Vintage gear - hvad nu ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Re: Vintage gear - hvad nu ?

Indlæg af Peter F-J »

Hippo skrev: tors 9. jun 2022 13:17
Nicolai skrev: ons 8. jun 2022 21:33 Hippo bruger sin Jupiter-8 i stort set alt, men "Hjem Fra Fabrikken" og sågar Fyr&Flamme var blevet ligeså store hits og ligeså vellydende med Arturia plug-ins.
Jeg er faktisk blevet ok pragmatisk omkring hvornår jeg bruger analoge (læs: hardware) ting - og hvornår jeg vælger et in the box workflow, som alt andet lige er nemmere og mere flexibelt! Der er ikke nogen bærende hardware-synths i 'Hjem fra Fabrikken', kun en lille smule OB-6 som spiller lidt pynt + interlude (unisont med en guitar). Resten, ud over et wurly som ingen nogensinde har lagt mærke til, er VSTer! Klaver, bas, synths, hele pivtøjet!

Faktisk er jeg virkelig imponeret over TALs J-8 plugin, som efter min mening er langt det bedste take på en software Jupiter 8 derude!
Fed info at give! Dejligt at høre at man ikke behøver eje analogt gear for en halv million for at lave god musik. Især når det kommer fra nogen der rent faktisk også leverer varen. Godt arbejde med sangen iøvrigt! Det spiller kraftedeme det der.

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Det er vildt at se i den blå avis for tiden. Normalt under musikinstrumenter/keyboards-orgler plejer der at være ca. 730-750 enheder til salg. Og når det var vildt 800-820. I dag har set der er næsten 1100 enheder til salg :shock: Man må sige at krisen har har sat sine spor.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Nyt svar