Ren straffeattest for at spille koncerter (DF-forslag)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Ren straffeattest for at spille koncerter (DF-forslag)

Indlæg af Pastorius »

https://soundvenue.com/musik/2022/01/da ... ter-469120

Det har forhåbentlig ikke en kinamands chance for at komme videre, og med det i baghovedet, så kan man jo fnise lidt af at selvom man ikke kan spille koncerter, så kan man jo altid blive medlem af DF, eller endog få lov til at blive formand.
--
Robert

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Der er jo ren dumhed. Og det er næsten det samme der sker på den anden fløj, hvor hiphop bliver stærkt kritiseret for at være kvindeundertrykkende, bandeforherligende etc.

Jeg synes personligt ikke om hiphop, bl.a. pga bandetingen, men at generelt kritisere en genre pga den stereotype emner eller at udelukke nogen pga straffeattest, virker som en glidebane.

Og nej. Det forslag tror jeg aldrig kommer igennem.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. det lyder umiddelbart lidt rigidt - men - hvis man nu kunne flette ind i aftalen, at man også skal have en ren straffeattest for at være politiker, kunne jeg værre på nippet til at bakke op! ;)

Det her må være et af de største symbol-politiske selvmål i nyere historie :doh:
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp


Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Det er nok for at undgå at Inger vælger at gå musikkens vej, frem for at blive medlem af partiet...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha

Genren må klart være Dansktop


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev: ons 5. jan 2022 17:04 Haha

Genren må klart være Dansktop
Well, i sin skumle fortid som journalist skrev hun jo den svjv eneste udgivne biografi om Sussi og Leo. Det lugter da lidt derhenad ..
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Skaarups forslag går kun på at kræve straffeattest til arrangementer med offentlig støtte. Det kunne man så også overføre til folketinget. Er straffeattesten ikke ren, ryger partistøtte og diverse boligordninger og løn til folketinget.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Det må da siges at være åndssvag og indholdsløs symbolpolitik, uden nogen effekt på noget somhelst.

Men sådan er borgerlige + socialdemokrater jo nu engang. Derfor stemmer jeg aldrig borgerligt eller socialdemokratisk.
the19thbear skrev: ons 5. jan 2022 16:28 Og nej. Det forslag tror jeg aldrig kommer igennem.
Det skulle ikke undre mig om Venstre, Konservative og Socialdemokratiet bakker op om forslaget...

Det er vel ligesom denne historie:
https://www.berlingske.dk/samfund/df-fi ... med-posten
Dansk Folkeparti svømmer i citronmåner efter at have modtaget op til 200 kager med posten her til morgen. Alt sammen igangsat af en Facebook-aktion.
...
Citronmånerne er en del af den aktion, som er opstået i kølvandet på en historie fra sidste uge, hvor Dansk Folkepartis medlemsblad ifølge nyhedsbureauet Newspaq skrev, at store indvandrerfamiliers appetit hos lægen og på sygehusene er årsag til, at der ikke som i gamle dage er gratis kaffe, saftevand, kage eller frugt i landets venteværelser og til pårørende på sygebesøg.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg kan egentlig godt forstå pointen. Som andre påpeger handler det ikke om alle koncerter, men derimod kun de arrangementer, som er støttet med offentlige midler. Jeg kan måske godt se logikken i, at folk der glorificeres qua en kriminel adfærd ikke skal belønnes med offentlige midler. Se på en gut som ham rapperen fra en rocker/bandegruppe i DK. De unge lapper det jo i sig og synes, at folk som ham er seje. Og dem er der mange eksempler på i musik. Så forstår jeg det? Bestemt. Men bør man feje foran sin egen dør først? Bestemt. Omvendt er det jo paradoksalt, at man som samfund brokker sig over rockere/bandemedlemmer og deres tilgang til at tjene penge og når de så rent faktisk har et regulært job eller har bragt sig selv i en situation, hvor de lovligt tjener penge (på f.eks musik), så er det OSSE galt. Det er ikke nemt at være sej outlaw.

Jeg hører dog til gruppen, som kaster op over at tidligere rockere og bandefolk tjener gode penge på deres fortid ved at holde foredrag som folk valfarter til og skrive bøger, som folk ynder at købe. Det kan ikke betale sig at gå den vej. Nåhhhh…..men det kan det jo godt for nogle. Igen….paradoksalt er det jo så, at når de så endelig vender det liv ryggen, at så skal de jo selvfølgelig roses for det valg, som sikkert ikke var nemt, men at de så kan sætte sig tilrette og bruge det økonomiske, synes jeg er ødelæggende. Men ja….livet er fuld af paradokser og uretfærdigheder 🤷🏼‍♂️

Men tilbage til topic. Hvis kriminelle gerne vil spille koncerter, må arrangørerne jo bare sørge for at have slanterne selv. Det lægger måske osse et pres på de arrangører og pladeselskaber/firmaer som bevidst samarbejder med disse menneskelige udskud og at de så må tage det til efterretning. Men jeg er omvendt bare ikke tilhænger af tvang på disse områder, desværre. Jeg er mere tilhænger af, at folk påvirkes til at træffe de beslutninger, som indeholder en bestemt mængde god moral. Men ja….det er nok ideologisk naivitet.

Men bør de på Borgen kigge indad? I stor stil. Ingen burde i min optil kunne have sin gang derinde, hvis de er tidligere straffet. De bør være det mest klare eksempel på, hvad vi ønsker at danskere skal være. Så går det sgu ikke, at de bryder loven selv. Jeg håber, at der er flere snebolde, der ruller nu. Man kan ikke lade Inger blive den eneste, der falder. Ifølge Lars Løkke kunne der snildt ryge flere efterfølgende, da det nu er Pandoras boks, de har åbnet. Men det er måske det, der skal til, før de forstår, at de ikke er hævet Iver loven.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Offentlige midler går til visse kriminelle koncertartister

Offentlige midler går til visse kriminelle politikere

Hvad er forskellen? Ingen

Eller skulle man siger Inger.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DF prøver tydeligvis på at genopfinde sig selv :-)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Briannielsen79 skrev: tors 6. jan 2022 08:24 Jeg kan egentlig godt forstå pointen. Som andre påpeger handler det ikke om alle koncerter, men derimod kun de arrangementer, som er støttet med offentlige midler. Jeg kan måske godt se logikken i, at folk der glorificeres qua en kriminel adfærd ikke skal belønnes med offentlige midler. Se på en gut som ham rapperen fra en rocker/bandegruppe i DK. De unge lapper det jo i sig og synes, at folk som ham er seje. Og dem er der mange eksempler på i musik. Så forstår jeg det? Bestemt. Men bør man feje foran sin egen dør først? Bestemt. Omvendt er det jo paradoksalt, at man som samfund brokker sig over rockere/bandemedlemmer og deres tilgang til at tjene penge og når de så rent faktisk har et regulært job eller har bragt sig selv i en situation, hvor de lovligt tjener penge (på f.eks musik), så er det OSSE galt. Det er ikke nemt at være sej outlaw.

Jeg hører dog til gruppen, som kaster op over at tidligere rockere og bandefolk tjener gode penge på deres fortid ved at holde foredrag som folk valfarter til og skrive bøger, som folk ynder at købe. Det kan ikke betale sig at gå den vej. Nåhhhh…..men det kan det jo godt for nogle. Igen….paradoksalt er det jo så, at når de så endelig vender det liv ryggen, at så skal de jo selvfølgelig roses for det valg, som sikkert ikke var nemt, men at de så kan sætte sig tilrette og bruge det økonomiske, synes jeg er ødelæggende. Men ja….livet er fuld af paradokser og uretfærdigheder 🤷🏼‍♂️

Men tilbage til topic. Hvis kriminelle gerne vil spille koncerter, må arrangørerne jo bare sørge for at have slanterne selv. Det lægger måske osse et pres på de arrangører og pladeselskaber/firmaer som bevidst samarbejder med disse menneskelige udskud og at de så må tage det til efterretning. Men jeg er omvendt bare ikke tilhænger af tvang på disse områder, desværre. Jeg er mere tilhænger af, at folk påvirkes til at træffe de beslutninger, som indeholder en bestemt mængde god moral. Men ja….det er nok ideologisk naivitet.

