Akai x200d reel to reel problemer

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Akai x200d reel to reel problemer

Indlæg af Jenkins »

Så nævnt købte jeg en reel to reel maskine
Igår der vsr lover den vsr fuld funktionsdygtigt .

Sælger fremsender mig videoer hvor han fint
Demonstrerer alt virker som der skal og maskinen skulle nylige være kalibreret .

Nu støder jeg så ind i problemer ..:

Uanset hvad jeg prøver , om det er igennem Jack inputs på fronten eller igennem rca på siden ,

Så bliver optagelserne ekstremt ringe ! Som i super ringe . Virkelig lave , og helt smadrede i lyden . Og den rekorder kun i Venstre kanal .

Jeg har forsøgt at det gængse , med at rense alle hoveder osv . Men problemer er der stadig .

Men ingen problem med playback på de bånd jeg fik med . Der lyder varmt, og lækkert .

Har selvfølgelig været i kontakt med sælger , der holder på at virkede , hvilket der også gjorder på alle de videoer han sendte .

Han er dog sikker på det er fordi de bånd jeg jeg fik med er så gamle at det nok er dem der forsager problemerne ift at optage på dem (de ee vidst fra 60-70j men lyder stadig dejligt hvis man er til ældgamle danske klassikere og tyst slagger musik 😂

Jeg har bestilt er par nye bånd hjem fra Thomann ..

Men skulle det ikke hjælpe , er der så nogle kloge hoveder der måske har en ide om Hbad det kan være ?

Bjørn
Vedhæftede filer
E61A393D-298A-4A80-884B-11B99CBF4493.jpeg
E61A393D-298A-4A80-884B-11B99CBF4493.jpeg (2.59 MiB) Vist 409 gange

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Nåå..

Jeg har valgt at forsøge at fixe problemerne selv

Men vil gætte på højre kanal ikke har virker nogensinde( eller i hvertfsld længe )

For printet ser ud til ar være knækker her , i højre kanal på forstærker delen
Vedhæftede filer
EAA560EF-80BC-4701-8A7D-69EEB262F1E1.jpeg
EAA560EF-80BC-4701-8A7D-69EEB262F1E1.jpeg (2.12 MiB) Vist 381 gange

Nyt svar