Øvelokale - mikrofon

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
nkholst
Medlem
Indlæg: 223
Sted: Odense

Øvelokale - mikrofon

Indlæg af nkholst »

Hejsa

Jeg vil lige høre om jeres erfaringer med at tilslutte en ekstern mikrofon til en telefon eller mac (evt. stereo), via minijack.
Kunne godt tænke mig at optage i bedre kvalitet end fra en telefon´s eller mac´s indbyggede mic, så det ikke bare skralder når vi alle blæser derudad (trommer, bas, guitar).

Nogle forslag?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

nkholst skrev: fre 18. feb 2022 07:45 Hejsa

Jeg vil lige høre om jeres erfaringer med at tilslutte en ekstern mikrofon til en telefon eller mac (evt. stereo), via minijack.
Kunne godt tænke mig at optage i bedre kvalitet end fra en telefon´s eller mac´s indbyggede mic, så det ikke bare skralder når vi alle blæser derudad (trommer, bas, guitar).

Nogle forslag?
Har ikke selv erfaring med dem , men er du på Apple laver Røde blandt andet IQ7 og IQ6 til Thunderbolt .

Og ellers kan du jo også sætte et interface op på de fleste telefoner i dag , og sætte mikrofon til der . E

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Skal det virke til både Mac og telefon? Ellers er en god klassisk USB kondensator ganske udemærket. Jeg har selv en Røde NT-USB, som fungerer rigtig godt. Den skulle også virke med nogle Android telefoner (har dog ikke testet selv)

Medlemsavatar
nkholst
Medlem
Indlæg: 223
Sted: Odense

Indlæg af nkholst »

...skal man ikke vælge en dynamisk mikrofon til et støjfyldt lokale?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

nkholst skrev: fre 18. feb 2022 14:44 ...skal man ikke vælge en dynamisk mikrofon til et støjfyldt lokale?
Jo det kan man gøre til f.eks sangeren eller guitaren for at undgå en masse bleed fra trommerne osv. men når du ønsker at opfange hele lyden fra bandet er en kondensator fin.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar