Hjælp til forståelse af Logic og AUHosting fejl-logs?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Hjælp til forståelse af Logic og AUHosting fejl-logs?

Indlæg af bluefonia »

Jeg har haft en del fejlmeddelelser i Logic på min Mini M1/Monterey, og har i den forbindelse åbnet Konsol og kigget på logs fra Logic og AUHosting. Det er generelt det rene volapyk for mig, og jeg kunne godt tænke mig at vide lidt basalt om oplysningerne i disse logs.
Jeg har dog på forhånd gjort mig lidt anstrengelser og er nået frem til at følgende ved at kigge nogle logs igennem - eksempel vedhæftet:

1: Næsten øverst i log-rapporterne står altid "Crashed thread:" efterfulgt af et thread nr. og en tekst - i eksemplet - "thread 24 juce timer".

2: Som den store logiker, jeg er :-D, dykker jeg så længere ned i log-teksten og finder thread 24.
Her tyder det jo helt klart på, at Sound ID Reference pluginnet og Juce Timer er røget i totterne på hinanden.

Nu er mit spørgsmål så, om jeg har forstået det helt basale - for mig i hvertfald: Er dette den rette tilgang til at finde plugins, der er i konflikt med Logic, AUHosting og/eller relaterede funktioner?
Er der mere, det kunne være godt at vide - uden at blive programmørnørdet?
Log 1.png
Log 1.png (891.71 KiB) Vist 587 gange



Log 2.png
Log 2.png (412.56 KiB) Vist 587 gange
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Juce er et framework for audio-programmering. Det bruges af alle mulige udviklere.

Mere ved jeg ikke :-D

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Ja, jeg er klar over, at JUCE er et udviklingsværktøj - har vist været det nye sort i pluginprogrammring de sidste par år. Udover det er jeg osse totalt på Herrens mark.
Mest af alt er jeg på jagt efter at få afklaret om min beskrevne fremgangsmåde generelt duer til at indkredse en aktuel konflikt forudsaget af et plugin. Den log, jeg har indsat, er bare brugt som eksempel.
Det med at forstå, hvad en given konflikt skyldes, må den binære Gud og hans eksperter tage sig af :-).
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar