Motorola DSP56300 emulator - Access Virus B & C, m.fl.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Sted: Hørsholm
Motorola DSP56300 emulator - Access Virus B & C, m.fl.
Omkring hvor legalt den her slags er, her er hvad de selv skriver i deres FAQ:
Q: Isn’t it illegal what you are doing?
A: The emulation itself is not illegal. Sharing of the hardware ROMs is illegal though. What this means is that a user will need to provide the ROM file of a synthesizer that it wants to emulate. It works similar to game console emulators, where the emulator itself cannot execute any game until you provide a ROM of it.
Link:
https://dsp56300.wordpress.com/
Q: Isn’t it illegal what you are doing?
A: The emulation itself is not illegal. Sharing of the hardware ROMs is illegal though. What this means is that a user will need to provide the ROM file of a synthesizer that it wants to emulate. It works similar to game console emulators, where the emulator itself cannot execute any game until you provide a ROM of it.
Link:
https://dsp56300.wordpress.com/
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.
-
Årh hvor vildt! Vidste ikke det eksisterende. Er også meget spændt på om der kommer en Nord Lead emu, og om den lyder rigtigt, selvom 80% af det fede ved Nord Leads er interfacet - men jeg elsker også deres lyd.
- the19thbear
- Medlem
- Sted: Roskilde
Er spændt på cpu forbruget dog. Sjov, man kunne forestille sig en 56300 på et lille pcb, sat til en mac/pc med USB og så køre softwaren direkte på den originale chip. Men nok bare en drøm.
-
- Medlem
- Sted: København
Svedigt!
Er der nogle af jer der har nogle presets indlæst når åbner emulatoren? Jeg har åbnet den med Acces Virus B-rommen fra archive.org men har ingen presets.
Er der nogle af jer der har nogle presets indlæst når åbner emulatoren? Jeg har åbnet den med Acces Virus B-rommen fra archive.org men har ingen presets.
MacBook (2 GHZ Core 2 Duo, 4 GB RAM), Cubase Studio 5, Edirol UA-25EX, Ensoniq ASR-10, Yamaha PSR-330, Technics KN-1500, MIDI-gangstativ
-
- Medlem
- Sted: København
Hej Kenneth, jeg lagde rommen ved siden af .vst3 pluginnet i /macOS ▸ Library ▸ Audio ▸ Plug-Ins ▸ VST3 som omtalt under 'Downloads' på https://dsp56300.wordpress.com/downloads/:KennethA skrev: ons 2. feb 2022 19:13 Når jeg åbner den er den fyldt med presets. Mange banke med mange presets. Sikkert alle fra hardwaren.
Hvordan åbnet den med ROMen?
Hvilken ROM bruger du KennethA? Tak for svar.Next you will need to aquire the ROM file for either a Virus B or Virus C and place the .bin file into your VST folder (where the emulator resides)
If you have multiple roms (e.g Virus B & Virus C) the ROM that is chosen is not predictable so put only one ROM into the folder at a time.
MacBook (2 GHZ Core 2 Duo, 4 GB RAM), Cubase Studio 5, Edirol UA-25EX, Ensoniq ASR-10, Yamaha PSR-330, Technics KN-1500, MIDI-gangstativ
Der er nu også kommet en version til Waldorf Micro Q kaldet Vavra. (samme link som i første post)
For at få adgang til plugin’et skal man følge linket til deres Discord side. Når man har hentet plugin’et i det format man ønsker (vst2+3, clap, au og noget linux-hejs), skal man bare hente firmware og presets fra Waldorfs hjemmeside, som så skal placeres i samme mappe som plugin.
https://waldorfmusic.com/legacy-micro-q-series/
Det spiller helt fint i Ableton Live 11 på min halvgamle i7 windows 10 maskine. Og fedt at høre lydene fra min gamle Micro Q igen.
For at få adgang til plugin’et skal man følge linket til deres Discord side. Når man har hentet plugin’et i det format man ønsker (vst2+3, clap, au og noget linux-hejs), skal man bare hente firmware og presets fra Waldorfs hjemmeside, som så skal placeres i samme mappe som plugin.
https://waldorfmusic.com/legacy-micro-q-series/
Det spiller helt fint i Ableton Live 11 på min halvgamle i7 windows 10 maskine. Og fedt at høre lydene fra min gamle Micro Q igen.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Sted: Hørsholm
Der er også Virus TI nu.
Her er en gut der dukkede op i mit feed, har tilgode at se størstedelen af videoen:
Her er en gut der dukkede op i mit feed, har tilgode at se størstedelen af videoen:
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
-
"Nodal Red" mangler desværre på deres download side.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Det er mig der er blind. 
Så her er lidt Virus C i stedet for. (Meget hurtig sjusket test)

Så her er lidt Virus C i stedet for. (Meget hurtig sjusket test)
- Vedhæftede filer
-
- VirusC.m4a
- (702.27 KiB) Downloadet 9 gange
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins
NodalRed2x er i alpha og kun tilgængelig for VIPs 
Men I kan godt glæde jer, hvis I har savnet Clavias Nordlead lyd.
Men I kan godt glæde jer, hvis I har savnet Clavias Nordlead lyd.