Vin-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Vin-tråden

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg synes vi mangler en tråd, hvor vi kan dele erfaringer med forskellige vine – såvel gode som dårlige.

Fortæl hvilke vine, du synes er gode, og fortæl også gerne om vine, som du ikke synes levede op til forventningerne.

Det er også tilladt at dele erfaringer omkring andre drikkevarer, meeeeen ikke saftevand, mælk og lign. – det må høre hjemme i en anden tråd :wink:

Her kommer mine bud på gode vine og lign., som jeg gerne vil anbefale.



Rødvin

ÁN/2

AN2 1.jpg
AN2 1.jpg (66.77 KiB) Vist 269 gange
AN2 2.jpg
AN2 2.jpg (93.66 KiB) Vist 269 gange

Nok en af de vinflasker med allergrimmest label... men tag endelig ikke fejl af indholdet af den grund :thumbup:

De har den faktisk i Rema for tiden.



Hvidvin

Calvet Chablis

Calvet Chablis 1.jpg
Calvet Chablis 1.jpg (103.88 KiB) Vist 269 gange
Calvet Chablis 2.jpg
Calvet Chablis 2.jpg (111.79 KiB) Vist 269 gange

Den kan f.eks. købes i Føtex.


Alsace Riesling – Michel Frantz, Vin D’Alsace

Jeg mener, det var den her jeg plejede købe for nogle år siden, indtil de holdt op med at sælge den der, hvor jeg plejede købe den:

Riesling Alsace 1.jpg
Riesling Alsace 1.jpg (135.57 KiB) Vist 269 gange
Riesling Alsace 2.jpg
Riesling Alsace 2.jpg (112.02 KiB) Vist 269 gange

Den var ikke specielt dyr.


Solaris, Winnica Turnau

Den her har jeg prøvet for ganske nylig, og jeg må sige, at jeg synes virkelig den fortjener at komme med her. Det er en polsk vin. Smagen minder om champagne, bare lidt bedre, og så naturligvis ikke med bobler i. Jeg har ikke endnu fået styr på, hvor man køber den:

Solaris 1.jpg
Solaris 1.jpg (30.56 KiB) Vist 269 gange
Solaris 2.jpg
Solaris 2.jpg (24.27 KiB) Vist 269 gange
Solaris 3.jpg
Solaris 3.jpg (23.2 KiB) Vist 269 gange
Solaris 4.jpg
Solaris 4.jpg (55.81 KiB) Vist 269 gange



Portvin

Noval Fine Ruby Port

Noval 1.jpg
Noval 1.jpg (102.69 KiB) Vist 269 gange
Noval 2.jpg
Noval 2.jpg (93.31 KiB) Vist 269 gange


Warre’s Otima 10 Tawny Port

Warres Otima 1.jpg
Warres Otima 1.jpg (90.35 KiB) Vist 269 gange
Warres Otima 2.jpg
Warres Otima 2.jpg (86.3 KiB) Vist 269 gange
Warres Otima 3.jpg
Warres Otima 3.jpg (75.78 KiB) Vist 269 gange


Don Benigno, Cream

Hvis man ikke har lyst til at smide en hel spandfuld penge efter vinen, så er der også den her, som man f.eks. kan købe i Rema, som er rimelig okay og ikke koster al verden. Den minder lidt om ovenforstående i smagen. (Den har ikke rigtigt navn af portvin, men den kommer altså med her under portvine alligevel):

Don Benigno 1.jpg
Don Benigno 1.jpg (73.87 KiB) Vist 269 gange
Don Benigno 2.jpg
Don Benigno 2.jpg (83.7 KiB) Vist 269 gange



Gløgg – færdigblandet

Rema 1000 Luksus rødvins gløgg

Hvis ikke man selv gider eller kan finde ud af selv et lave gløgg og bare vil købe en færdigblandet, så vil jeg anbefale den her:

Remas Luksusgløgg.jpg
Remas Luksusgløgg.jpg (72.67 KiB) Vist 269 gange

Selvom det er færdigblandet, så er det jo ikke forbudt at butte lidt ekstra ting i. Udover diverse snask kan man f.eks. også hælde en sjat Noval Fine Ruby Port i.

