En Rose Så Jeg Skyde

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

En Rose Så Jeg Skyde

Indlæg af bryla »

Et lille sneak peek til Pigekorets julekoncert:
skriver noder

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Thomas; du tager den ud fra det udgangspunkt vi kender. Jeg havde nok heller ikke forventet så meget andet af dig. Jeg kan godt lide retningen - det er en spændende instrumentering og et veludført arrangement, og det passer godt ind i rammen. Tillykke med at få det så bredt ud!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak, David! Det er ikke som sådan et arrangement jeg får bredt ud som DR, der hyrede mig til at skrive musik til deres koncert. Troede det gav sig selv, at det var færdigproduceret.
skriver noder

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Bryla> Får du så noget arrangør-andel fra KODA, eller hvordan foregår sådan noget...?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

På public domain materiale er der kun mekaniske rettigheder.
skriver noder

Medlemsavatar
thniels
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: St. Darum

Indlæg af thniels »

Med fare for at afspore diskussionen, vil jeg da gerne indskyde at jeg synes arrangementet er ualmindeligt smukt. Ikke bare det at lade sangen træde i baggrunden og lade dans og [hvad jeg i hvert fald forestiller mig den er] improviseret mundharmonika stå i centrum - men hele den samlede følelse.
-- Thomas Nielsen

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 310
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Tak for det thniels. Det er nu engang en af de ting jeg er mest begejstret for ved lydmaskinen; at der sjældent går mudderkastning i trådene. Så tilbage til videoen. Jeg er faktisk meget begejstret for opsætningen. Mest fordi det virker som om kunstnerne er vildt dygtige. Jeg har det lidt sådan, at hvis man gerne vil lave noget om, så skylder man at gøre et stykke ordentlig arbejde. Det er slet ikke min type musik, hverken det der åbenbart kan betragtes som den mere originale version, eller det her nye take på tingene. Men det er da spændende med noget nytænkning, og selvom jeg ikke er fascineret overhovedet af ballet, eller mundharmonika for den sags skyld, så er det da tydeligvis folk der virkelig kan deres kram! Super pro setup, og meget stemningsfuldt.

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Ja, tilbage på sporet. Vidunderligt arrangement, og meget smukt danset. Fik en Philip Glass vibe fra klaveret, hvilket jeg elsker. Er lidt i tvivl om ideen med mundharmonika, men klart point for nytænkning.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

bryla skrev: søn 19. dec 2021 12:34 Et lille sneak peek til Pigekorets julekoncert:
Lækkert og super stemningsfuldt.
Får straks lyst til at høre mere med hr. Heise. Det dér "growl" han laver omkring 1:09 smager efter mere. Jeg må på Tuben at finde dén der Bach og Debussy-ting fra Radiohuset forrige sommer, hvor han var duo sammen med en trækharmonika

Billedgrafisk fungerer det også fint med danseren(*). Og hvor ER hun i øvrigt skøn. Særlig hvor hun 'plukker'. Flot at hun kan lave sekvenser, der ikke bliver kedelige, på så begrænset fysisk plads hun har til rådighed.

Tillykke med flot resultat, bryla.
_______________________________
(*) På tv2lorry ligger der en slags mini-portræt. Fem bitte-små afsnit –– det første handler om hende. Kræver ikke abonnement.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Interessant fortolkning af en gammel klassiker.
Jeg kan godt lide hvordan det akkordmæssigt tager en "omvej" - en skrå vinkel ind på noget kendt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Indlæg af TueRoeh »

I et program som sikkert er fyld op med div traditioneller jule arrangements, er det da dejligt afvekslende med sådan et indslag. Fedt Bryla
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg synes, at det er en rigtig fin udgave af “En rose så jeg skyde”, som du har lavet der Bryla :)



Klavérspillet fik mig til at tænke lidt på 70’er minimalismen af for eksempel John Adams, men så er der jo også stadig melodien og alle de andre elementer - Meget fint!



Hvor fik du idéen til at du skulle bruges mundharpe her? :)



Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

Nå ja, jeg glemte helt at kommentere sagen på mit visit. For mig er det bare fortryllende. Elsker det piano arpeggio og den måde akkorderne skaber lejlighedsvist spænding og opløsning. Eneste lille krads var at jeg på tidspunkt fik lyst til at stoppe mundharpen ned i halsen på den ellers kompetente performer, idet den blev for speedet og fyldte lige lovligt. Men det gik over igen til sidst, så jeg landede blødt som en fjer. Det var bare en pro oplevelse. Smukt arbejde i bogstaveligste forstand.

Kh
Gothi

Nyt svar