Brothers Of Arms

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Brothers Of Arms

Indlæg af Hugo »

Et meget aktuelt emne

Enjoy, dem der gider :)

Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: søn 16. jan 2022 15:02 Et meget aktuelt emne

Enjoy, dem der gider :)

Kun et hurtigt lyt, det er godt, ikke mindst vokalen, du har fundet indt til noget der er klædeligt, og klæder hinanden

Troede først lige det var en Cover af et superfedt Dire Straits nummer da jeg så titlen :)
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja, det kan jeg godt se nu, at jeg er tæt på "Brothers In Arms" fra -85. Jeg lyttede ikke så meget til Dire Straits, but who cares? :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Aj en fed eksperimentel start. Da musikken begyndte virkede det som om den kunne være hjulpet af en eksplosion på 1-slaget og ligesom rejste sig fra braget. Derudover er der den her Danske 70 protest sang stemning over vokalen, men på engelsk, som skaber en moderne/ældre syntese på en fed måde. Spændende lyde til akkordfladerne. Jeg mener dog stadig du kunne eksperimentere med flere små bevægelser i akkorderne så ikke alt bliver lange flader. Undervejs havde du fx nogle lidt mere aktive og levende skift, som kunne pynte andre steder. Især pauserne i din vokal kunne udnyttes til dette. Ellers er lydbilledet meget fint og spændende i tro Hugo stil. Det er fint Hugo arbejde i mine ører.

Et tip: Fordi vi er tilbøjelige til at lave melodier omkring grundtonen, er der ofte plads til at bevæge kvinten i en akkord op og ned nogle semitoner alt efter den skala du er i. Således behøver man ikke nødvendigvis at satse på bevægelser af alle stemmer på en gang, men kan holde nogle konstante, mens andre får lov at bevæge sig lidt.

Kh
Gothi

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jo tak, Gothi. Flotte ord.
Eksplosions agtig start på 1. slag tager jeg til mig, den er købt. Det der med bevægelser i akkorderne er desværre ikke min stærke side. Jeg er jo ikke fuldbefaren synthspiller, men er oprindeligt bassist. Levende skift kommer til mig tilfældigt, men er svære at "tænke" frem.
Dit tip regner jeg med henviser til mit kor, ellers har jeg misforstået noget. Her prøver jeg tit at holde en kvint (når det passer) en oktav over, og hele vejen i gennem, altså en falset. Men jeg ved ikke om det lige var det du mente.

Tak for velformuleret kritik :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Hej Hugo
Glad for at du kunne bruge feedback. Med kvinter mener jeg bevægelser i akkordflader uanset ok det er kor eller synth. Du bruger jo minimum treklange i synthflader. Altså grundtone, terts og kvint. Man kan fx lade grundtone og terts være konstante.i en treklang, mens kvinten kan bevæges lidt op eller ned.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

er man så ikke ude i dim og aug akkorder ?

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Næ ikke hvis du lader dine bevægelser foregå indenfor skalaen. I naturlig mol kan du bevæge kvinten en semitone op og ned som melodisk variation. I dur skal du bevæge den to semitoner op for at blive i skalaen. Forstil dig en takt på fire. Nedefra spiller du C, Eb og G. Altså en c mol treklang. På slaget 3 og 4 flytter du nu dit G til et Ab, som er inden for C mol skalaen, og tilbage igen. Så du er smuttet op på den lille sekser og tilbage igen, men har ikke udvidet treklangen til firklang eller dim’ed eller aug’ed uden for skalaen.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg kan godt lide kontrasten mellem soldaten med den rustne stemme og det meget blødere kor. Fed detalje. :-D
I det hele taget er det fedt der sker så mange små skift, ændringer og eksperimenter hele tiden.
Det eneste er måske, at jeg synes nogen af lydene lyder lidt syntetiske og samplede. Men helheden fungerer!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Joachip skrev: ons 19. jan 2022 10:18 Jeg kan godt lide kontrasten mellem soldaten med den rustne stemme og det meget blødere kor. Fed detalje. :-D
I det hele taget er det fedt der sker så mange små skift, ændringer og eksperimenter hele tiden.
Det eneste er måske, at jeg synes nogen af lydene lyder lidt syntetiske og samplede. Men helheden fungerer!
Tak for konstruktivt input, Joachip.
Kan du være mere specifik omkring hvilke lyde, du synes lyder syntetiske? Guitar, kor eller en af synthene?
Så kunne jeg ha´ mulighed for evt. at gøre noget ved det :-D
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar