Sang om Vort Lands Voldsteder - Hjælp til sangtekst og nodeark for kor

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Sang om Vort Lands Voldsteder - Hjælp til sangtekst og nodeark for kor

Indlæg af mediumaevum »

(Rettelse: Har lige fået feedback på det, så jeg har slettet nodearket indtil videre).
---

Jeg har komponeret et kort stykke for kor, og skrevet en tekst, og lavet det som noder i MuseScore.

Jeg er dog på ingen måde kyndig inden for den verden, hvad ang. nodeark, og tænkte om jeg kunne få lidt hjælp.

Er der noget der springer i øjnene her?

Vedhæfter nodeark som PDF, samt link til computer-kor-udgaven og klaver-udgaven.




Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nu med nodeark igen.
Vedhæftede filer
Vort Lands Voldsteder.pdf
(50.06 KiB) Downloadet 63 gange

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Er der nogen af jer der har downloadet pdf nodearket og kan fortælle om det er sangbart?

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Siden sidst har du lavet andenalten om til en tenor og droppet bratsch–nøglen, var det vist, såvidt jeg kan se.

Det kunne være fedt med noget mandebas, det vil styre og definere harmonierne meget mere.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg skal ikke kunne sige om korsangere kan bruge det til at huske en grundmelodi.

Det virker meget forsimplet. Der er ingen effekttegn. Nogle gange kan man forlænge en node , der er styrken man udtrykker tonen. Der kan være variationer i hastigheden af en takt mm. Men det er en god start. Jeg bruger , næsten kun noder, hvis jeg vil spille fra sangbogen ol. Og spørgsmålet er om man , nogensinde, lær det fuldt ud. Så man kan læse og skrive dem . Som at læse en bog eller skrive en tekst. Men det kan hurtigt blive en hjælp til at du kan definere hvor kontrapunkt skal ligge.

Default avatar
DanF
Medlem
Indlæg: 53
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Den er lovende, men bliver lidt småkedelig undervejs. Et hurtigt trick ville være at modulere i slutningen af takt 12 til dominanten og skabe måske lidt bevægelse i næstsidste takt. Jeg tror det ville hjælpe.

Nyt svar