Hvilke tastatur bruger i? [Upadate: Video demo af opsætning af mus]

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Hvilke tastatur bruger i? [Upadate: Video demo af opsætning af mus]

Indlæg af Jenkins »

Hvilket tastatur bruger i forskellige herinde fra ?

Mit eget er efterhånden blevet lidt trist af almen slid , og et dreng der synes det er evigt morsomt at være med at lave musik , ……og hive taster af mit tastatur :lol:

Gerne noget trådløst , da jeg flytter rundt på bordet alt efter hvad jeg dkal bruge , evt mekanisk muligvis noget form for lys i , til at give lidt mere ambince hygge .

Forslag ? Hvad bruger du ?
Senest rettet af Jenkins man 25. apr 2022 12:53, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

På den her kontor-maskine bruger jeg et ~20 år gammelt Microsoft.
På bagsiden står der "Microsoft Internet Keyboard". Sådan noget nymodens stads..

På musikmaskinen har jeg et Logitech Wave, det er ihvertfald 12 år gammelt, hvis ikke mere. Det fandtes vist også som trådløst.

Begge er jeg fint tilfreds med.

Medlemsavatar
Casperlyd
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Casperlyd »

Bruger razer huntsman mini. Lille og til at smide rundt med :lol: Men leder også efter en trådløs udgave eller et i den størrelse
Cubase Pro 10.5 - RME Fireface 800 mm. - Adam P33a

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev: lør 9. apr 2022 22:29 På den her kontor-maskine bruger jeg et ~20 år gammelt Microsoft.
På bagsiden står der "Microsoft Internet Keyboard". Sådan noget nymodens stads..

På musikmaskinen har jeg et Logitech Wave, det er ihvertfald 12 år gammelt, hvis ikke mere. Det fandtes vist også som trådløst.

Begge er jeg fint tilfreds med.
Har også luret lidt på Logitech G613 Wireless :?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

På min Windows computer er det Logitech MX Keys og i studiet Apples trådløse keyboard.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 13 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Logitech MX900 - men musen er gået (efter et par års brug), så der bruger jeg bare en msi gaming mus i stedet.Sættet kan godt anbefales herfra.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Jeg bruger Logitech K800, som har lys i tasterne (kan reguleres - også automatisk), det er trådløs, og tasterne har en rigtig god mekanik. Det fylder ikke ret meget. Det bedste tastatur jeg har haft.
https://www.logitech.com/da-dk/products ... -k800.html
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Heine skrev: søn 10. apr 2022 11:20 Jeg bruger Logitech K800, som har lys i tasterne (kan reguleres - også automatisk), det er trådløs, og tasterne har en rigtig god mekanik. Det fylder ikke ret meget. Det bedste tastatur jeg har haft.
Det er det samme keyboard, som følger med mx900 sættet. Jeg er også stadig tilfreds

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der sidder et ret formidabelt tastatur i min laptop. Det bruger jeg.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

ALTF4 skrev: søn 10. apr 2022 15:35
Heine skrev: søn 10. apr 2022 11:20 Jeg bruger Logitech K800, som har lys i tasterne (kan reguleres - også automatisk), det er trådløs, og tasterne har en rigtig god mekanik. Det fylder ikke ret meget. Det bedste tastatur jeg har haft.
Det er det samme keyboard, som følger med mx900 sættet. Jeg er også stadig tilfreds
Jeg elsker det keyboard. Jeg har det på arbejde, og ind til fornylig brugte jeg det også herhjemme. Det lykkedes mig dog at slå det ihjel ved at hælde væske ned i det. Det er ikke lykkedes mig at finde et sted, hvor jeg kan købe K800 keyboardet på dansk længere :( Så nu er jeg på et Logitech MX Keys - Det er OK, men jeg synes ikke, det er nær så fedt som K800. Jeg kan egentlig ikke helt forklare forskellen MX Keys føles også som kvalitet, men der er bare et eller andet ved tasterne, der gør, at jeg laver lidt flere fejl end på K800.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg bruger min laptop –– jeg HAR godtnok et bedre tastatur. I starten regnede jeg med at bruge det til når jeg arbejder seriøst. Men ret hurtigt gad jeg ikke. "Man indretter sig jo" .

Jeg kan bedre lide det fysiske tryk i det store tastatur. + det er bedre i Logic, fordi der jo er flere taster, og dermed flere genveje at benytte.

Alligevel er jeg endt med blot at arbejde, og lave alting, her på laptoppen. Lige nu sidder jeg f.eks. ude i køkkenet med fødderne oppe, laptop i skødet. Fungerer skide godt.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", High Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
amolin
Medlem

Indlæg af amolin »

Jeg bruger Corsair K70 RGB MK2, med Cherry Red switches, det er det bedste jeg nogensinde har arbejdet med. Bruger det på både min Windows gamer PC, og på den Mac jeg bruger til at lave penge med.

Jeg er helt vild med Cherry Red switches, de er fede, hurtige (larmer en del) og bare de mest behagelige jeg har fundet. Nok en grund til at de er de mest populære derude, i mekaniske keyboards.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Jeg kan generelt anbefale Steelseries produkter. Så bidrager man jo også lidt ekstra til statskassen den vej rundt (da det er et dansk firma). Har selv deres Apex Pro 7 keyboard. Det har ligesom ovennævnte keyboard også virkelig fede, hurtige og behagelige taster. Helt klart et tastatur tiltænkt gaming, men jeg bruger også mit til arbejde + musik og det er skønt. Men jeg elsker virkelig også den der nørdede klik lyd og feel som mekaniske taster giver. Dog ikke trådløst. Men forestiller mig de også har trådløse modeller.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Disclaimer: Jeg hader keyboards der larmer og klikker. Vil ha noget der er let og lækkert.

Logitech MX keys

https://www.elgiganten.dk/product/compu ... lsrc=aw.ds

har brugt dette i et års tid nu og det er bare lækkert på alle måder. Ligesom macs keyboard, bare endnu mere lækkert.
Kan dog sagtens være det ikke er noget for dig, hvis du gerne vil ha masser af LED og klik.
Senest rettet af the19thbear tirs 12. apr 2022 08:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Bruger selv Logitech G512, det er mekanisk med RGB som kan programmeres så man selv bestemmer hvilke knapper der skal lyse i hvilke farver, så det fx passer med dine tastaturgenveje i de programmer du bruger. Så har den også en enkelt USB port bagpå som kan bruges til hvad man har lyst til.

Default avatar
teach_me
Medlem
Sted: CPH

Indlæg af teach_me »

Bruger et QWERTY da det er mest udbredt. Så er det lettere at sætte sig ved en anden arbejdsstation og fortsætte arbejdet.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator

Indlæg af Jenkins »

Der er virkelig mange gode bud ! Tak :)

Jeg vil grave lidt dybere og undersøge nærmere hvad de forskellige kan byde på .

Er der flere gode bud , så lad dem endelig komme :)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Logitech MX Keys (PC) og Apple Magic Keyboard (Mac Pro) med numeriske taster.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg har et gamer tastatur med tonsvis af genveje og mekaniske taster. Jeg har nemlig også en gamer PC og var for fedtet til at købe et ekstra tastatur på trods af du får dem smidt i nakken. Så et i Nettos spotvarer for 30 kr forleden :lol:

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg bruger et Logickeyboard i ProTools udgaven. Jeg bruger ikke ProTools mere, men Studio One kan sættes med ProTools keys, og så passer pengene. :-) Det fås også i en Abelton Live version.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator

Indlæg af Jenkins »

For selv at følge op på tråden .

Jeg valgte st prøve at gå med et Corsair k95 platinium RGB med Brown switches , da jeg faktisk godt kunne lide den taktile feedback de har . Og så skulle de være sådan lidt allround ift f.eks speedswitches der er lineære .

Og samtidigt kan man sætte macroer op jeg håber at kunne drage nytte af både i musik , lidt gaming og video

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator

Indlæg af Jenkins »

En lille update mere , på situationen

Endte med fsktisk at skifte det hele ud .

Så setuppet består af et K95 platinum RGB med Cherry brown switches , Scimitar elite RGB mus , og for lidt ekstra lir i mørket , en MM800 clothed mussemåtte .

Er helt vild med alle opsætningsmulighederne på Corsair tingene . Her ikke tænkt alle lys muligheder , men muligheden for at opsætte program profiler , og dermed tilpasse hver enkelt knap med genveje , macroer osv baseret på hvilket program du har stående åben .

Så har opsat profiler til browsing , Ableton osv individuelt .

Og med 12 mekaniske knapper på musen alene , gør den, for mig , det til et godt redskab kombineret med min Push 2 , da jeg lynhurtigt kan have funktioner som copy, paste , dublicate, undo osv direkte på musen . Og på tastaturet hurtigt have en dedikeret knap til f.eks at checke ting i mono

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lækkert, min Logitech G5 mus har også et par knapper på toppen, vist normalt til at skifte opløsning/følsomhed, dem satte jeg meget hurtigt til Home og End, det er noget hurtigere til browsing af nyeste filer nederst eller øverst, osv..

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem

Indlæg af ALTF4 »

Jenkins skrev: søn 24. apr 2022 19:53 Så har opsat profiler til browsing , Ableton osv individuelt .
Så hvis du browser, mens du producerer, er dine genveje helt smadrede, medmindre du switcher konstant? Eller skifter den selv jvf. det aktive vindue?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator

Indlæg af Jenkins »

ALTF4 skrev: søn 24. apr 2022 23:13
Jenkins skrev: søn 24. apr 2022 19:53 Så har opsat profiler til browsing , Ableton osv individuelt .
Så hvis du browser, mens du producerer, er dine genveje helt smadrede, medmindre du switcher konstant? Eller skifter den selv jvf. det aktive vindue?
Det skifter selv ift hvilket vindue der er aktivt:)

Nyt svar