Remapping af midi i Superior Drummer 3 ???

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Remapping af midi i Superior Drummer 3 ???

Indlæg af bluefonia »

Jeg kaster mig lige ud p dybt vand her: Jeg er vældig glad for SD3, men i min verden er deres midimapping helt ude i skoven - highhat, snare, cymbals o.s.v., alt er spredt ud til højre og venstre på keyboardtangenterne. I min verden ville det være logisk at have alle snare-artikulationer samlet ved siden af hinanden og så fremdeles med alle de andre artikulationer.
Der er sikkert - om ikke en god - så dog en forklaring på, at det ikke allerede er tilfældet - midi er jo noget gammelt stads :-) - og jeg er ikke den klogeste på området...

Mon der et klogt hoved her, der har en idé til, hvordan jeg evt. kan remappe, så jeg kan få snare, hh, kick o.s.v. samlet i grupper - vel at mærke uden det "bryder" mapping af afspilningen af de midigrooves, der ligger i SD 3.
Tænker, at der måske findes et midiværktøj, der kan være "mellemstation" mellem SD3 og Logics midieditor - ja, jeg arbejder i Logic :-).
Håber ovenstående giver mening.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
jkspost
Medlem
Sted: København

Indlæg af jkspost »

Well, det er nemt i Cubase og Studio One der begge har mulighed for at have Drum Maps i stedet for piano roll view. Det er dog mange år siden jeg sidst kiggede i Logic og så vidt jeg husker irriterede det mig at lave trommer i piano roll view.
Desværre var der ingen Superior Drummer dengang, ellers kunne jeg nok have levet med det.

Men hvad er der galt med den indbygget Grid Editor i Drummer3? - Den overflødig gør i min verden behovet for Drum Map editering i DAW og samler netop artikuleringerne under hver tromme/cymbal. Og så kan der kan nemt trækkes rundt hvis man ønsker at china crash'et ligger øverst i stedet for stortromme f.eks.
Det tvinger naturligvis en til at have sit midi-tromme-spor afviklet i Drummer-plugin'et.
Men når man blevet fortrolig med det det, så er det eneste irritationsmoment jeg oplever er, at skulle indsætte taktarter både i DAW og plugin'et. Måske lidt et luksus problem og for kompositioner uden skift af taktarter er det det på ingen måde.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg er dykket lidt længere ned i SD3 og ja, du har ret i, at mappingen i SD3s grideditor er lagt rigtig godt ud. Derfor undre det også, hvorfor det hele er lagt så fjollet ud på keyboard tangenter. Har også overvejet om jeg skulle bruge SD3s grideditor i stedet for Logics midieditor. Der er dog et par besværligheder ved at bruge SD3 grideditor, bl.a. noget bøvl med keys commands som konflikter mellem Logic og SD3.
Men - det helt store issue er stadig det, at de forskellige instrumenters artikulationer ligger spredt hulter til bulter over hele keyboardet, og det gør det til a pain in the but, når der skal spilles/programmeres trommer.

Har opdaget, at SD3 har en setting, hvor midinotes kan tilpasses til div. e-drums, så nu forsøger jeg mig frem der - men det bliver sgu et kæmpe arbejde, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre.
Har kontaktet Toontracks kunde support for at sikre mig, at omarrangeringen af midinotes ikke kommer til at lave rod i mappingen i forhold til alle de forskellige trommebibliotekser Toontracks har. Venter på svar.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar