Idé til Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Idé til Lydmaskinen

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har en idé til en forbedring af Lydmaskinen, og vil høre hvad I tænker om den:

Kommentarboksen til en tråd stemmer lige nu ikke overens i dens bredde, med den indsendte kommentar.

Det jeg mener er, at som det er nu, er kommentarboksen en smule bredere, hvilket betyder at den indsendte/viste tekst bliver formateret "forkert" i forhold til da man satte den op i tekst/kommentarboksen.

Nogle sætninger vil derfor fremstå kluntet formateret. Jeg ved godt at det er en lille ting, og at man bare kan lave en prøvevisning inden indsendelse. Men vil høre ad hvad I mener om at skalere tekst/kommentarboksen, så den passer i bredde med selve de indsendte indlæg.

Håber I kan følge mig.

Alt andet på Lydmaskinen virker fint - godt arbejde :)

Sådan her:
ide.jpg
ide.jpg (119.33 KiB) Vist 1575 gange

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Du skal istedet lade være med at selv at tage stillnig til linieskift som sådan, og tænk paragrafer istedet... Så bliver det formateret mest naturligt...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AnotherDan skrev: ons 1. dec 2021 23:37 Du skal istedet lade være med at selv at tage stillnig til linieskift som sådan, og tænk paragrafer istedet... Så bliver det formateret mest naturligt...
Ja, for siden retter sig til, lige nu skriver jeg fra en iPhone, og nogle gange fra en iPad. Så man kan alligevel ikke garantere hvordan ens tekst bliver vist.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, som de andre skriver, antal tegn pr. linje er fuldstændig afhængigt af størrelse og opløsning på den skærm det bliver vist på. Så lad være med at bruge krudt på at formatere og sætte op - indsatsen er alligevel spildt på alle andre skærme end din egen, og hvis du har siddet og brugt manuelle linjeskift og (gys) indrykninger vha. mellemrum, så kommer det højst sandsynligt til at se rodet og utjekket ud på alle andre skærme. Bare skriv, så tager forumsoftwaren sig af resten sammen med browseren.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
thniels
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: St. Darum

Indlæg af thniels »

@AnotherDan har helt ret i at man bør tænke sin tekst i afsnit. Retfærdigvis skal det dog siges, at kommentarboksen her specifikt er sat til 85% og indholdsboksene til 76% i CSS, så det er en ret enkel ting at ændre. Men man kan stadig aldrig vide noget om hvordan en tekst ser ud i en andens browser. En ting er de forskellige enheder og browserproducenter, men derudover er der ændringer den enkelte kan lave, store som små, for slet ikke at nævne de mange hjælpemidler til visning af indhold.
-- Thomas Nielsen

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hvad er det I mener med afsnitsformatering istedet for linjeskift? Jeg har altid troet det var det samme.

Medlemsavatar
thniels
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: St. Darum

Indlæg af thniels »

Lidt sat på spidsen, og med forbehold for at det overhovedet er det du oprindeligt rejste...

Denne tekst↩️
er lavet med↩️
linjeskift efter↩️
hver linje.

Denne tekst er skrevet som een lang tekst uden linjeskift. Hvis linjen bliver for lang, vil browseren selv sørge for at ombryde teksten så den passer.↩️

Dette er et andet afsnit, som er lavet uden hensyn til rammerne for teksten. Den vil også blive ombrudt af browseren uden at man selv skal gøre nogen valg.
-- Thomas Nielsen

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er faktisk et fint eksempel thniels kom med der. Der er ingen grund til at lave et linieskift hver gang linie er slut, for man ved jo alligevel ikke hvor bred modtagerens skærm er. Og folk har endda skærme af forskellig bredde. Så alt det knald jeg skriver her står i én lang køre, og det skal browseren i din ende nok sørge for at håndtere rigtigt. Og først nu er det blevet tid til at trykke på Enter to gange, så der kommer et nyt afsnit.

Det starter her. Og jeg synes faktisk netop at lydmaskinens forum gør det fint, fordi den tillader folk at skaleres deres browser-vindue på alle mulige måder, og så får den indholdet til at passe. Så for min skyld behøver der ikke blive lavet noget om.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yup alt fungerer efter hensigten.

Nyt svar