Året album 2022 ( jeres mening )

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Året album 2022 ( jeres mening )

Indlæg af Jenkins »

Efteråret er snart slut , og vi trille stille videre over i vintertid.

Det betyder også året så småt kommer til ende .

Derfor :

Hvilket album synes du har gjort mest i indtryk på dig i år?

Evt tilknyt en lille historie omkring hvorfor

Jeg lægger self ud med følgende album

Fractalyst debut album Watchtower

Hapset fra beskrivelsen

Fractalyst joins the Cryo Chamber with his debut album Watchtower, a post apocalyptic journey painted on the thickest walls of sound. Analogue and modular synths run through tape

After so long in the underground facilities alone, you discover an encrypted signal, coordinates that lead to the Watchtower, the new eden. “There’s nothing for me here any more” you mutter to yourself, and a journey to vast post apocalyptic lands begins

Recommended for fans of the post apocalyse, analogue textures and soothing warm tape noise


Hans stemningsfulde kompositioner skabt med maskiner og overdreven brug af bånddisrtion rammmer bare plet i mit evige melankolske hjerte . Her fra er det en 9/10

Albummet kan høres her




Glæder mig til at få udforsket sinde med hvad i andre betragter som årets album , hvis i skulle vælge :)

Mvh

Bjørn Jenkins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ikke fået hørt så mange albums i år, og der er stadig nogle stykker jeg mangler at lytte (vist en 3-5 udgivelser på Ultimae, nogle udgivelser på Auxiliary, og nok også nogle på n5MD).
For mit vedkommende er der 2 kandidater, Noisia - Closer og Calyx & TeeBee - Plates. Nu hvor Plates indeholder så stor en del numre der er udgivet de forgangne år, så må det blive Noisia albummet, selvom der også er tidligere udgivne numre på det.

Så her er mit valg. Man skal nok kun lytte hvis man er nysgerrig på hurtig, sci-fi præget og bass-tung elektronisk musik:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er iøvrigt aldrig kommet igang med at lytte på hvad Cryo Chamber udgiver, så det kunne være det album du har valgt var en indgang..

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev: man 24. okt 2022 22:35 Har ikke fået hørt så mange albums i år, og der er stadig nogle stykker jeg mangler at lytte (vist en 3-5 udgivelser på Ultimae, nogle udgivelser på Auxiliary, og nok også nogle på n5MD).
For mit vedkommende er der 2 kandidater, Noisia - Closer og Calyx & TeeBee - Plates. Nu hvor Plates indeholder så stor en del numre der er udgivet de forgangne år, så må det blive Noisia albummet, selvom der også er tidligere udgivne numre på det.

Så her er mit valg. Man skal nok kun lytte hvis man er nysgerrig på hurtig, sci-fi præget og bass-tung elektronisk musik:

Havde de ellers ikke for længst meldt ud at de ville vært til sit ?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jenkins skrev: man 24. okt 2022 22:38
Christoffer I. N. skrev: man 24. okt 2022 22:35 Har ikke fået hørt så mange albums i år, og der er stadig nogle stykker jeg mangler at lytte (vist en 3-5 udgivelser på Ultimae, nogle udgivelser på Auxiliary, og nok også nogle på n5MD).
For mit vedkommende er der 2 kandidater, Noisia - Closer og Calyx & TeeBee - Plates. Nu hvor Plates indeholder så stor en del numre der er udgivet de forgangne år, så må det blive Noisia albummet, selvom der også er tidligere udgivne numre på det.

Så her er mit valg. Man skal nok kun lytte hvis man er nysgerrig på hurtig, sci-fi præget og bass-tung elektronisk musik:

Havde de ellers ikke for længst meldt ud at de ville vært til sit ?
Jo, men der kom en pandemi i vejen. De har vist spillet deres sidste show sammen, for nyligt.
Om der kommer flere af de her "Resonance" remix albums ved de nok kun selv, jeg synes stadig der mangler remixes fra Calyx & Teebee, Spor, og eventuelt flere. Det ville også være oplagt at få Liam fra Prodigy til at lave et remix..

