Mix check hjælp?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Mix check hjælp?

Indlæg af Eskobar »

Jeg arbejder på sådan nogle instrumentale musikstykker som jeg udgiver hver uge på diverse tjenester, men jeg har hørt mig ret døv på det jeg arbejder på lige i øjeblikket, så jeg tænkte lige at spørge herinde. Ved godt at der er meget støj og grynede ting over det hele, men det er med vilje, Det er en del af stilen (ikke bare en dårlig undskyldning :D)

Mere om hele lydbilledet er nogenlunde i balance og om der noget der (mixmæssigt, ikke genre) irriterer jeres ører?


Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Det lyder sygt fedt. :)

Jeg har et par kommentarer..

1) Den gennemgående støj der er hele vejen igennem - den starter meget brat. Måske det kunne være fedt, hvis det fader ind over et par sekunder? - Jeg tænker også lidt automation på volume, ville gøre noget ved dynamikken i hele tracket.

2) Jeg ved godt det er noget genremæssigt - men jeg ville smide lidt mere subbas på dit Kick..

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak @marco :) Jeg er så glad for du siger det med kicken, har haft en problem med den lige fra start men har bare ikke kunne gennemskue hvad det var. har prøvet at skifte den ud, men så blev det bare dårligere. Prøver at smide lidt mere bund på og ser om det hjælper på det.

Kan også sagtens se hvad du mener med støjen, det fikser jeg.

Kan du prøve at forklare hvad du mener med volume automation? Tænker du sådan at de stille stykker kommer lidt op?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Alt hvad der foregår i mellemtonen er virkeligt lækkert. Men jeg synes også der er plads til et eller andet i sub bassen. Enten at kicket måske skulle være dybere, eller også en eller anden bassline der bare kommer en sjælden gang imellem. Og så tror jeg godt at kick og "snare" kan være en lille smule højere.

Volume automation? Hmm jo måske på støjen, for at gøre det hele lidt mere gyngende. Plugin'et "ShaperBox" ville gøre tricket.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak @Joachip Jeg prøver at få lidt mere bund på. Jeg har været ekstra forsigtig med bund fordi nogle af mine seneste mix failede fuldstændig mht bunden :lol: Prøver også at skrue lidt mere op for kick/snare. Har faktisk lige investeret i nogle shaperbox plugins i sidste uge. Er blevet rigtig glad for deres saturator og volumeshaper

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Eskobar skrev: søn 27. mar 2022 11:46

Kan du prøve at forklare hvad du mener med volume automation? Tænker du sådan at de stille stykker kommer lidt op?
Jeg mener at volumen stiger og falder igennem sangen. Så den i perioder eller stykker af sangen er højere..

Jeg er ret vil med støjen og lyden af den. Det kan føles lidt statisk, når den har samme volume hele vejen igennem.. :)

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

marco skrev: søn 27. mar 2022 12:43
Eskobar skrev: søn 27. mar 2022 11:46

Kan du prøve at forklare hvad du mener med volume automation? Tænker du sådan at de stille stykker kommer lidt op?
Jeg mener at volumen stiger og falder igennem sangen. Så den i perioder eller stykker af sangen er højere..

Jeg er ret vil med støjen og lyden af den. Det kan føles lidt statisk, når den har samme volume hele vejen igennem.. :)
Jeg forstår. Tak :)

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 307

Indlæg af ALTF4 »

Superfedt. Lidt lofi agtigt.

Jeg havde sådan håbet på noget mere trompet ved 1:34 - det ville klæde nummeret. Overvej noget ret langsom sidechain komprimering (mod kicket) på støjen. Altså ikke så den lukker helt ned, men bare giver lidt "bounce" i støjen/grit lyden - aner ikke om det virker, men det ville jeg prøve.

Jeg syntes kicket er ok egentlig - forstår fint hvad andre mener med, at det mangler bund og dybde, men det hører jo til stilen. De stikker godt igennem, og det er det vigtigste.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak @ALTF4 . Det er nemlig lofi stilen jeg har prøvet at ramme. Vi gerne ramme en lidt mere dynamisk lofi stil (hvis det altså ikke er ret selvmodsigende :) ).

Prøver at give den lidt mere sidechain pump.

Ellers har jeg lavet alle ændringer der er blevet forslået herinde, synes det er blevet godt.

Nyt svar