Muligheder i medie/formidlings-branchen (skånevilkår)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Muligheder i medie/formidlings-branchen (skånevilkår)

Indlæg af mediumaevum »

Lidt usikker på om det er det rigtige forum... Ellers må mods flytte tråden.

Er det muligt at finde ansættelsesmuligheder på skånevilkår i lyd-, medie- og formidlingsbranchen?

Her tænker jeg - eksempelvis - på virksomheder der laver f.eks. film eller billeder/lyd til brug i uddannelses- og kulturinstitutioner (museer mv.).

Har ladet mig fortælle at branchen ellers er præget af en del stressende deadlines og teamwork, begge er dele der i så fald skal tages højde for hvis jeg skal kunne være i sådan en evt. ansættelse.

Hvad er jeres erfaringer i branchen?

Kvalifikationer: Kan lave 3D-visualiseringer og stemningsmusik og har en længere erfaring med det (bruger Blender, men er ikke afvisende for at lære andre programmer). Er dedikeret når først jeg er kommet igang med noget.

Mangler/begrænsninger:
Uddannelse. Har derudover psykiske lidelser inden for autisme-, angst + lidt mere.

Har i et par måneder været ved at undersøge mulighederne for beskæftigelse på de vilkår sammen med støttepersoner, og ville derfor afsøge det mest oplagte. Ville være nemmest hvis jeg kan tage turen uden om jobcenteret, og præsentere en evt. mulighed direkte for min sagsbehandler.

Men vil først høre jeres erfaringer inden for det.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Holger skrev: fre 21. jan 2022 20:45 http://www.tv-glad.dk/
Hm... Tænker det er for udviklingshæmmede, og derfor uden for min målgruppe?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der står på hjemmesiden:
TV-Glad er en del af Glad Fonden.

Vi er verdens første tv-station for og med mennesker med funktionsnedsættelse.
Funktionsnedsættelse:
https://vidensportal.dk/voksne/indsatse ... definition
Psykiske vanskeligheder
Temaet anvender begrebet psykiske vanskeligheder, og det dækker over et bredt spektrum af både psykiatriske diagnoser og psykisk sårbarhed. Psykiske vanskeligheder kan have store konsekvenser for den enkeltes trivsel og funktionsevne bl.a. i forhold til

sociale relationer
beskæftigelse og uddannelse
sundhed
hverdagsliv (socialebegreber.dk, u.å.a).
Dog er der ikke en entydig sammenhæng mellem konkrete diagnoser og funktionsevne, idet mennesker påvirkes forskelligt af deres psykiske vanskeligheder. En borgers funktionsevne hænger bl.a. sammen med sværhedsgraden af de psykiske vanskeligheder og kombinationen med andre problemstillinger i borgerens liv (socialebegreber.dk, u.å.a).
TV Glad er muligvis mere fokuseret i praksis på folk med specifikke handikap. Jeg kender det ikke så godt, men det poppede lige op i min hukommelse.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Ok, div. social-økonomiske virksomheder er nok et sted at starte. Prøver lige at søge lidt med "det brede net" i håb om så mange muligheder som muligt (kan vel ikke skade - men har aldrig prøvet jobsøgning før) :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nå... det gav (måske) pote - ret hurtigt! :)

Har fået tilbud til en snak med Liv Thomsen der har lavet historiske DR-programmer!!!
(I ved, 1800-tallet på vrangen, På Sporet af Dronningerne mfl.)

Krydser virkelig fingre for at det munder ud i noget godt!

https://www.facebook.com/groups/5385031 ... 026243065/

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

mediumaevum skrev: fre 21. jan 2022 22:00 Nå... det gav (måske) pote - ret hurtigt! :)

Har fået tilbud til en snak med Liv Thomsen der har lavet historiske DR-programmer!!!
(I ved, 1800-tallet på vrangen, På Sporet af Dronningerne mfl.)

Krydser virkelig fingre for at det munder ud i noget godt!

https://www.facebook.com/groups/5385031 ... 026243065/
Fedt!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 21. jan 2022 22:04:thumbup:
Tak, Dubtemple. Den thumbs up fra dig betyder faktisk *RIGTIG* meget for mig :)

At få mine 'evner' (hvor små de end er) bredt ud og anvendt i lidt større perspektiv er også en drøm jeg har haft længe. Så jeg håber virkelig at snakken bliver til noget godt, også selvom hun (Liv Thomsen) skriver hun ikke kan love noget.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: fre 21. jan 2022 22:16
DUBTEMPLE skrev: fre 21. jan 2022 22:04:thumbup:
Tak, Dubtemple. Den thumbs up fra dig betyder faktisk *RIGTIG* meget for mig :)

