Roland Octapad

Køb af udstyr.
Nyt svar
Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Roland Octapad

Indlæg af Telstar »

Søger en Roland Octapad, enten en af de gamle feks pad 8, eller nyere som spd 30. Gerne med stativ.

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

osse mig, så +1

Nicolai?? 😃
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Michael Østerz skrev: fre 23. sep 2022 14:35 osse mig, så +1

Nicolai?? 😃
Hvorfor tror folk bare jeg har alt?? :)))

Nå men jeg har den oprindelige 8’er. Den er ikke mint. Jeg mener også én af sensorerne har en lidt anden velocity kurve end de andre. Men der følger en ny sensor med.

Jeg har ikke gjort mig tanker om pris. Den er iøvrigt, som meget andet af mit gear, opmagasineret på Askov Højskole…

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Kunne godt overveje at sælge min SPD-30 inkl. PDS-10 stativ.
Jeg købte min brugt for nogle år tilbage med en forventning om at skulle bruge den som midi-input. Er dog ikke for alvor kommet i gang med at bruge den, så den kunne måske godt gå videre til en der får mere glæde af den end jeg.
Bortset fra lidt akumuleret støv står den mint uden (kendte) fejl eller ridser og meget lidt brugt i de ca. 5 år jeg har haft den i.

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Tak for svarene. Af en eller anden grund får jeg ikke notifikationer, når der svares på min post. Så i mellemtiden fandt jeg det jeg søgte: en Roland Octapad PAD-80, som er mkII af den originale PAD-8. Dertil stativ og en Roland R8 trommemaskine, ialt for den fyrstelige sum af 500,- Tænker at alle triggers i Octapaden skal skiftes, men de koster jo ikke alverden. Så, alt i alt, en god deal syntes jeg. :)

Jeg er dog nysgerrig: de gamle Octapads syntes jeg larmer rimelig meget når man slår på dem med en trommestik. Nok fordi overfladen på pads'ene er så hård. Tænker det blev forbedret på de senere modeller. Har dog ikke brug for alle de interne lyde (og generelt lir) som de senere modeller blev udstyret med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Telstar skrev: ons 28. sep 2022 22:36 ... Af en eller anden grund får jeg ikke notifikationer, når der svares på min post. ....
Kig evt. på indstillinger her:
ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notification_options

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Christoffer I. N. skrev: tors 29. sep 2022 02:42
Telstar skrev: ons 28. sep 2022 22:36 ... Af en eller anden grund får jeg ikke notifikationer, når der svares på min post. ....
Kig evt. på indstillinger her:
ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notification_options
Tak. Jeg slog alle de settings til igår så jeg får email, men har f.eks. ikke fået nogen her til morgen, efter du skrev dit indlæg. 🤔

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Ser nu at når man opretter en ny post, eller et nyt svar, så er der checkboksen "Giv mig besked ved besvarelse". Den har jeg ikke haft checket af. Det virker som om den overrider settings.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Jeg har en pad 80 du kan få gratis hvis du henter den

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Hey Michael

Den napper jeg 😃

Rød eller hvidvin?

kh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Østerz skrev: ons 5. okt 2022 18:31 Hey Michael

Den napper jeg 😃

Rød eller hvidvin?

kh Østerz
Nu hvor det er @Telstar's tråd, kunne vi så ikke lige lade ham vælge om han vil slå til?

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Ja, det må nok være det mest rimelige

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Telstar skrev: ons 28. sep 2022 22:36
Jeg er dog nysgerrig: de gamle Octapads syntes jeg larmer rimelig meget når man slår på dem med en trommestik. Nok fordi overfladen på pads'ene er så hård. Tænker det blev forbedret på de senere modeller. Har dog ikke brug for alle de interne lyde (og generelt lir) som de senere modeller blev udstyret med.
Jeg har en Alesis Sample pad - Den larmer også temmeligt meget. Der er nok en forskel, med som jeg husker den var den ikke kæmpe stor. Jeg prøvede også med de der “køller” med noget lidt blødere materiale for enden, men det gjorde heller ikke den store forskel.

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Undskyld mig lige engang - skrev manden ikke, at han h a v d e købt een med tilhørende R8 maskine?

Men som backup? Hell yeah, why not??

Tak for opmærksomheden boys, men ikke helt opmærksomt nok, eller er det mig der har læst forkert?

😃 fra Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Østerz skrev: ons 5. okt 2022 23:41 Undskyld mig lige engang - skrev manden ikke, at han h a v d e købt een med tilhørende R8 maskine?

Men som backup? Hell yeah, why not??

Tak for opmærksomheden boys, men ikke helt opmærksomt nok, eller er det mig der har læst forkert?

😃 fra Østerz
Ah f*ck. Jo selvfølgelig. Undskyld.
Jeg synes ofte det bliver noget rod, når der er flere om budet i køb/salg tråde.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Octapad'en er afsat

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

OK, til Telstar? 🥴
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Jeps - han har været flink overfor mig tidligere, så det var egentlig derfor jeg tilbød den

Nyt svar