Cableguys Shaperbox 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

V3.1 opdatering introducerer et oscilloskop:


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Købt. Det er sgu et kreativt og alsidigt værktøj.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg har også siddet med fingeren på køb-knappen i noget tid. Hvad er dommen, bør jeg bare kaste mig ud i det? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tvivler på at jeg kommer til at hoppe på den fulde pakke, medmindre de i en ny version 4 eller 5 eller..., åbner op for envelopes til samtlige parametre. Det bliver for basic og låst til mig, at det er de her hovedparametre man har envelopes til, og så statiske værdier til andet.

Derudover ser det ud til at de laver gode forbedringer til systemet med hver version. Jeg er stadig glad for at have den gamle version af timeshaper, dens pitch op og ned lyder virkelig godt, men de har jo så også den forsinkelse som timebasen laver, til at shifte op og ned, iforhold til eksempelvis granular.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det kommer nok lidt an på hvordan man typisk arbejder med tingene. Men den minder ret meget om et plugin jeg selv har været i gang med at lave - bare med et bedre UI, så derfor falder det mig ret naturligt at bruge det.

Når man bruger den til langsomme kurver, synes jeg det er en fed måde at lave variationer i tingene på. Og man kan også lave helt hurtige rytmiske ting, som f.eks. diverse gapper-effekter på 8. eller 16. delene.

Og det er kun "ShaperBox" + dens moduler jeg har købt. De andre ting fristede mig ikke så meget.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Så hoppede jeg også med ombord. Selvom jeg er enig med Christoffer i at man burde kune modulere flere parametre, hvis ikke dem alle, så synes jeg stadig at man ret hurtigt kan få fat i nogle interessante håndtag og gøre små kedelige loops langt mere interessante.

Og her slutter så Black Friday 2022 for mig :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

V3.2 opdaterer vist Noiseshaper en del, det er ikke den shaper jeg har tjekket mest ud tidligere, så hvor meget der er nyt ved jeg ikke.


Nyt svar