Alien Flow Connection (remix edition)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Alien Flow Connection (remix edition)

Indlæg af FlowBite »



nu har jeg givet den en tand extra kærlighed hvad ´det angår kickét og sammenhæng, stadig under opbygning :-D






Ja så kom jeg da lidt videre med den. stadig ikke fædigt. mangler lidt justering & er blevet lidt ensformet
. men har givet den en bedre bund og kick ,
Samt nogle flere melodier,. :-D
men ta en lytter og giv da lidt feedback respons tilbage på gryderetten :-D
Senest rettet af FlowBite søn 13. nov 2022 23:34, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Du har virkelig en fed rytmesans (synkoper og modtakter), og det lyder fedt.
Jeg blir´ stadig forstyrret i min fede trance når det går i stå henne omkring 3.03. Put et eller andet ind til at fortsætte takten, lyse toms eller hvad ved jeg.
Det er din musik, så det skal jeg self ikke bestemme.
Apro pos software, hvis du klikker på vore navne, så kan du se hvad de enkelte har af software, google det, lytte og blive inspireret :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

hehe mange tak Hugo :) måtte lige slå det op på google /synkoper) . havde jeg aldrig hørt før det udtryk
. men jo kan du da have ret i der mangler lidt hist og her også ved 3 min, men har jeg så været ved at lave en údgave hvor der er fyld i ved 3 min. men stadig på tegnebrættet om hvordan det skal ende :) .
Ok tak for tippet ang. Software . vil jeg studeré lidt nærmere :) ..
smider lige en udgave 2 op også du kan lytte til, der er kommet en smule extra bund på også :D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes der er et godt flow over det, når man først kommer lidt ind i nummeret. Jeg synes dog det har fået alt for meget kompressor og limiter, for det føles helt fladt, og storetrommen og bassen er ligesom oppe og slås med resten. Men det er det produceringsmæssige. Rent musikalsk synes jeg det sidder i skabet, for tonerne er super behagelige og rytmen har et godt drive. Opbygningen fungerer også godt, synes jeg.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

ja okay kan godt se hvad du mener , tror jeg ved hvad problemet er :) jeg kompressor og limiter det slet ikke. jeg kopier forskellige lyde oven på hinanden også beatet/bassen i forskellige lag, har slet ikke sat mig ind i det der endnu desværre. burde jeg nok. da det ville være betydeligt nemmere at kontrollere på én gang :)
men tror jeg ved hvilke jeg skal fjerne og erstatte.
men fedt nok du syntes om opbygningen og drive´t

men synes du den her version har for meget eller for lidt :) ? . altså hjemme ved mig kan jeg fyre helt op for den uden det forvrænger. vil prøve ramme det nogen lunde som den ,, måske bare med lidt mere kick :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har lige lyttet remix edition 2. Den er virkelig fed. Go´ bund, og ophold som er ok.
Jeg har læst Joachip´s kommentar. Han har nok lidt ret. Det kan nok virke lidt pumpet.
Hvordan laver du din musik? Spiller du på en synth? Sampler du? Eller begge dele? :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

Nej jeg spilller ikke på en synth eller instrumenter , laver det hele i Fruity Loops opbygger & melodierne i pattern/sample/sider . hvor jeg kopier patteren/samplés oveni hinanden . for at give mere støj/&mindre :) hehe . men ja i har ret, det har for meget bund uden kicket er med. men tror jeg har den næste gang. min computer lagger bare så meget det næsten ikke er til at høre hvad man skal næsten :)

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

FL20.jpg
FL20.jpg (2.42 MiB) Vist 932 gange
Bare noget af siderne . den går længere ned endnu med patteren´s

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

men tror jeg har den næste gang ihvertfald tæt på . bare noget støj der skal fjernes evt. justeres i volumén . håber jeg ihvertfald :)

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »


Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg synes ikke at bunden er for meget. Den er fed. Elsker fed bund. Lyttede meget til Drum´n Bass i 80´ erne
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

jamen er det kicket den er galt med så ? :) for lidt eller for meget, efter din mening :) ?
elsker også god bund,
troede Drum´n Bass var nyere faktis :P. der kan man bare se

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

altså hvor er det støjen er for meget i forhold til resten :P

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har lige chekket dit foto og din videos på Insta. Det er en noget anden verden end jeg er vant til.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Joachip snakker ikke om støj. Det han nævner er en hård comprimering. Det ved jeg ikke om det er. Men det kan godt lyde sådan. Det er svært at beskrive, for jeg er heller ikke nogen proffer, men for meget compression kan lyde fladt, dåseagtigt, som om en masse lyd prøver at komme frem, men ikke formår det. Nok en dårlig beskrivelse.
Har du i det hele taget mulighed for comprimering og limitering i dit software.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

jamen alt er jo støj/filtere .. altså støj er jo bare en baggrund man hæver og sænker. tror jeg nok :) giver ihvertfald god mening ,

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

frekvens er jo støj . det er bare hvor ren den er

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

jeg bygger det også sårn lidt utraditionel i forhold til andre som bruger programmet.. udnytter ikke filter og kompressor /limiter korrekt. tilføjer bare støj ved at at kopiere det oveni i hinaden og så justere det i volumen . men eller er det nemt nok at bruge programmet, vil gerne skifte til apleton pro på et tidspunkt :)

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

men håber på at ramme den bedre næste gange.. vil bare gerne lave tracket inden jeg justere det helt i bund

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

ja man kan sagtens kompromere og limiter i programmet man kan en masse, jeg ikke har sat mig ordenlig ind i ;O

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

du er ellers rimelig god til at lave bund og kant selvom du ikke er proff

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Rigtigt at frekvens kan være uren=støj eller ren= behagelig. Men det er ikke det der tales om i det her tilfælde, hvor det drejer sig om comprimering af lyd, for at give headroom. For at forklare det mere nøje ville jeg komme til at bevæge mig ud på tynd is, for det er et ret kompliceret emne.
Jeg ved at Holger har skrevet en del om emnet. Jeg kan ikke lige finde det nu, men jeg skal nok finde det frem til dig :)


Jo tak, til din seneste kommentar. Jeg har osse øvet længe, men forstår stadige ikke mange af teorierne fuldt ud. Men det skal nok komme :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
FlowBite
Medlem
Indlæg: 249
Sted: Aarhus

Indlæg af FlowBite »

Ja ville jeg nemlig også mene, men er helt med på det skal spille i en bedre symfoni med hinanden :) men tror jeg kan det i næste træk ved at justere det på den måde, er næsten det samme, som at tilføje mere støj eller mindre, det er bare nemmere når man har grunden og så justere resten ud fra det. eller andre ville nok tænke det er for bøvlet iforhold til mine andre muligheder i programmet, :)
Du da gerne finde det til mig hvis du kan på et tidspunkt :)
hvor lang tid har du lavet musik på computeren da

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Her står generelt om lydbehandling, brug af comp, limiter og polaritet. Skrevet af Holger Lagerfeldt

https://onlinemastering.dk/mastering-faq
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har spillet "rigtig musik" som bassist i band fra 1972-1988, på computer siden 2015.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar