Julegave fra Klevgrand - gratis shaker til iOS

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Julegave fra Klevgrand - gratis shaker til iOS

Indlæg af david mondrup »



- forvandler din iphone til en shaker. Super cool :-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Det er kraft'me da syret.
På den gode måde. Hvis det altså virker i praksis.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har downloadet den. Det virker helt fint. Æg, shaker, tamburin og bjælder, alt sammen i tre forskellige grader af tightness, og med en overall loudness kontrol (noget limitering, gætter jeg på). Den lyder ret godt, men kommer så vidt jeg kan konstatere kun ud ad den indbyggede højttaler. Jeg kunne i hvert fald ikke umiddelbart få den til at sende lyden ud af sonos højttalerne.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: fre 17. dec 2021 16:35 Jeg har downloadet den. Det virker helt fint. Æg, shaker, tamburin og bjælder, alt sammen i tre forskellige grader af tightness, og med en overall loudness kontrol (noget limitering, gætter jeg på). Den lyder ret godt, men kommer så vidt jeg kan konstatere kun ud ad den indbyggede højttaler. Jeg kunne i hvert fald ikke umiddelbart få den til at sende lyden ud af sonos højttalerne.
Det er rigtig cool, men det bliver jo helt vildt, når den kan arbejde sammen med et plugin i DAW'en.
--
Robert

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Pastorius skrev: fre 17. dec 2021 20:37 Det er rigtig cool, men det bliver jo helt vildt, når den kan arbejde sammen med et plugin i DAW'en.
Hvis du tænker på viderebehandling af selve lyden, så er jeg såmænd ikke bleg for at sætte en mikrofon op og få lyden ind i DAWen ad den vej. Hvis du derimod tænker på controllermulighederne i telefonens gyroskop, så har det nogle ret vilde nørdemuligheder - jeg er sikker på, at det allerede er udforsket i nogle grænseflader der f.eks. kan oversætte bevægelserne til MIDI CC. Jeg har haft studerende der har gjort noget lignende med f.eks. Wii controllere.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: fre 17. dec 2021 20:45
Pastorius skrev: fre 17. dec 2021 20:37 Det er rigtig cool, men det bliver jo helt vildt, når den kan arbejde sammen med et plugin i DAW'en.
Hvis du tænker på viderebehandling af selve lyden, så er jeg såmænd ikke bleg for at sætte en mikrofon op og få lyden ind i DAWen ad den vej. Hvis du derimod tænker på controllermulighederne i telefonens gyroskop, så har det nogle ret vilde nørdemuligheder - jeg er sikker på, at det allerede er udforsket i nogle grænseflader der f.eks. kan oversætte bevægelserne til MIDI CC. Jeg har haft studerende der har gjort noget lignende med f.eks. Wii controllere.
Ja, til det sidste. Jeg tænker måske der er nogle latency-issues der ikke er sådan komme ud over.
Gennem telefonen kan man sikkert godt få noget brugbart, men jeg har svært ved at se den store idé i dét, udover man sparer lidt penge til æg og shakere på bekostning af lidt ringere lyd - selvom det da er imponerende at det overhovedet kan virke. Kan man bruge den som controller så opstår der nye muligheder.
--
Robert

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, det er lidt en gimmick. Og så er det nok også en mere eller mindre skjult reklame for deres shaker-plugin, Skaka. Det er til gengæld også ret imponerende.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
michel
Medlem
Indlæg: 137
Sted: Vejle

Indlæg af michel »

haha! gav mig et smil i læben! :D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ny video:



Glædelig jul! :santa:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
jacobheelund
Medlem
Indlæg: 31

Indlæg af jacobheelund »

Hah. Jeg elsker ham der shaker den. Han giver den Max gas, med hånden i lommen og alt muligt. Heh.
Sjovt ellers.

Nyt svar