Guitar amp klikker

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Benjiii
Medlem
Indlæg: 1

Guitar amp klikker

Indlæg af Benjiii »

Hejsa.

Jeg har en Marshall forstærker der siger en klikke lyd.



Den siger det kun med Jack til guitaren i.
Har prøvet nyt kabel men gjorde ikke noget
Har prøvet alle udtag i huset og i garagen.

Tog den med på arbejde da jeg ville åbne den og tjekke ledningerne men da jeg tændte den så var der ikke noget klikkeri.

Dvs det er noget med strømmet i mit hus.

Nogen der har oplevet lignende eller ved hvad jeg skal lede efter ?

Har tænkt mig at prøve at slå grupper fra på el tavlen indtil den stopper med at klikke.

Har i nogen andre ideer

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Køleskabe, andre ting der kan støje i din installation.
Det med at slå grupper fra lyder som et fint sted at starte.

Nogle gange kan det også ha' en betydning at vende strømstikkene. Det giver sig selv at det kun handler om de apparater der ikke er jord-ben på.
Fremgangsmåden er at have så lidt tilsluttet som muligt, med "lyd på", og så tilslutte en ting af gangen. Så burde kilden kunne isoleres.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Da vi fik lavet kloak i vores hus fandt vi et gammelt telefon multikabel der gik ind under huset. Jeg var i klip og smid væk mode.. men graveren havde en snuser der kunne vise at der var aktivitet i kablet, mystisk, men det betyder også at der kan forkomme magnetfelter jeg ikke kan gøre noget ved.

Kan sige at en hegnstråd med strøm i også kan lave spændende ting i området.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er godt nok en kort optagelse (så svært at bedømme), men prøv at sætte den til et andet sted i huset/lejligheden hvor stikkene kører på en anden fase, og se om det hjælper.
Alternativt, prøv at slukke for så mange andre elektriske apparater som muligt - inklusive de ting du ikke forventer har nogen betydning - og se om det hjælper.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar