Kan man bare trække stikket på en Mac M1?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Kan man bare trække stikket på en Mac M1?

Indlæg af Morten Bjørn »

Der er lidt jeg skal vænne mig til med en stationær

Ud over at kvinder har fundet en ny grund til at afvise mig, jeg er jo nok ikke flytbar når jeg har fået sådan en,

så skal jeg bruge lidt ekstra tid på at lukke den ned da jeg helst vil spare strømmen og lukke ned for lydkort, computer og andre devices. Nøjes jeg med standby og slukke lydkort, så går der ged i det når jeg tænder igen.

Så!...

kan man bare hive stikket ud af stikkontakten hvis alt data er gemt?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det vil jeg aldrig gøre, tænker at du kan købe en wifi-kontakt der understøtter HomeKit, så kan du nok lave en genvej med Siri automation som slukker de andre ting der er på kontakten og derefter sætter Mac’en til at slukke korrekt ned.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Jeg ville bestemt også undgå at tage strømmen på den måde. Du ved ikke hvornår Macen gemmer data/indstillinger o.l., og der er en helt reel risiko for at det kan gå galt.
KennethA

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Okay såda :–)

Jeg kigger lidt på wi–fi
skal alligevel have bestil hjem til elektrikeren

tak for jeres svar 👍

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

men nu da jeg har fået svar, så kender du til en god driftsikker bi–måler, @Hald ?
Jeg overvejer en med wi–fi, men skal lige finde ud af hvad jeg skal bruge den ekstra feature til, nok til at tænde for det hele inden jeg kommer forbi, radiator og den slags men kan godt være det er overkill, på den anden side må man vist ikke sætte en timer og andet på en el–radiator. + se forbrug løbende på dagsbasis osv.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg bruger dem her: https://www.apple.com/dk/shop/product/H ... b%252B49f4

De slukker audio-interface, DAW controller, monitors og lidt diverse, og så har jeg i Homekit "kodet" det sådan at når jeg vil tænde studiet tænder grej og lys sammen. 😊

Mindes at der var 55Watt der bare konstant stod blev spist før, det er slut nu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg skal lige regne ud hvordan jeg slukker dem med computeren hvis man kan det, det vil så være først lydkort og højttalere og så computeren i den rækkefølge

er glad for Keyboard Maestro, så hvis jeg kan gøre det via computeren, vil det være fedt

Jeg skal lige tænke mig om og undgå at have alt for mange apps, det giver noget teknologistress, den bi–måler jeg skal have har osse sin egen app + jeg har nogle 1. generation HUE som jeg tror jeg opgiver at sætte op i app igen. Derudover er min iPhone en 5'er, så ikke sikkert jeg kan køre noget som helst uden at købe ny tlf.

tænke tænke

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

noget der osse kunne være fedt er, at når jeg taste min kode til computeren, så tænder lydkort og højttalere

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en lille streamdeck hvor jeg har kodet en knap til tænd og en til sluk. Den virker selvfølgelig først når computeren kører, men det er jo ikke altid man har brug for at alt tænker op hvis man bare lige skal checke noget mail.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ok, har overvejet streamdeck, det er fedt, men kan ikke lige se om Keyboard Maestro har den feature

ellers skal man have en app til stikkene, mon ikke det er Eve for Home Kit

Nyt svar