Glæder mig til at starte på en frisk...

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia  
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Glæder mig til at starte på en frisk...

Indlæg af bluefonia »

Lige om lidt lander der en Mac Mini M1 med 16 gb ram. Havde egentlig regnet med så at sælge min iMac, men den beholder jeg sgu.
Jeg har i længere tid planlagt at simplificere mit setup vedr. plugins - er blevet så gammel, at enkelthed og god kvalitet synes godt :)

Fidusen ved at beholde iMac'en er bl.a., at jeg ikke skal tænke på bagud kompatibilitet med nuværende og gamle projekter. Trods jævnlige forårsrengøringer gennem 20 år er pluginmappen alligevel vokset godt og grundigt med ting og sager, som aldrig bliver brugt - det er der nok adskellige, der kan nikke genkendende til :-D ...

Nu kan jeg nøjes med at installere, hvad jeg finder bedst og nødvendigt til fremtidige projekter. Udover Logic´s egne, tror jeg ender med max. 20 plugins og et par håndfulde sw-instrumenter. (Vi ka´ så snakkes ved igen om 20 år :-D )

Så ja, jeg glæder mig....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg blev klart mere produktiv under min seneste store plugin udrensning for 2-3 år siden.

Barberede ned til 5 plugins samlet (kun for processering). Har lært de 5 plugins indgående at kende, hvilket fører mig hurtigt til målet.

Der er kommet et par stykker til siden, men mest "kreative" ting. De 5 plugins er stadig faste, bortset fra en enkelt udskiftning (HG-2 til Kelvin).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har opgivet, prøver noget andet,...

Med jævne mellemrum tager jeg gamle plugs frem fra hylden, om ikke andet for ren leg

De sidste par dage geninstallering af EW Symphonic Choir ,.. den med wordbuilder

Hold kæft hvor ER det godt lavet 🙂

Der kan laves små pompøse strofer også til moderne musik, som sparker røv, uden at bruge 10 år på det

Prøver også om jeg kan få Emulator 3X op igen snarest, har en serial, de filtre findes ikke andre steder som softtware, disse kan så tilføjes ethvert sampleslice om ikke andet

For nogen vil det helt sikkert give mening at tynde ud, men jeg har ingen deadlines eller udgivelser, ikke noget publikum for min genre, ikke noget rationelt forhold, kun leg

Er på PC så ikke de store problemer med ting der blive outdatede og ikke længere virker

Så det gamle ragelse får lov at overleve i høj grad, har dog efterhånden et praktiske problem med hvor meget instrumenter og samples fylder 🙂
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia  
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Barberede ned til 5 plugins samlet (kun for processering). Har lært de 5 plugins indgående at kende, hvilket fører mig hurtigt til målet.

Der er kommet et par stykker til siden, men mest "kreative" ting. De 5 plugins er stadig faste, bortset fra en enkelt udskiftning (HG-2 til Kelvin).
Det er også essensen for mig.

@DUBTEMPLE : Jeg har heller ingen kunder - kun mine egne projekter. Det er mange år siden, jeg arbejdede professionelt med musikprodution. Jeg har bare fundet ud af, at jeg arbejder mere målrettet og får mere fra hånden med færre valg. I min mest produktive periode, havde jeg udover Logics egne plugins kun nogle få Waves plugins, Arturia AnalogLab, IK AmpliTube og deres gule T-Racks. Men - der er jo ikke noget endegyldigt rigtigt eller forkert i denne branche...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev: lør 4. dec 2021 21:02 @DUBTEMPLE : Jeg har heller ingen kunder - kun mine egne projekter. Det er mange år siden, jeg arbejdede professionelt med musikprodution. Jeg har bare fundet ud af, at jeg arbejder mere målrettet og får mere fra hånden med færre valg. I min mest produktive periode, havde jeg udover Logics egne plugins kun nogle få Waves plugins, Arturia AnalogLab, IK AmpliTube og deres gule T-Racks. Men - der er jo ikke noget endegyldigt rigtigt eller forkert i denne branche...
Nej ,.. der er mange indfalds-vinkler

Er ikke uddannet i lyd, eller i bisidelse af stort talent på et instrument, el.l. ,.. kommer aldrig til at mestre noget, ud over bredden

Bevæger mig i ubskure lyde og kreative effekter, hard og soft, mit håb højest at kombinere et par nicher til noget spændende nyt

Måske denne position trigger at jeg samler lidt til bunke, idet jeg spreder mig


Men forstår godt ideen med at skære ned på muligheder, opøve fokus, simplificere tingene, sikkert hele sit liv for den sags skyld

Har selv nogle proccesser kørende i den retning, ting jeg har sluppet, men det er andre ting der har stået for skud senest


Din pointe er god nok ,..

Bestemt ikke umuligt at jeg svinger plug-kniven og tynder ud på et senere tidspunkt, men minimalisme bliver det nok ikke
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Har næsten lige skiftet computer, og min plan var den samme - at skære ned på plugins og holde det helt enkelt. Nu har jeg så overført det hele og købt to nye. Ak ja :-D

De nye bruger jeg trods alt, men alligevel - jeg skulle nok have købt en computer med noget selvdisciplin installeret :)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Morten B skrev: lør 4. dec 2021 12:22
Barberede ned til 5 plugins samlet (kun for processering). Har lært de 5 plugins indgående at kende, hvilket fører mig hurtigt til målet.
Det kan jeg godt bruge som ideal osse

Jeg var lige igang med at købe SplitEQ men har lige opdaget at jeg har glemt at bruge SPL Transient Designer. Den kan noget af det jeg vil opnå, måske mere anvendeligt for mig end SplitEQs behandling af transienter. Kunsten er nok at lære noget at kende og anvende til ens behov, før man hopper ud i noget nyt. Note to self.

Nyt svar