Hjælp til lille nyt rum

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Re: Hjælp til lille nyt rum

Indlæg af Jenkins »

Michailov skrev: fre 4. nov 2022 07:13 Der vil ske en hel del når du får dine absorbers op på væggene…. Tag det roligt.
Hvis det kun er flutter (og det er det næsten aldrig) kan man godt bruge de dersens skum plader!!!

Igen dit rum er næsten kvadratisk… det er enormt lille… det bliver aldrig perfekt. Men flugteren vil forsvinde næsten helt når du får sat absorberen op på væggene.
Det er også et fint eksempel på at ikke alt kan løses med corner traps. :-P
Men jeg har haft prøver at have dem sat op . Dog ikke boltet fast til væggene . Men placeret på stolerygge i den rigtige højde . Dog endnu ikke haft cloud op at hænge .

Og jeg har heller ikke opgivet endnu, og forventede ikke mirakler at hjørnetraps . Har som sagt haft de andre placeret, uden at bolte dem fast endnu

Je holder jer opdateret .

Ville også have prøvet at måle med Soundworks , meeeeen det har så lige valgt at chrashe efter en Windows opdatering . Så venter lige på min support ticket bliver gennemgået :)

Default avatar
Knord
Medlem
Indlæg: 109
Sted: Kbh

Indlæg af Knord »

Jeg havde samme udfordring i mit gamle rum, der var mindre. Jeg satte yderlige små echophonplader (dba) op for/bag og på siderne, det tog den metalliske klang.
Vedhæftede filer
2556715C-9038-41DE-AA27-FB31AF0BA712.jpeg
2556715C-9038-41DE-AA27-FB31AF0BA712.jpeg (54.71 KiB) Vist 1491 gange

Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

Det knord siger…. Har lavet lignende på mit køkkenloft.

Ville ave skrevet en lang mail. Men knords billede er fint.
modsat hvad mange tror så har I nok ret!

Default avatar
Knord
Medlem
Indlæg: 109
Sted: Kbh

Indlæg af Knord »

Nb. Der er iøvrigt også lidt plader spredt i loftet.
Nb2. Sæt det IKKE på væggen med turbotag eller den slags lim.
Det kan ikke tages af/ flyttes uden at pladerne går helt i stykker og limen er ikke til at få af væggen uden en kraftig slibemaskine.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mine 1st refleksions bats tager det i mit lokale, men når jeg rejser mig op og snakker er det yderligt at der er to parallel flader hvor lyden står. En Cloud kan også gøre underværker hvis det er mellem loft og gulv. Men ja, er lokalet for lille mangler der bas.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg er virkelig taknemlig for alle jeres gode råd !

Men havde heller ikke lige forudset jeg skulle flytte , men muligheden bød sig , så det hele kunne hænge bedre sammen ift kærestes arbejde , barns børnehave osv .

Og så måtte jeg , som mange andre tage der rum der nu var til rådighed .

Samtdigt er jeg også meget splittet lige nu .

Ikke kun pga problemer , men også rent praktisk .

Rummet skal også kunne fungere kreativt .

Det skal både kunne fungere til at lave musik , men samtdigt har jeg også planer om at, begynde at streame en del musik relaterer indhold , som jams, tutorials osv .

Og har også hardware der skal være plads til , der kommer blandt andet en Poly D, som jeg fik ved Behringer der overtager Yamaha pss plads .

Jeg har min båndmaskine jeg skal have plads til, lys der skal være plads til.

Og derfor er jeg lidt forvirrer pt, og der beklager jeg :lol:

Og med rummet dimensioner føler jeg efterhånden også der bliver meeeeeget trængt hvis jeg skal forsøge at
Dæmpe mig ud af noget , der måske aldrig rigtigt bliver helt godt .

Er det , som Micha så hae nævnt før , bedre givet ud at kritisk lytte og mixe i headset , og samtidigt bevare lysten til at sætte sig og få lavet noget .
Vedhæftede filer
3631C9A0-FF4D-4AE4-A4A6-0BB864B2FBEB.jpeg
3631C9A0-FF4D-4AE4-A4A6-0BB864B2FBEB.jpeg (924.32 KiB) Vist 1472 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev: fre 4. nov 2022 10:45 Som Micha så hae nævnt før , bedre givet ud at kritisk lytte og mixe i headset , og samtidigt bevare lysten til at sætte sig og få lavet noget .
Helt enig ,.. det andet stikker ellers af

En masser af ens tid, og livs-energi, brugt på
akkustik, kan meget let være en oversprings-handling byggende på en falsk forhåbning om at
det vil fremme selve ens egen kreativitet, eller at der vil hjælpe den grundliggende interesse og opbakning omkring ens projekter

Man kan let gå galt i byen, og livet er kort 😉
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Såååå skete der faktisk noget nyt ..

Har prøvet at vende setuppet nu , fået dæmpet mere som forslået her inde , og samtdigt fået er rum jeg langt bedre kan lide at opholde mig i .

Så skal jeg bsre have lavet en løsning til en cloud , og nogle batts man evt kan hænge på dør og vindue , men nemt kan tages ned også .

Så er der lidt småting som noget cable management, men fik mig da tager sammen i dag og fik gjort noget
Vedhæftede filer
IMG_4913.jpeg
IMG_4913.jpeg (2.56 MiB) Vist 929 gange
IMG_4910.jpeg
IMG_4910.jpeg (2.43 MiB) Vist 929 gange
IMG_4909.jpeg
IMG_4909.jpeg (3.27 MiB) Vist 929 gange
IMG_4908.jpeg
IMG_4908.jpeg (4.26 MiB) Vist 929 gange

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Dit flutter echo kan kontrolleres med noget absorberende i luftet. Det kan være samme DIY-paneler, som på væggene, der hænges i kroge i loftet. Man kan også overveje at fjerne beklædningen i loftet, sørge for, at der er fyldt ud med flexibatts i mellem spær el.lign., og afslutte med stof.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Eller måske erstatte loftet med troldtekt, så er der diffusion på og dybere frekvenser kommer op i isoleringen. Men det er et større projekt hvis man ikke selv er håndværker.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: søn 2. jul 2023 08:57 Eller måske erstatte loftet med troldtekt, så er der diffusion på og dybere frekvenser kommer op i isoleringen. Men det er et større projekt hvis man ikke selv er håndværker.
Altså du mener Trolltekt som den synlige loftbeklædning ,.. og så godt med isolering eller terrænbats direkte ovenover Trolltekten ?

Dette er en ide jeg selv roder med også, som alternativ til til Rockfon, (jeg har et lille lager af begge typer)

Men er Trolltekt så "åbent" at man kan regne med de gode egenskaber for det der er ovenover, (eller bagved), stadig er intakt ?
/Dub

Nyt svar