Anbefalinger af “hub” til Mac mini/iMac

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Anbefalinger af “hub” til Mac mini/iMac

Indlæg af stig »

Jeg ved ikke om hub er rette ord, men håber det giver mening ud fra nedenstående 🥴

Jeg står og skal skifte fra Mac Pro 2009 til enten Mac Mini eller iMac, og i den sammenhæng bliver jeg udfordret ift antal porte, og alt det jeg skal have tilsluttet den nye desktop Mac: usb licens dongles, lydkort, ekstern arbejds ssd og ekstern backup ssd, skærm (kun til mini selvf), stream deck, midi keyboard - og sikkert flere jeg glemmer. De fleste af ovenstående er den gammeldags USB (A?), og lydkortet skal jeg have skiftet da det er et gammelt firewire…

Hvad gør I?
Konverterer I fx de gamle usb-a til “de nye” via adapterstik - og hvilke stik anbefaler I så?
Kan I anbefale en hub der via en enkelt udgang på desktop Mac’en kan tilbyde 4+ udgange?

Alle indspark velkomne 😊

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Sørg for at købe en hub med ekstern strømforsyning, for at være sikker på at den kan levere tilstrækkelig strøm til de enheder du tilslutter.

I forhold til adaptere, så har jeg flere gange købt billige USB-C til USB-A convertere på Ebay, som jeg problemfrit har brugt til mus/keyboard/harddisk på både min MacBook og Mac Mini.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

måske noget hjælp at hente her:

Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Saqib
Medlem
Indlæg: 709
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Saqib »

Kontra Agency - A&R / Partner
RMC Vejleder og underviser
Producer / Composer / Engineer

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Tak for indspark til jer. Jeg har prøvet lykken med et Linq 7-in-1 og så krydser jeg fingre for, at det er sagen for mig 🤞

https://linqbyelements.dk/products/pro- ... ard-reader

Nyt svar