Men pas på – de plejer at blive revet ret hurtigt ned fra hylderne, så hvis man vil være sikker på at have nogle stykker til juletiden, så sørg for at købe dem med det samme de bliver sat frem i november.



Champagne

Moët & Chandon, Nectar Impérial, Demi-sec

Moet & Chandon 1.jpg
Moet & Chandon 1.jpg (131.47 KiB) Vist 269 gange
Moet & Chandon 2.jpg
Moet & Chandon 2.jpg (118.1 KiB) Vist 269 gange
Moet & Chandon 3.jpg
Moet & Chandon 3.jpg (172.27 KiB) Vist 269 gange


Martini Asti

Martini Asti.jpg
Martini Asti.jpg (55.63 KiB) Vist 269 gange

Hvis det ikke behøver være en dyr ægte champagne, så er den her altså heller ikke en dårlig boblevin. (Den er lidt sødlig, så det skal man lige vide før man køber, hvis nu man ikke er til sådan noget).



Ja, jeg ved det kommer lidt sent alt det her, nu hvor i sikkert har overstået det meste af juleindkøbene - sorry :)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Tjekkede dem lige på Vivino (som jeg bruger til at tjekke det meste ud). Priserne skal tages med et gran salt - det er oftest for enkeltflasker. Reelt skal man (ligesom Tripadvisor fx) læse de enkelte anmeldelser.

Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38 Jeg synes vi mangler en tråd, hvor vi kan dele erfaringer med forskellige vine – såvel gode som dårlige.

Fortæl hvilke vine, du synes er gode, og fortæl også gerne om vine, som du ikke synes levede op til forventningerne.

Det er også tilladt at dele erfaringer omkring andre drikkevarer, meeeeen ikke saftevand, mælk og lign. – det må høre hjemme i en anden tråd :wink:

Her kommer mine bud på gode vine og lign., som jeg gerne vil anbefale.



Rødvin

ÁN/2

Nok en af de vinflasker med allergrimmest label... men tag endelig ikke fejl af indholdet af den grund :thumbup:

De har den faktisk i Rema for tiden.

4 stjerner - 179,- pr flaske (for 2020)
Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38
Hvidvin

Calvet Chablis

Den kan f.eks. købes i Føtex.


3,7 - 159,-/flaske
Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38
Alsace Riesling – Michel Frantz, Vin D’Alsace

Jeg mener, det var den her jeg plejede købe for nogle år siden, indtil de holdt op med at sælge den der, hvor jeg plejede købe den:

Den var ikke specielt dyr.


3,1 stjerner for 2014 - 50,-/flasken.
Senere årgange får bedre karakterer.
Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38
Solaris, Winnica Turnau

Den her har jeg prøvet for ganske nylig, og jeg må sige, at jeg synes virkelig den fortjener at komme med her. Det er en polsk vin. Smagen minder om champagne, bare lidt bedre, og så naturligvis ikke med bobler i. Jeg har ikke endnu fået styr på, hvor man køber den:



4,3 - 174/fl
Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38 Portvin

Noval Fine Ruby Port


3,7 / 119,-
Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38
Warre’s Otima 10 Tawny Port


4,0 / 175/fl
Mr. Soundman skrev: fre 23. dec 2022 08:38

Don Benigno, Cream

Hvis man ikke har lyst til at smide en hel spandfuld penge efter vinen, så er der også den her, som man f.eks. kan købe i Rema, som er rimelig okay og ikke koster al verden. Den minder lidt om ovenforstående i smagen. (Den har ikke rigtigt navn af portvin, men den kommer altså med her under portvine alligevel):


Vivino kalder den Sherry.
3,3 - 45,-


Gløgg og Boblevandet holder jeg mig fra :)
--
Robert

Nyt svar