Minimal Audio Morph EQ

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Minimal Audio Morph EQ

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er måske bare mig, der ikke rigtig fatter det her med morph punkterne, det ligner at det er svært at skalere/fintune. Det er nok ganske ligetil i brug.
For folk med hang til makroer istedet for modulations fra LFO'er o.m.a., der ligner det et ret fedt redskab.
Produktside:
https://www.minimal.audio/products/morph-eq
Manual:
https://static-web-assets.s3.us-east-2. ... Manual.pdf



Billede






Det mest oplagte at sammenligne med, er efter min mening UVI Shade. Mit bud er at man (sagtens?!) kan efterligne alle 5 makroer, men det kræver selvfølgelig noget tid at sætte op og route til alle filtre.
Derudover kan man en del med eksempelvis Fabfilter Volcano 3, der dog kun har 4 samtidige filtre, så det tåler ikke rigtig sammenligning.
Og så kan man lave noget meget kompleks i diverse modul-baserede systemer, som med garanti ikke kommer til at virke ligeså brugervenligt og samtidigt visuelt at se på. Og skal de filtre så lyde af andet end kedelige digitale filtre, så sluger det meget hurtigt 20x så meget som jeg ville forvente Morph EQ og Shade gør.
iZotope Trash 2 har vist også noget morph funktion indbygget i de to filter-sektioner. Jeg har brugt det alt for lidt til at kunne sige noget om det i den her sammenhæng.
Kilohearts Curve EQ kan nok også konkurrere, igen primært hvis vi ser bort fra hvordan de 5 makroer ér routed.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Efter at ha' sovet på det, kommer jeg mere i tvivl om, hvor let det er at efterligne de forskellige makro funktioner. Pinch virker til at tage udgangspunkt i "midten" af frekvensspektret, hvadend midten så er defineret som. Midten må iøvrigt blive defineret af Shift makro, dén er en af de lettere at efterligne i andre plugins, nu det bare er at rykke alle nodes op eller ned i frekvens. Det bipolare i Scale behøver heller ikke være helt ligetil i alle plugins. Går ens signal igennem det standard Bento CVP modul i Blocks, så får du den der attenuverter opførsel som eurorack folk kender fra div. moduler. Andre Blocks moduler (envelopes/mseg's osv.) har også skalering indbygget. Men så igen, det bliver omstændigt..
Som kreativt plugin vil der sagtens være kunder til det.


Her en fin hurtig demo fra Polarity:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Nyt svar