Men bør de på Borgen kigge indad? I stor stil. Ingen burde i min optil kunne have sin gang derinde, hvis de er tidligere straffet. De bør være det mest klare eksempel på, hvad vi ønsker at danskere skal være. Så går det sgu ikke, at de bryder loven selv. Jeg håber, at der er flere snebolde, der ruller nu. Man kan ikke lade Inger blive den eneste, der falder. Ifølge Lars Løkke kunne der snildt ryge flere efterfølgende, da det nu er Pandoras boks, de har åbnet. Men det er måske det, der skal til, før de forstår, at de ikke er hævet Iver loven.
Problemet med forslaget - ligesom med de fleste af udlændingestramningerne - er at man ikke kan ramme den målgruppe specifikt, og derfor vil en lov for at ramme de få, komme til at gå ud over mange flere, som det måske ikke var tiltænkt.

Det er ikke fordi jeg har noget til overs for kriminelle (og da slet ikke rockere eller bander), men så meget skal der altså heller ikke til at få en plet på straffeattesten. I den sidste ende er samfundet ikke tjent med at marginalisere folk med plettede straffeattester endnu mere end vi allerede gør. Det er fx ret mange jobs man bliver afskåret fra, hvis man får en plet, bla alle de jobs jeg har haft i dette årtusinde.

Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 09:13 Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
:thumbup:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 09:13 Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
Jeg tror problemet er, at de jo gerne vil være i det miljø.

Mange af dem har aldrig haft et rigtigt arbejde og ønsker det heller ikke.

Det er derfor de stiller op til valg gang på gang.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

:dollargrin: :lol:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tors 6. jan 2022 10:21
Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 09:13 Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
Jeg tror problemet er, at de jo gerne vil være i det miljø.

Mange af dem har aldrig haft et rigtigt arbejde og ønsker det heller ikke.

Det er derfor de stiller op til valg gang på gang.
Hæ..

Det er nu også bemærkelsesværdigt hvor mange af dem, der kommer fra noget andet, forlader den verden igen relativt hurtigt.
--
Robert

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg synes det er synd for Støjberg at DF nu udelukker hende fra scenerne på den måde.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Morten B skrev: tors 6. jan 2022 10:39 Jeg synes det er synd for Støjberg at DF nu udelukker hende fra scenerne på den måde.
Hæ - ingen rap til Støjberg, uanset hvor mange colaer hun sutter hver dag.
--
Robert

Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

Hvis vi ser på hvordan det politiske landskab har udviklet sig over de sidste små 30 år, så skal man altid være bekymret når den slags "prøveballoner" sendes op.... det affærdiges første gang, men når den er forsøgt sendt op 5-10 gange bliver det pludselig til noget "vi jo altid har talt om" "en del af den offentlige debat" og så er der ikke langt til politisk vedtagelse.

Det grelleste eksempel er jo nok CPR-numre der jo "aldrig skulle kunne bruges til at kontrollere borgerne på tværs af registre". (og ja , jeg ved godt det er nærmere 50 år tilbage).
modsat hvad mange tror så har I nok ret!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mange guldkorn i denne tråd :lol:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tors 6. jan 2022 10:21
Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 09:13 Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
Jeg tror problemet er, at de jo gerne vil være i det miljø.

Mange af dem har aldrig haft et rigtigt arbejde og ønsker det heller ikke.

Det er derfor de stiller op til valg gang på gang.
Du er naturligvis helt på afveje - det kan naturligvis slet ikke sammenlignes.

https://www.bt.dk/musik/peter-skaarup-a ... ulle-vaere
--
Robert

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 09:13Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
Jeg er helt enig. Men du er med på, at du med dette udsagn selv har inviteret alle de nu hjemløse debattører, der ikke haft noget sted at gå hen med deres galde siden Ekstra Bladet lukkede Nationen!, hjem til dit hus, for at stå udenfor og råber "Pladderhumanist!" og det der er værre, ikke sandt? De tager selv fakler og høtyve med.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Holger skrev: tors 6. jan 2022 10:21
Pastorius skrev: tors 6. jan 2022 09:13 Hvis vi skal gøre noget effektivt på sigt, skal vi vise folk en vej ud af de miljøer, og ikke marginalisere dem ved at afskære dem fra resten af samfundet.
Jeg tror problemet er, at de jo gerne vil være i det miljø.

Mange af dem har aldrig haft et rigtigt arbejde og ønsker det heller ikke.

Det er derfor de stiller op til valg gang på gang.
🤣🤣🤣🤣 Okay…..årets joke allerede

Nyt svar