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev: man 24. okt 2022 22:37 Jeg er iøvrigt aldrig kommet igang med at lytte på hvad Cryo Chamber udgiver, så det kunne være det album du har valgt var en indgang..
Det kræver noget tålmodighed og fordybelse — og nok også en form for forståelse . Men ved du selv roder med ambient , så forståelsen er der nok :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev: man 24. okt 2022 22:41
Jenkins skrev: man 24. okt 2022 22:38
Christoffer I. N. skrev: man 24. okt 2022 22:35 Har ikke fået hørt så mange albums i år, og der er stadig nogle stykker jeg mangler at lytte (vist en 3-5 udgivelser på Ultimae, nogle udgivelser på Auxiliary, og nok også nogle på n5MD).
For mit vedkommende er der 2 kandidater, Noisia - Closer og Calyx & TeeBee - Plates. Nu hvor Plates indeholder så stor en del numre der er udgivet de forgangne år, så må det blive Noisia albummet, selvom der også er tidligere udgivne numre på det.

Så her er mit valg. Man skal nok kun lytte hvis man er nysgerrig på hurtig, sci-fi præget og bass-tung elektronisk musik:

Havde de ellers ikke for længst meldt ud at de ville vært til sit ?
Jo, men der kom en pandemi i vejen. De har vist spillet deres sidste show sammen, for nyligt.
Om der kommer flere af de her "Resonance" remix albums ved de nok kun selv, jeg synes stadig der mangler remixes fra Calyx & Teebee, Spor, og eventuelt flere. Det ville også være oplagt at få Liam fra Prodigy til at lave et remix..
For min skyld måtte jeg
De gerne forsætte , mindes bare jeg læste af det vat Thais der ville arbejde med hans solo projekt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De snakker en del om det i interviewet her:
viewtopic.php?p=736421#p736421

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Glimrende ide ! Fedt med noget inspiration til ny musik.

Jeg befinder mig jo nok primært ovre i indierock lejren, og skulle jeg vælge ét enkelt album fra 2022 bliver det nok:
XI: Bleed Here Now af ....And You Will Know Us By The Trail Of Dead.

22 (!) numre – jeg er normalt ikke tilhænger af dobbeltalbum, da de fleste af dem ville have godt af, at blive skåret ind til benet – men den her plade er virkelig vild. Enormt varieret fra helt stille numre, smukke ballader til eksplosioner af guitar og orgel (lyt f.eks. til Taken by the hand). Det er måske den plade, jeg har hørt mest i år, og er stadig ikke træt af den – det må jo nok være et godt tegn. Endda indspillet Quadraphonic for dem, som har muliged for at lytte på den måde :-)



(Som er tæt to’er skal næves The Smile : ”A light for attrating attention” – stort set/tæt på ny Radiohead plade....)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Det er ikke ret meget album, jeg har hørt i år.
Jo, men så er det gamle sager, når jeg hører et helt album. Noget klassisk og noget 40/50/60'er jazz. Kan finde på at sætte Johnny Hodges meets Gerry Mulligan på fra start til slut. Den slags.

Jeg har vistnok hørt hele det seneste album af Beyoncé. Men husker ikke, om det blev til mere end fire-fem numre. Dét er ret typisk for min lytning lige for tiden.

Det er egentlig ikkemed overlæg. Sådan er det bare blevet, siden jeg skilte mig af med al vinylet og kassettebånd, dengang. Har forresten en hel hylde med cd'er. Men de bliver ikke sat på.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

The Boy Named If - Elvis Costello!
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

Engelske The1975 har i min optik været det mest interessante populær-band, de sidste 10 år. Med længder endda...
Udefra set, eller måske bedømt på deres singler og airplay kan de virke, som et relativt naivt popband. Men dykker man ned i deres katalog, kommer de rundt om så fantastisk mange genrer og lykkes tilmed med det. Udover det må de være et af de MEGET få acts, som har fået Generation Z til at dyrke album-formatet.

De har netop udgivet albummet "Being Funny In A Foreign Language" - Absolut min kandidat... 8-)



A dream is A dream is A dream….

Nyt svar