At få mine 'evner' (hvor små de end er) bredt ud og anvendt i lidt større perspektiv er også en drøm jeg har haft længe. Så jeg håber virkelig at snakken bliver til noget godt, også selvom hun (Liv Thomsen) skriver hun ikke kan love noget.
Hey, fordi jeg vender vrangen ud fra tid til anden, og er ærlig, betyder IKKE at jeg ikke har noget godt at sige om dig :)

viewtopic.php?p=731656#p731656

Jeg har kæmpe respekt for dine arbejder, din vedholdenhed, samt dedikation

Lige en ting til:

Jeg ved godt at det har krævet ufatteligt mod af dig at gå ud mere officielt og socialt, det har været dybt vand

Det er ikke længe siden at netop dette blev vendt herinde, og uden at kende dig meget så ved jeg du har rykket max

Jeg tror og håber du vil blive belønnet, om ikke lige i den her sag, så bare i almindelighed fremover
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 21. jan 2022 22:28
mediumaevum skrev: fre 21. jan 2022 22:16
DUBTEMPLE skrev: fre 21. jan 2022 22:04:thumbup:
Tak, Dubtemple. Den thumbs up fra dig betyder faktisk *RIGTIG* meget for mig :)

At få mine 'evner' (hvor små de end er) bredt ud og anvendt i lidt større perspektiv er også en drøm jeg har haft længe. Så jeg håber virkelig at snakken bliver til noget godt, også selvom hun (Liv Thomsen) skriver hun ikke kan love noget.
Hey, fordi jeg vender vrangen ud fra tid til anden, og er ærlig, betyder IKKE at jeg ikke har noget godt at sige om dig :)

viewtopic.php?p=731656#p731656

Jeg har kæmpe respekt for dine arbejder, din vedholdenhed, samt dedikation

Lige en ting til:

Jeg ved godt at det har krævet ufatteligt mod af dig at gå ud mere officielt og socialt, det har været dybt vand

Det er ikke længe siden at netop dette blev vendt herinde, og uden at kende dig meget så ved jeg du har rykket max

Jeg tror og håber du vil blive belønnet, om ikke lige i den her sag, så bare i almindelighed fremover
Takker :)

Et kærligt skub er udviklende. Et spark er ikke.
Det er personligt sådan jeg har det med mange ting i livet.

Man bør huske på, at selvom nogen er på støtten af forskellige årsager, betyder ikke at vedkommende ikke vil bidrage med det man kan.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mødte hende engang i toget, hun er super venlig og glad for det hun laver. Jeg håber hun bliver ved rigtig længe, og at I kan få et eller andet til sammen 👍

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: lør 22. jan 2022 11:25 Mødte hende engang i toget, hun er super venlig og glad for det hun laver. Jeg håber hun bliver ved rigtig længe, og at I kan få et eller andet til sammen 👍
Ok - rart at vide :)

Hendes historieprogrammer er også af meget høj kvalitet.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Hvorhenne geografisk snakker vi om? og evt. hvor mange timer ville der være tale om pr. uge?
Vil lige tjekke mit netværk.

Vh. Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

danstanley skrev: lør 22. jan 2022 16:51 Hvorhenne geografisk snakker vi om? og evt. hvor mange timer ville der være tale om pr. uge?
Vil lige tjekke mit netværk.

Vh. Dan
Jeg sender dig lige en PB.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hvad er markedsprisen gennemsnitlig for at lave digitale rekonstruktioner?
Jeg spørger, fordi jeg nu står i en ny situation, og bliver tilbudt at sige en pris.

Jeg er bange for på den ene side at virke amatøragtig og sætte en pris så lav, at "kunden" tror de får et skodprodukt, og på den anden side kommer til at sige så høj en pris at samarbejdet stopper øjeblikkelig/de finder en anden.

Har fået at vide ad omveje at timelønnen normalt er 8-900 kr. - kan det passe?
Og hvordan beregnes timerne? Hvad vil en arbejdstime sige? Er det inkl. research?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Prøv nogle andre fora og eller grupper på facebook. Fagforeninger ligger også inde med sådanne tal fra deres medlemmer - er dog ikke sikkert de vil hjælpe dig, hvis ikke du er medlem :-) men prøv alligevel.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Så er den i hus :)

Ser nu frem til et samarbejde med Liv Thomsen om en DR2-udsendelse.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tillykke 👍

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke, det gør mig oprigtig glad at høre, du har fortjent det, dit niveau er højt
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Fedt for dig mand! Hurra! Og meget hurtigt du fik bid!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Tillykke - stærkt. Håber det flasker sig som du gerne vil!
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: ons 26. jan 2022 21:33 Så er den i hus :)

Ser nu frem til et samarbejde med Liv Thomsen om en DR2-udsendelse.

Sådan :thumbup:

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Godt gået, tillykke med det! Du må lige give en heads up når afsnittet kan ses :)

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Det er fedt! Stort tillykke med det..

Nyt svar