan 2023 23:17
JesperS skrev: ons 18. jan 2023 15:52 Har MEGET lidt forstand på genren, men det lyder som om du har rimelig fat i grundelementerne, men skal arbejde lidt med arrangement og melodierne som lige bliver en smule for vilde og random til min smag :)

Et godt tip kan være at finde et nummer i genren som du synes er fedt og så at kopiere strukturen i din DAW (intro, build up, drop, ..) og så arrangere dit track rundt om det.

...og fed outro :p
Hey tak for feedbacken Jesper ,. Altså i forhold til det jeg plejer at lave er der slet ikke lavet en fast melodi til "triangle" ved ikke om du har hørt noget af det andet jeg har lagt op gennem tiden, prøver at bevæge mig lidt væk fra de faste melodier som bestemmer strukturen over tracket, . prøv hør. " invasion of technology" som jeg har lagt op fornylig :)
men ellers har du helt ret i . at det blir rodet sammen. egentlig er det også lavet som en skitse "triangle v.4" . er ved at forbedre den og lave space mellem lydene . så de ikke bare kommer på 1 gang med det samme :) :)
Men ellers ved jeg heller ikke selv hvad genré det er . tror mest på det er min egen stil . men læner mig op af "techno"psychedelic"Trance" osv. inden for det elektroniske .. har arbejdet meget med at lave mine egne melodier gennem tiden. men er så begyndt på så småt at bygge anerledes , men stadig det samme på en måde som før :) men ved ikke hvad man kalder min genre helt præcis :-D
men fedt du kan lide det lidt 8-) :dollargrin:

når jeg får lidt mere styr på det vil jeg også kopier andres og mixe det op med egen stil .
men tak for dine gode råd omkring musikken

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Bare så det er helt klart - synes bestemt ikke du skal kopiere andres musikstil. Der er allerede alt for meget kedelig copy paste musik. :)

Fedt at du prøver at finde din egen stil.

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

JesperS skrev: tors 19. jan 2023 18:00 Bare så det er helt klart - synes bestemt ikke du skal kopiere andres musikstil. Der er allerede alt for meget kedelig copy paste musik. :)

Fedt at du prøver at finde din egen stil.
Helt sikkert Tak for det, :dollargrin:
mente nu også at kopier selve strukturen op omkring hvornår hvorledes og hvordan lyde kommer i rækkefølge :)

Nyt svar