Music Distributor / Aggregator forslag?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Music Distributor / Aggregator forslag?

Indlæg af Rolland »

Hey Lydmaskinister,

Efter at have benyttet Gateway Music og senere Digidi gennem tiden til udgivelse af musik, overvejer jeg et skifte til andre aggregators i forbindelse med fremtidige udgivelser.

Ting jeg har værdsat ved de seneste udgivelser:
- Fair prisstruktur
- Overskuelig walkthrough i forbindelse med upload
- Enormt sød og hjælpsom support

Ting der generede mig ved de seneste udgivelser:

- At sangen ikke blev udgivet på de forskellige tjenester samtidigt. I stedet dukkede sangene sporadisk op med timers mellemrum/drypvis, alt efter musiktjeneste
- Lyrics kom ikke med, selvom de blev indtastet i Orchard portalen, dvs. de fremgår ikke på musikafspilleren (Spotify)
- Sangen dukkede ikke op ved søgning på SoMe (Facebook, Instagram funktion i Stories, når du vil indsætte den originale udgivne audio.)
- Svært at komme igennem til support


Tak :)
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Mange af mine rappere bruger Distrokid. De er fint tilfredse.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har været tilfreds med https://labelworx.com/ men de tre ting du nævner til sidst tør jeg ikke garantere at de kan tilbyde. Launch dato muligvis, men lyrics ved jeg ikke med. Der er ikke tekst på min musik. Og specielt SoMe tror jeg ikke er noget de tilbyder, og det kræver nok at man direkte betaler de forskellige sociale medier direkte for at rykke ens ting længere op i algoritmernes søgninger.

Men deres upload system er glimrende, og giver fin mening.

Edit: Jeg trækker min anbefaling tilbage, og er nu selv på udkig efter en anden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar