Hvor kan man lytte til monitors 50-100.000,-

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
RenoHK
Medlem
Indlæg: 5

Hvor kan man lytte til monitors 50-100.000,-

Indlæg af RenoHK »

Hej Alle
Jeg står overfor at skulle investere i nye monitors i 50-100.000,- klassen. Markedet er ret stort, så kunne godt tænke mig at få mig et overblik over hvordan de forskellige fabrikanter lyder og hvad de kan. Er der nogen herinde der kender et sted, helst i Danmark, og ellers i Europa hvor man kan få lov til at lytte på alt muligt, og helst det hele, i den prisklasse?
Jeg har umiddelbart haft kig på Focal, Genelec, Barefoot, Ex Machina, ATC, PMC, Aps, HEDD, Adam, Neumann + flere.
Håber I har nogle bud på en løsning.
Skyd løs.

Mvh Reno

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Cyber Farm har en del, inkl de mærker du nævner

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Holger skrev: lør 19. nov 2022 16:31 Cyber Farm har en del, inkl de mærker du nævner
Det må være rimelig nyt. Jeg efterspurgte muligheden i foråret - og der var de ikke lagerførende på de store modeller. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg tror det svinger, men ellers kan de jo anbefale dig en importør hvor du kan høre dem, hvis de ikke selv har argenturet.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Holger skrev: man 21. nov 2022 13:24 Jeg tror det svinger, men ellers kan de jo anbefale dig en importør hvor du kan høre dem, hvis de ikke selv har argenturet.
Jeg lavede den omvendte af, hvad man typisk gør. Jeg kørte til Thomann, lyttede og bestilte fra en dansk shop. :)


Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

marco skrev: man 21. nov 2022 13:57
Holger skrev: man 21. nov 2022 13:24 Jeg tror det svinger, men ellers kan de jo anbefale dig en importør hvor du kan høre dem, hvis de ikke selv har argenturet.
Jeg lavede den omvendte af, hvad man typisk gør. Jeg kørte til Thomann, lyttede og bestilte fra en dansk shop. :)
Hvad endte du med at købe?
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Ja! Jeg nåede jo aldrig forbi dig Amolin. Sorry for det iøvrigt..

Jeg lyttede blandt andet på focal trio 11 og Dynaudio core 59. Men det blev sgu for stort som primær monitor.

Jeg endte med Neumann KH310.. Dem er jeg super glade for - og de sparede penge er brugt på mikrofoner.. 👌🏻🙈

Jeg vil mega gerne have et sæt mains på et tidspunkt. Meeeen.. 🫣

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

marco skrev: man 21. nov 2022 13:57
Holger skrev: man 21. nov 2022 13:24 Jeg tror det svinger, men ellers kan de jo anbefale dig en importør hvor du kan høre dem, hvis de ikke selv har argenturet.
Jeg lavede den omvendte af, hvad man typisk gør. Jeg kørte til Thomann, lyttede og bestilte fra en dansk shop. :)
Det er simpelthen intet mindre end fantastisk 😄
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar