VINDER TRUKKET - Julekonkurrence - Vind Basslane Pro fra Tone Projects

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

VINDER TRUKKET - Julekonkurrence - Vind Basslane Pro fra Tone Projects

Indlæg af Holger »

Rune fra Tone Projects leger julemand og har udlovet 1 stk. Basslane Pro til den heldige vinder af Lydmaskinens julekonkurrence 2022.

:santa:

Tone Projects - Basslane Pro
Læs mere her om Basslane Pro
https://toneprojects.com/basslane-pro.html

Kort sagt det mest fleksible og nygennemtænkte mono/stereo/overtone værktøj til bashåndtering, ikke mindst i mix/mastering. Standard i min masteringkæde, når jeg brug for den slags.

Se mere her:


Sådan deltager du
Post et indlæg i tråden her og fortæl hvad du fx kunne tænke dig at bruge Basslane Pro til, hvis du vinder!

Så udtrækker lykkens gudinde (aka. random.org) en tilfældig vinder blandt indlæggende ved konkurrencens slut, lillejuleaften d. 23. december kl. 12:00. Du kan deltage helt op til konkurrencens slut.

Man må gerne skrive andre ting i tråden, men kun første indlæg tæller med i selve konkurrencen. Frivillige på Lydmaskinen (aka moderatorer) må gerne deltage, undtagen naturligvis mig selv, som desuden allerede har ;-)

Vinderen får besked her i tråden, samt pr. privatbesked.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Den ser spændende ud !
Jeg ville bruge den på Rob Papen´s Subboombass 2, da den synthbas plugin "translater" dårligt på mindre enheder IMO.

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Spændende! Er det primært til mastering/mix bus? Jeg ville nok bruge den til individuelle bas tracks, da Holger lige så godt kan gøre det på mixet i masteringen :dollargrin:
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Spændende, og generøst,..

Vil bruge den til hele viften af optimering, i bas-tung dub-mix, både med el-bas og synth-bas, hvis jeg altså er heldig 😉
/Dub

Medlemsavatar
Magic Pants
Medlem
Indlæg: 286
Sted: Østerbro, København

Indlæg af Magic Pants »

🎅 JEG LOVER KUN AT BRUGE DEN PÅ TALENTLØSE RAPPERE MED STJÅLNE YOUTUBE MP3 BEATS OG SPLICE LOOPS 🎅

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jamen så vil jeg bruge den til at få mere bøf på min fender(ish) jazz bas

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg vil typisk have mine pop-tracks med MONO -bas. Men tit vil jeg gerne bruge een af de fede synthbasser, som i udgangspunkt er stereo.
Som jeg forstår Basslane, kan den bruges med god fordel til bl.a. den slags.

Jeg vil nok også forsøge at smække den på andre ting. Bare for at høre, hvad resultatet er.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nice! Basslane Pro ville finde et dejligt hjem her. Producerer primært med hardware og L/R balancen er sjældent eksemplarisk, så kontrol af bunden er en nødvendighed. Basslane Pro to the rescue!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vil kun bruge det i mit dystopiske, alt for bastunge musik. Subsub ;) :santa:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Jeg vil bruge den til at kontrollere bass, kick, synths m.v. Ivrig bruger af gratis-versionen :)

Medlemsavatar
Speakr
Medlem
Indlæg: 28
Sted: Denmark

Indlæg af Speakr »

Nu er det sjældent jeg faktisk skriver herinde, men nu man da hellere lige vågne op til dåd :lol:

Jeg ville bruge den på at fixe fasen i bunden, på den ekstra wide subbass jeg har lavet med izotope image og bx stereo på 400%, efterfulgt af en junochorus, også doubletracked ud igennem mine studio monitors- for ekstra ekstra crisp wideness 8-)

Spøg til side, så ville jeg nok bruge den på netop at gøre bas og lav mellemtone, bredere på en nice måde og ordentlig måde - også pynter den da også godt i samlingen, sammen med unisum og kelvin

Default avatar
dolbe
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af dolbe »

Jeg vil først eksperimentere, og lære den at kende. Derefter finder jeg ud af, hvad jeg specifikt vil bruge den til.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Ser ud til at den kunne få en fin plads i værktøjskassen når bassen skal tæmmes og balanceres eller centreres i lydbilledet.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Newp_16 skrev: søn 4. dec 2022 14:16 Spændende! Er det primært til mastering/mix bus? Jeg ville nok bruge den til individuelle bas tracks, da Holger lige så godt kan gøre det på mixet i masteringen :dollargrin:
:-) Du kan sådan set bruge den til alt muligt, også i produktionen/mixet. Altid en god idé at have styr på så meget som muligt, så tidligt som muligt i processen.

For mig, som altid kommer ind senere i kæden, så er en af fordelene, at jeg fx kan fixe for meget sub i siderne, men i stedet for at bare miste signalet kan jeg genvinde noget af det tabte i midten. Noget jeg tit har måtte fake eller undvære. Eller man kan kompensere med lidt overtoner for det tabte på en ret smart måde nu.

Indtil videre har jeg mest brugt den som et lineær fase alternativ til hvad jeg tidligere har brugt, samt til kompensation.

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

Jeg vil bare gerne vinde noget 😜🎅🏾

Man kan evt lytte til mig her:


Eller følge mig/os her:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dette kunne jeg især tænke mig at bruge den til:
I de tests jeg har lavet indtil videre, har det givet en fed farvning at bruge båndpas split til at lave lidt overtoner og øge stereo i mellemtone.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Spændende - den ville jeg da gerne tjekke ordentligt igennem! Det ligner noget der kunne blive til rigtig meget nytte.

Jeg har for nylig genbesøgt nogle 10-12 år gamle sange, og må konstatere at jeg siden da har fået et væsentligt bedre greb om bas-lyd/mix generelt. Men det er stadig noget, jeg jævnligt synes er svært, og alle nye værktøjer i værktøjskassen er velkomne!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Jeg ville tilbyde det som hel eller delvis betaling for sparring på et mix, før det sendes til mastering :)

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg vil bruge den til at få en bedre bund i mine miks. Det kunne godt trænge til det til tider.

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Indlæg: 1245
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Jeg synes normalt jeg har rimeligt godt styr på bunden, men med de evigt stigende krav til dybere og mere markant bass er ethvert godt redskab meget velkomment. Glæder mig til at prøve dyret :-)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt! Jeg vil bruge det til at styre overtoner på sub-synth, der dobler kontrabasserne i film scores :)
skriver noder

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Fedt med en julegave konkurrence!

Jeg kan altid bruge værktøjer til at prøve på at styre bunden :-)

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Rigtig fedt initiativ, tak.
Min egen kompositioner er meget rytmisk så trommer/bassen er den bærende element, glæder mig til at bruge den :

Medlemsavatar
AdamSampler
Medlem
Indlæg: 325

Indlæg af AdamSampler »

Super fedt!

Jeg ville helt sikkert bruge den til at give nogle 808’s den helt rigtige farve 🤓

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Sælge den 50kr billigere end TP, så jeg har råd til strøm og varme.
Screenshot_20221206-082204-560.png
Screenshot_20221206-082204-560.png (256 KiB) Vist 1480 gange

Nyt svar