Første sang mixed færdigt

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Just_For_Fun
Medlem
Indlæg: 6

Første sang mixed færdigt

Indlæg af Just_For_Fun »

Hejsa

Jeg har i nogle år mixet lidt af mine egne sange, og nu har jeg prøvet at gøre en færdig....

Ja, sanger og enigneer, bliver jeg sgu nok aldrig, meeen de var sjovt at lave.

Hvad kan jeg gøre bedre?
Jeg ville være super taknemlig, hvis i vil give lidt forslag


Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Du har en super fed stemme men du synger desværre ikke rent

Har du et eller andet du kan 'træne med', en stemmemaskine eller andet, så kan du nå mget langt med det

Du kan osse pitch correcte hårdt og se om du i et andet take kan ramme oven i det

det kræver noget øvelse

måtte sige det, håber du tager det pænt

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Lad mig starte med det nogenlunde positive; din stemme er ikke dårlig heller ikke i top, men du har absolut brug for en tuner.
Når vi når til rytmen er det helt ad h... til. Den kick der kommer ind i dit omkvæd, eller hvad det er, kan ikke være mere ved siden af.
Øvelse gør mester, og du har især brug for rytmetræning. Hvis ikke det er i kroppen medfødt, kan det være meget svært.

Beklager min ærlighed :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Just_For_Fun
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Just_For_Fun »

det er helt fint med ærlighed, det er derfor jeg spørger 😀.

Jeg vil arbejde på mit kick og rytme. 😉

Default avatar
Just_For_Fun
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Just_For_Fun »

@Morten Tak for rosen med stemmen, dog kan jeg ikke helt følge det😵‍💫.

Jeg er helt enig i stemmetræningen. Tænker du en stemmemaskine, såsom en guitar stemmemaskine?

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Ja for eksempel, måske er der en i din daw

Nogle daws, Logic Pro X eksempelvis, kan osse vise en graf for hver tone, i Logic Pro X er det i flex pitch mode og så kan man zoome ind. Der kan du tjekke om du har sunget rent, så hvis du synger en skala eller en del af en skala kan du bagefter tjekke om det er nogenlunde rigtigt eller tættere på end sidst.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Rytmen og stemmen er off som allerede kommenteret på, men nummeret kunne være interessant at hører med de ting på plads.

Når der det kommet styr på det, så smid endnu en demo op, det kunne være vi havde andre forslag til hvad der kunne løfte nummeret til dets potentiale.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 312
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Hey. Du skal roses for dit gå på mod. Men jeg tror du skal prøve at arbejde lidt med din stemme som var den et instrument. Når man ikke kender så meget til toner og noder, så går der hurtig lidt fordruken sømandsvise i det hele, når det handler om vokal. Jeg går ud fra at du kan spille på et eller andet, eller også kan du lave lyde/toner med dit lyd program. Prøv at sætte dig ned og lav de toner i dit lydprogram som du ønsker at sangen skal være. Simpelthen byt stemmen ud med et instrument. Nu kan det være at du tænker at du jo ikke kan spille som man synger, og du vil gerne have det til at lyde som sang, og ikke toner som et instrument eller en robot. Men du bliver alligevel nød til at gå efter at ramme en form for melodi så godt som muligt. Hvordan du så med stemmen vil få tonerne til glide naturligt sammen kommer helt af sig selv når du først får styr på at ramme tonerne mere rigtigt. Så prøv at lave sangen med et instrument, i stedet. Så prøv at synge efter det en masse gange, indtil du syntes du kan ramme det. Når du så genindspiller din vokal, kan det være en ide, at du har en starttone som du kan spille på en guitar eller som du kan afspille i dine hovedtelefoner, der rammer nøjagtig den tone som din vokal starter med. Så har du et godt udgangspunkt når du trykker record og skal ramme den rigtige tone fra starten af.

Din stil er meget vævende. Måske syntes du bare at det lyder fedt at synge sådan, og det er også fint nok. Det kan du sagtens holde fast i. Men du må nød til at spore dig ind på de korrekte toner, og så lave dine ultra slow vibrato vokal stil efter den. Ellers kommer du til at skyde for meget ved siden af skiven. Med skiven mener jeg resten af musikken i dit nummer. Hvis du gerne vil blive dygtig til at synge er det vigtigt at du lærer at synge efter de toner som instrumenterne spiller og ikke bare, at det er en god eller opfindsom melodi du har fundet på. Men tag det ikke så tungt. Det er til at lære med øvelse. Det er kreativitet for det meste ikke, så du er allerede godt på vej.

Default avatar
Just_For_Fun
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Just_For_Fun »

Hej alle. Tak for jeres ærlige mening. Jeg prøver at arbejde på vokalen.

@Hugo nævner, at rythmen er off. Jeg forstår ikke helt hvad du mener, er der blot beatet i omkvædet som stinker eller?

Default avatar
Just_For_Fun
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Just_For_Fun »

Ja og så poster jeg en V2 af sangen her når den er forbedret.

Det kunne være meget sjovt at jeg og i kan følge processen i at sangen blev bedre fra version til version

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Just_For_Fun skrev: man 12. sep 2022 10:49 Hej alle. Tak for jeres ærlige mening. Jeg prøver at arbejde på vokalen.

@Hugo nævner, at rythmen er off. Jeg forstår ikke helt hvad du mener, er der blot beatet i omkvædet som stinker eller?
Det er kicket, stortrommen. Ved 0.41 er dobbeltslagene ude af sync. De følger simpelt hen ikke den 4/4 du ellers spiller og synger i.

Pindet helt ud, så ved 0.41 kommer det første af dobbeltslagene for tidligt, og bliver ved med det :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Just_For_Fun
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Just_For_Fun »

Ok. Tak for præciseringen. Så er jeg også med 😀

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Da jeg lyttede på nummeret, så troede jeg faktisk det var et bevidst valg at lægge trommekicket "lidt forskudt" eller hvad man skal kalde det.

Nyt svar